خودروسازی سایپا اعلام کرد در دو دور عرضه محصولات شرکتهای خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه فروش در مجموع حدود ۴۳۴ هزار نفر برای در اختیار گرفتن شاهین نام نویسی کردند.
این تعداد تقاضا برای خودروی شاهین در شرایطی اعلام میشود که حدود سه میلیون نفر تقاضا در فروش گسترده خودرو با ساز و کار نوبت دهی حاضر بودند.
اگر آمار ارائه شده برای خرید شاهین را با توجه به تقاضای کل در نظر بگیریم حدود ۱۴ درصد تقاضا برای خرید این محصول نارنجیهای جاده مخصوص به سامانه وارد شده اند.
خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص در دور اول تنها شاهین با گیربکس دستی را عرضه کرد و در دور دوم علاوه بر گیربکس دستی این محصول خود را با گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار داد.
با توجه به حضور محصولات ایران خودرو در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه به نظر میرسد بخش عمدهای تقاضا در مرحله دوم برای شاهین صف کشیده اند. آمارهای اعلام شده توسط وزارت صمت نیز این مساله را تایید میکنند در دور اول تنها حول و حوش ۳۲ هزار نفر برای خرید محصولات خودروسازی سایپا نام نویسی کردند. اما در دور دوم با توجه به اینکه خودروسازی سایپا در غیاب دیگر خودروساز بزرگ کشور در سامانه فروش حاضر بود بنابراین اقبال به نام نوسی برای در اختیار گرفتن محصولات این خودروساز نیز بیش از دور اول بود. پیش بینی میشود بخش قابل توجهی از خریداران محصولات سایپا برای شاهین با گیربکس اتوماتیک نام نویسی کرده باشند.