کد خبر: ۸۶۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۲
ساعتی پیش؛

اوباما سر زده وارد عراق شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهوری آمریکا ساعتی پیش در اولین سفر خود به عراق به طور سرزده وارد بغداد شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که به طور سرزده به بغداد سفرکرده است اعلام کرد که هجده ماه آینده، دورانی بسیار سخت برای عراق خواهد بود و این در حالی است که تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی قرار است تا اوت دو هزار و ده این کشور را ترک کنند. 

اوباما در سخنانی در پایگاه نظامی آمریکایی «ویکتوری»، در نزدیکی بغداد، که بزرگترین پایگاه نظامی این کشور در عراق است، گفت: «زمان آن فرا رسیده است که ما کنترل اوضاع را به عراقی ها واگذار کنیم، آنها نیاز دارند که زمام امور کشورشان را به دست بگیرند».


کاخ سفید و تلویزیون دولتی عراق روز سه شنبه اعلام کردند نوری‌المالکی نخست وزیر عراق در همین پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی بغداد با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار می‌کند. 

ابتدا اعلام شده بود که به علت دشواری در انتقال به مركز شهر بغداد، به علت شرایط هوا، ممکن است اوباما تلفنی با مقامات عراق گفت وگو كند.

تلویزیون دولتی عراق در این باره گفت نوری المالکی در این دیدار در مورد خروج نیروهای آمریکایی، اوضاع امنیتی عراق و مشکلات مرزی عراق با ترکیه و موضوع حزب کارگران کردستان ترکیه (PKK) با اوباما گفتگو خواهد کرد. 

هواپیمای حامل اوباما ساعت 30/16 به وقت محلی از استانبول وارد بغداد شد.

اوباما روز سه‌شنبه، به دیدار دو روزه خود از ترکیه، پایان داد.
 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین