کد خبر: ۸۶۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۸

پرتاب کفش به سمت مقام بلند‌پایه‌ هند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه‌نگار عصبانی کفشش را به سمت یک مقام بلندپایه‌ امنیتی هند پرتاب کرد. این اتفاق پس از مباحثاتی در جریان یک نشست خبری درباره‌ شورش‌های سال 1984 رخ داد، که در آن هزاران نفر کشته شدند. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کفش به «چیدامبارام»، وزیر کشور، برخورد نکرد و او پس از این اتفاق به ادامه‌ سوالات پرداخت. مقامات نیز، خبرنگار را به بیرون هدایت کردند. 

بنا بر گفته‌ سخنگوی پلیس، خبرنگار که «جارنیل سینگ» (Jarnail Singh) نام دارد بازداشت شد اما پس از بازجویی آزاد گشت. 

«سینگ» یک خبرنگار با تجربه است که در یکی از بزرگترین روزنامه‌های هند فعالیت می‌‌کند. 

قبل از پرتاب کفش، «سینگ» چندین سوال از وزیر در مورد یافته‌های دفتر CBI پرسید که نشان می‌داد یک رهبر ارشد حزب کنگره در شورش‌های خونینی که منجر به کشته شدن 3000 نفر شد، دست داشته است. 

وزیر سپس گفته بود که CBI یک سازمان مستقل است و دولت هیچ نقشی در این تصمیم نداشته است. او همچنین از مردم خواست که صبور باشند. 

بعد از آن «سینگ» که پیراهنی سبز رنگ پوشیده بود و عمامه‌ای سفید بر سر داشت، کفش کتانی‌اش را به سمت وزیر پرتاب کرد که با اختلاف کمی نسبت به صورتش از او عبور کرد. 

چند دقیقه بعد، وزیر از گزارشگران درون اتاق خواست تا «در جای خود باقی بمانند» و گفت: «طغیان احساسی یک مرد نباید یک نشست خبری را بر هم بزند». 

«سینگ» پس از آن به خبرنگاران تلویزیون گفت که از پرتاب کفش ابراز پشیمانی می‌کند اما حس کرده است وزیر قصد طفره رفتن از جواب دادن به سوال را داشته است. 

او در جریان یک مصاحبه‌ تلفنی گفت:«من فقط قصد داشتم از وزیر بپرسم که عدالت چگونه اجرا خواهد شد، اما او علاقه‌ای به جواب دادن به سوال نداشت». 

«سینگ» در مورد الهام گرفتن از«منتظر الزیدی»، خبرنگار عراقی که کفش‌هایش را به سمت جورج بوش پرتاب کرد، چیزی نگفت. یک دادگاه عراق روز سه‌شنبه محکومیت «الزیدی» را از سه سال به یک سال زندان کاهش داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین