کد خبر: ۸۶۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۲

مردودی از راهنمايی حذف می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیركل آموزش و پرورش راهنمایی از اجرای طرح «ارتقای مشروط» و «خودارزیابی» برای پیشگیری از مردود شدن دانش آموزان این مقطع در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد. 

به گزارش آفتاب،‌ منوچهر فضلی خانی در توضیح این خبر گفت: «با اجرای این طرح كه جزییات آن پس از تصویب نهایی اعلام می‌شود از مردود شدن دانش آموزان این مقطع و پیامدهای منفی آن به طور قطع پیشگیری خواهد شد». 

وی در عین حال ارتقای مشروط را طرحی برای انتقال دانش آموز مردودی به مقطع بالاتر تحصیلی و البته به شرط قبولی در دروس مورد نظر مطابق با برنامه‌ریزی كه توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود توصیف كرد. 

وی با اشاره به مجموع برنامه‌های در نظر گرفته شده برای كاهش مردودی در مقطع راهنمایی از اجرای طرح‌هایی همچون «اصلاح آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی» طرح «پیشرفت تحصیلی» و «ارتقای آموزش‌های جبرانی» خبر داد كه هم اكنون در حال اجراست.
 
مدیركل آموزش و پرورش راهنمایی بر این اساس خاطرنشان كرد: «با اجرای این طرح‌ها هم اكنون نرخ قبولی دانش آموزان این مقطع به بیش از 94 درصد ارتقا پیدا كرده كه این امر بی‌سابقه است».

وی در عین حال یادآور شد: «بر اساس آمار نرخ قبولی دانش آموزان به طور متوسط باید سالانه دو تا سه درصد افزایش پیدا كند».
 
فضلی خانی در خاتمه اظهار امیدواری كرد كه طرح ارتقای مشروط و خود ارزیابی دانش آموزان راهنمایی برای حذف مردودی از این مقطع در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین