کد خبر: ۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۲۰

قنبری: دروغ برای دولت نهم مباح شده است

رییس این دولت در انتخابات گذشته درآمد شهرداری را هزینه انتخابات کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراکسیون خط امام گفت: «توزیع پول برای خرید آرا در انتخابات ریاست جمهوری از سوی دولت نهم برای اولین بار رخ نمی‌دهد، بلکه رییس این دولت در انتخابات گذشته درآمد شهرداری را هزینه انتخابات کرد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، داریوش قنبری در گفتگو با پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس، با تایید انتقادات میر حسین موسوی از عملکرد ضعیف دولت احمدی نژاد گفت: «این انتقادات به دولت وارد است و جزء دغدغه‌های عمومی اصلاح طلبان است».

وی ادامه داد: «آقای موسوی خودشان عنوان کردند به دلیل نگرانی هایی که داشتند وارد صحنه انتخابات شدند و در دوران هاشمی و خاتمی چون حرکت رو به جلویی بوده در آن زمان‌ها احساس چنین حضوری نداشتند».

قنبری با بیان اینکه بحث دروغ گفتن برای دولت نهم به یک امر مباح تبدیل شده است گفت: «شما با یک تحلیل مختصر از همین مصوبات سفرهای استانی می‌توانید دریابید به چه اندازه دولت به مردم دروغ می‌گوید و صداقت از طرف دولت به فراموشی سپرده شده است».

سخنگوی فراکسیون خط امام تاکید کرد:«با عملکرد دولت احمدی‌نژاد اعتماد مردم به نظام رو به سستی گذاشته و این خطری برای نظام است».

نماینده ایلام درباره پخش سیب زمینی مجانی میان مردم از سوی دولت و اشاره میرحسین موسوی به این اقدام دولت گفت:«این اقدامات همه در راستای انتخابات ‌است.استراتژی دولت نهم دادن پول واخذ رای است».

قنبری تصریح کرد: «با توجه به اینکه احمدی نژاد اندیشه قابل عرضه‌ای ندارد که از طریق آن رای بگیرد به شیوه‌های دیگر مانند خرید رای و شیوه انحرافی رو می‌آورد».

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد:«بحث هدفمندسازی یارانه‌ها که اینقدر در دولت به دنبال آن بودند در همین راستا بود».

وی گفت:«هدف اصلی دولت از هدفمند‌سازی یارانه ها این بود که در دو سه ماهه اول سال پولی را بین مردم پخش کنند اما آثار و عواقب بعدی آنرا برای آحاد جامعه در نظر نمی‌گرفتند».

نماینده ایلام افزود:«می‌خواستند با توزیع پول رای بخرند از آن شیوه که به نتیجه نرسیدند حالا از شیوه‌های مثل توزیع سیب زمینی مجانی بین مردم رو آورده‌اند».

وی خطاب به دولت گفت:«اگر خرید سیب زمینی تضمینی داشته اید و مازاد شده می‌توان صادر کرد و سود آوری برای کشور ایجاد کرد یا قیمت را در بازار برای همه مردم تعدیل کنید که برای همه ارزان شود نه اینکه در برخی جاها مجانی توزیع کنند».

قنبری گفت:«خبرهایی که به من رسیده دولت سیب زمینی را با قیمت 120 تومان خریداری کرده است. بهتر بود با قیمت 150 در دسترس همه مردم بود اما الان در بازار کیلویی حداقل 400 -500 تومان است و در برخی شهرستان ها و حتی اطراف تهران مجانی عرضه می کنند».

قنبری ادامه داد:«این مشخص می کند توزیع سیب زمینی با هدف انتخابات است و بعید نیست سیاست‌های دیگر و مکمل اینها در دو ماه آینده در پیش گرفته شود».

سخنگوی فراکسیون خط امام تاکید کرد:«بحث توزیع سهام عدالت در همین رابطه مطرح است. پول‌هایی که قرار است تحت عنوان سهام عدالت به بخشی ازمردم داده شود اما منبع آن شفاف و روشن نیست».

وی گفت:«چگونه سود کارخانجات ورشکسته ر ا حساب کرده‌اند و می‌خواهند تحت عنوان سهام عدالت به مردم بدهند؟ این سودها همان درآمد نفتی است که بعنوان سهام عدالت به بخشی از مردم پرداخت می‌کنند».

قنبری تصریح کرد:«احمدی‌نژاد فکر و اندیشه‌ای ندارد که آن را عرضه و در مقابل رای بگیرد، چون این خلا را دارد ایشان به جای دادن اندیشه و اخذ رای به رویکرد دادن پول و خرید رای رو آورده است».

وی تاکید کرد:«باید مسولین نظام جلوی او را بگیرند».

قنبری تصریح کرد:«از همین رویکرد پخش پول در دوره گذشته هم استفاده کردند به جای آنکه اعتبارات شهرداری را صرف عمران شهر تهران کنند در یکسری کارها که هیچ ربطی به شهر تهران نداشت مانند دادن وام های ازدواج به جوانان یا بلیط اتوبوس به فرهنگیان و ... شرکت کردند.که معضلاتی ایجاد کرد».

وی گفت:«جوانی که آمادگی ازدواج ندارد و شغلی ندارد با دادن وام او را به صورت کاذب تشویق به ازدواج کردند اما خانواده‌ای که به این شکل تشکیل می‌شود پایدار نمی‌ماند».

قنبری ادامه داد:«با کارهای عوام پسندانه سعی کردند، آرا عمومی را به سمت خود متمایل کند اکنون که به جای شهرداری دستشان در خوان گسترده‌تری دراز هست و به امکانات بیشتری می‌رسد سعی می‌کنند این امکانات را برای جذب آرا هزینه کنند».

نماینده ایلام تاکید کرد:«متاسفانه ابزار نظارتی مجلس ناکار آمد شده است، نه می‌توان استیضاح کرد و نه سئوال از رییس جمهور راه به جایی می‌برد».

وی گفت:«ما چند بار تلاش کردیم سئوال از رییس جمهور داشته باشیم اما هر بار به روش‌های مختلف شاهد بودیم این بحث به نتیجه نرسید».

قنبری تصریح کرد:«اگر مجلس مقتدرانه وارد می‌شد و سوال از رییس جمهور را مطرح می‌کرد دولت گستاخ نمی‌شد که قوانین مجلس را اجرا نکنند یا نامه‌ای با لحن توهین آمیز بنویسند».

وی افزود:«توزیع پول و کمک مالی از نهادهای حمایتی نوعی مسکن است و دوای درد جامعه ما نیست».

قنبری خاطر نشان کرد:«آنچه باعث شده اصلاح طلبان با کاندیداهای متعدد وارد صحنه انتخابات شوند به دلیل احساس خطر از ادامه حضور احمدی‌نژاد است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
سلام من به مدیر محترم سایت آفتاب.
خواهش میکنم این مطلب مرا در سایت قرار دهید.
من بچه اصفهانم.
دیروز در اصفهان برای استقبال از دکتر احمدی نژاد جمعیتی بود که خدا شاهده با جمعیت استقبال کننده از مقام معظم رهبری در سال 81 برابری میکرد.

این حرفها را دور بریزید.همه در پیشگاه خداوند مسئولیم.
بخدا فروختن آخرت خود برای دنیای دیگران معامله ی عاقلانه ای نیست.
مدیر سایت آفتاب آخرت خودت را نفروش به دنیای حسن روحانی و خاتمی و میرحسین. حق را بگو. سوال شب اول قبر تو این نیست که چرا فحاشی به خادم ملت را منتشر نکردی؟؟؟ بهت میگن من ربک؟؟؟ خدای تو کیست؟؟؟ اونوقت چی میگی؟؟؟ دهنت باز میشه بگی الله جل جلاله ربی؟؟؟ ولله قسم نمیتونی بگی. چون آبروی یک مومن را بردی....
آبروی مومن را بردی...
با دروغ و تهمت...
با نامردی...
با فروختن آخرت خودت ...

انتشار فحاشی به احمدی نژاد شاید صورت خوشی برای تو داشته باشد ولی خودت میدانی که خدا از تو راضی نیست.
خدا به داد شب اول قبر همه ی ما برسه...

اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
سلام
خسته نباشيد
از انتشار اخبار و گزارشات و مصاحبه هاي رنگ دار و جهت دار شما متوجه شدم، ملاحظاتي در اهداف رسانه ايتان قرار دارد كه بدور از انصاف و عدالت است. لذا بر آن شدم بعنوان مخاطبي كه گذرم به سايت شما خورده است، مطالبي را به عرض برسانم:
ابتدا خواستام بگويم از پوسته و هاله اي كه به دور خود بافته ايد بيرون آييد، و ببينيد در كشور چه رخ داده است و در اين چند سال چگونه مسائلي در نقشه سياسي كشور حادث شده است كه سابقه نداشته است. و در ادامه اين مسير شگفتي آور كارهاي بزرگ و بي سابقه اي صورت گرفته است. چطور همه شخصيت هاي مطرح و بزرگ سياسي را به صحنه وارد كرده و برخي را با شكست در دوره قبل بدرقه كرده و نظر مردم به آنها را آشكار ساخته و بعضي ديگر را نگران وضع موجود كرده و به ميداني كه لزوم حضورشان تاكنون مسجل نشده بود، وارد كرده است.
دوم اينكه اين آقاي قنبري كه به نطق هايي توهين آميز شهره شده و در ادبيات بيان خود مايه شرمساري مردم ايلام را نيز موجب شده است سخناني گفته است كه ابهاماتي را به سند آورده و بديهياتي را ناديده انگاشته است.
يعني تا اين حد مردم ايران را ناچيز و پست فرض كرده اند كه براي يك كيسه و چند كيلو سيب زميني، اعتقاد و مسلك خود را به اين بهاي ناچيز بفروشند. واقعاً اين توهين ايشان چگونه مي تواند از خاطر مردم حذف شود. شايد روش ايشان در راه يابي به مجلس كه از ايلامي هاي غيور شنيده ام كه با خونريزي نيز همراه بوده است، فريبكاري به موكلين خود از حوزه انتخابيه اش بوده است. كه اگر چنين باشد نياز به عذرخواهي از محضر اين مردم مقاوم دفاع مقدس از سوي ايشان است.
يا ايشان به اين امورات اقتصادي و بازرگاني در اين مدت حضور در مجلس آشنا نشده اند كه در قبال اينگونه تبادلات صادراتي يا خريد تضميني و ... نمي توان به حساب وارد عرصه شد و در قيمت محصولات كشاورزي تأثير گذاشت.
واقعاً شما فكر مي كنيد همه كشور فقط در تهران خلاصه مي شود و رئيس جمهور را تهراني ها با رأي خود مشخص مي كنند. و مردم ديگر نقاط كشور را ناديده گرفته ايد.
مشي دكتر احمدي نژاد در خدمت به مردم را فقط در دايره معلومات و هوش محدود خود فرض كرده ايد كه دچار چنين اشتباهات فاحشي شده ايد!
آيا فردي كه طالب جذب آراست، تن به طرح عظيمي چون طرح تحول اقتصادي با عواقبي كه كم و بيش در جامعه به آن پرداخته شده است، مي سپارد؟ يا سهميه بندي بنزين را كه بعنوان يك طرح عقب افتاده از دولتهاي قبلي است به اجراء مي گذارد كه موجبات اعتراض و نارضايتي است؟ يا ...
حداقل كمي با خود منصف باشيد و به آمار عملكردي اين دولت سري بزنيد. مقايسه اي بين اين دولت و دلتهاي گذشته بكنيد. از بيمارستان 17ساله رنجان، تا پرو‍ژه عظميم معلق مانده تحقيقات هسته اي. فعاليتهاي عمراني، اختراعات، فن آوريها و پيشرفتهايي كه يكي پس از ديگري بدنبال صرف وقت بي بديل اين دولت و رئيس دولت به بار مي نشيند.
ناديده انگاشتن اين فعاليت ها و عملكرد از سوي فردي چون شما كه ديدي گروهي و جناحي داريد، شايد آسان بنمايد. اما قاطبه جامعه كه قشر محروم و مستضعف را شامل مي شود و تمام آزاد انديشان و نقادان منصف نمي توانند آنرا ناديده بگيرند و خلق جلوه هايي چون آوردگاه يزد و اصفهان در دور دوم سفرهاي استاني مي كند.
اميدوارم همه ما در جهت پيشرفت و تعالي ايران اسلامي بدور از هيجانات و تأثيرپذيريهاي حزبي و حب و بغض هاي شخصي در رسيدن و قرار گرفتن در راه رجاء ثابت قدم بمانيم.
موفق باشيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین