کد خبر: ۸۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۸

ابراهیم نبوی خطاب به میرحسین: لطفاً خودتان را بکشید کنار!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید ابراهیم نبوی، طنزنویس ایرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کند، با انتشار مطلب طنزی به بیانیه میرحسین موسوی، که در آن ضمن دفاع از فاطمه رجبی، عمل یک طنزنویس خارج از کشور تقبیح شده بود، واکنش نشان داد.

دفاع میرحسین از فاطمه رجبی و تقبیح یک طنزنویس [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، نبوی در این یادداشت که در وبلاگ شخصی‌اش منتشر شده آورده است:«جناب آقای میرحسین موسوی. بیانیه‌تان را در مورد نوشته‌های یک طنزنویس که در مورد خانم فاطمه رجبی طنزی نوشته است، خواندم و بالطبع توضیحات زیر را ضروری می‌دانم. 

اول: شیوه برخورد شما طبعاً یک رفتار درست و حساب شده در شرایط کنونی انتخابات است و من به آن احترام می‌گذارم. 

اما طبیعتاً اهانت‌های خانم رجبی به بزرگان این کشور مانند آقای خاتمی، آقای هاشمی و بسیاری دیگر از این بزرگان، جای دفاع ندارد، حتی پیرمرد محترمی مانند شیخ علی دوانی، پدر محترم خانم رجبی از دستش همیشه ناراحت بود و برادرانش هم از او گریزانند، و طبیعتاً من به خودم حق می‌دهم که در شرایطی که این خانم بدون نگاه داشتن هیچ حد و مرزی به جان افراد افتاده، به عنوان طنزنویس در موردش بنویسم. 

البته شما که نه، ولی بسیاری از دوستان معمولاً یواشکی التماس دعا دارند که من پاسخ خانم رجبی را بدهم. 

دوم: دو مطلب طنز هم‌زمان درباره خانم فاطمه رجبی منتشر شد، یکی را من نوشتم و یکی را دوست طنز‌نویسی دیگر نوشت، البته نوشته این دوست، مطلب بسیار شیرینی بود با عنوان «فاطی شاه، فاطی ماه…» که در مورد خانه شما و دیوار و ماشین بود که بسیار خواندنی بود، ولی من اصلاً در نامه‌ام به خانم رجبی شوخی از حد نگذراندم، حتی به روال معمول هم چیزی نگفتم، معتقدم متنی که توسط من با عنوان «دیرحسین موسوی و فاطی عصبی» نوشته شده کاملاً مؤدبانه بوده و احتمالاً چون شما هم مثل خیلی از دیگران فکر می‌کنید هر کسی در ایران یا بیرون طنز می‌نویسد، اسم مستعار من است، گمان کردید نام ایشان هم نام مستعار من است. 

البته فکر کنم ایشان که در مطالب‌شان از شما طرفداری کرده‌اند، به‌خاطر نامه شما ناراحت شوند و بروند از احمدی‌نژاد طرفداری کنند، اما من به ایشان خواهم گفت که میرحسین زیر لب چیزی گفته و منظور بدی نداشته، و از ایشان می‌خواهم شما را ببخشد».

نبوی در ادامه با بیان اینکه «من به جد معتقدم که شما یا یکی دیگر از اصلاح‌طلبان باید رییس‌جمهور شود»، افزوده است: «این قصد ما جدی است و فکر نکنید با دو تا بیانیه دادن علیه من، ما این‌قدر ساده‌لوح هستیم که دست از حمایت از شما برمی‌داریم. 

آن‌هایی هم که دارند آتش زیر دعوای من را با شما روشن می‌کنند بدانند که ما اصلاً آدم‌های ساده‌لوحی نیستیم و معانی سیاست را هم می‌فهمیم. در این انتخابات ما تا می‌توانیم از دردهایی که ایرانیان در این چهار سال کشیدند و علیه احمدی‌نژاد و راست‌ها خواهیم نوشت و حسرت دیدن دعوای درون اصلاح‌طلبان را بر دل راست‌ها خواهیم گذاشت.

قرار است شما بگویید حمایت ابراهیم نبوی از شما ربطی به شخص شما ندارد، این حرف کاملاً درست است. اتفاقاً خدا خیرتان بدهد که خیلی‌ها این‌جا ما را مزدور شما می‌دانستند و فکر می‌کردند ما از شما پول گرفتیم که از شما طرفداری کنیم. توضیح دادیم که حتی چهار تا کوپن هم به ما ندادند، چه برسد به سیب زمینی و آش و پول نفت. 

ما از شما حمایت می‌کنیم و هیچ ربطی هم به شما نداریم، ما بخشی از مردمی هستیم که آمدن شما به نفع آن‌ها است، شما هم بهتر است بگویید که ما ربطی به شما نداریم و مسوولیت کارهای ما با شما نیست، و این هیچ نیست جز واقعیت. 

باور کنید آقای موسوی، بسیاری از دوستان من که از شما حمایت می‌کنند، اگر بدانند که من با ستاد شما کار می‌‌کنم، مطمئناً از من و در نتیجه از شما حمایت نمی‌کنند. آقای موسوی! ما مردمی هستیم که در این چهار سال له شدیم، ویران شدیم و حالا می‌خواهیم با انتخاب شما، ایران و خودمان و فرزندان‌مان را از این وضع نجات دهیم.

من خوشحالم که از نامزدی برای انتخابات دفاع می‌کنم که از توهین به مخالفش (‌اگر توهینی در کار باشد) هم خوشحال نمی‌شود و حتی رسماً از مخالفی مثل خانم رجبی دفاع می‌کند و باور کنید بعد از چهار سال، شنیدن چنین چیزی دل آدم را شاد می‌کند. 

این‌قدر خوشحالم که می‌خواستم بگویم که به‌خاطر شما حتی دیگر در مورد این خانم چیزی نمی‌نویسم، اما دیدم آن‌قدر هم خوشحال نیستم و اصولاً خانم رجبی کسی نیست که بشود درباره‌اش طنز ننوشت.

جناب موسوی عزیز 
طبعاً لطمه‌ای که حضور آقای احمدی‌نژاد ‌و خانم رجبی به زندگی زنان ایرانی زده معلوم و واضح و مبرهن است. می‌توانید در این مورد از فعالان زن بپرسید، مشهود و معلوم است. 

چندی قبل به یکی از زنان بزرگ و بزرگوار ایرانی می‌گفتم: «شما چرا به این خانم فاطمه رجبی جواب نمی‌دهید»؟ ایشان قیافه‌ای مظلوم گرفت و گفت: «آقای نبوی! ما که نمی‌توانیم با این‌ها دهان به دهان بشویم، مگر این‌که خودتان یک کاری بکنید».

‌با عنایت به این مورد و موارد قبلی، خدمت‌تان عرض می‌کنم که شما لطفاً خودتان را بکشید کنار، ما یک دعوای چهار ساله داریم که باید روشن شود، همان‌طور که موقع دفاع از شما ازتان اجازه نگرفتیم، الآن هم برای ادامه کارمان نیازی به مجوز شما نداریم. وقتی رییس‌جمهور شدید، آن وقت اگر خواستید می‌توانید مثل امروز ما را به ایران راه ندهید.

ابراهیم نبوی
۱۹ فروردین»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
شما تیتر را اشتباه زدید . آقای نبوی گفتند نکشید کنار از دعوای نبوی - رجبی بکشید کنار
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
درود بر شما نبوی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
درود بر شرف سید ابراهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
اقای نبوی سلام .شما حتی وقتی جدی می نویسید جذاب هستید. نگران نباشید خودتان را نمی گویم نوشته تان را می گویم.اما بعنوان یک دوست می گویم وقتی شما در مورد زنی! مثل رجبی می نویسید اشتباه می کنید زیرا او فکر می کند ادم مهمی است مسایل مهم تری است که لازم نیست به خودتان فشار بیاورید !مثل ندادن حقوق کارگران و کارمندان و چغندر کاران ایرانی برای ماهها و دادن حقوق انها به کارگران و ماهیکیران فلسطینی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
راستي بگذاريد آقاي نبوي مثل هميشه خودش باشد اما مثل اينكه اين آقاي موسوي مي خواهد جلوي واقعيت ها را بگيرد ولي نبوي مثل هميشه زد به هدف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۱
0
0
آقای نبوی سلام لطفا روشن نمایید این کنار که مدتهاست همه وانمود می کنند آنجاکشیدن کجا است و اصولا از چه جنسی میباشد چرا بعضی میکشند خیلی زود و بعضی خیلی دیر ظاهر می شوند
دعای ویژه کنار:خدایا به عظمت و کرامتت کاری کن [...] گرفتارش شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
سلام خدمت برادر نبوي :در مورد رابطتون با شريعتي بگيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
سلام جناب آقای نبوی،
با تشکر از مطالب پر بار شما،
ان شاءاله تا پیروزی اصلاحات ،خستگی ناپذیر در صحنه باشید.
همچنین با تشکر از جناب آقای موسوی به خاطر احیای دوباره شعار معروف" زنده باد مخالف من جناب آقای خاتمی" تقاضا داریم، حساب این خانم غیر محترم را از جامعه فرهنگی زنان ایرانی به تاکید جدا سازید.زنان ایرانی نیازی به داشتن این سنبل غیر فرهنگی ندارند.با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
با اينكه به لحاظ سياسي با نبوي مخالفم ؛خيلي از او خوشم مي آيد؛روزي هم كه فهميدم كسالت دارد خيلي دعا كرديم (ناقابل) ! . ولي سيد ابراهيم باز هم زده به جدول .بابا اين احمدي نژادونشناختي ! يادته مي گفتي فوقش 500هزار راي مياره ميره دنبال كارش.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
جناب آقای نبوی،
سلام
حالا راستی راستی (خدا وکیلی) این رفتن و اومدن ها (کی بود کی بود من نبودم) جنگ زرگریه؟ یعنی بین شما و تیم میرحسین هیچ رمز و رازی نیست؟
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
حق با اقای ابراهیم نبوی است ایشان و همه روزنامه نگاران و فعالان در طول 4 سال و حتی 20 سال گذشته فعال بوده اند و مسائل و مشکلات روز جامعه را مطرح کرده اند بنابراین هنوز هم حق دارند که نظراتشان را مطرح کنند. اقای موسوی بعد از یک غیبت کبری نباید به ایشان خورده بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
من یک زن ایرانی هستم وبرای آقای نبوی که ازوضع کشورخبرنداردمتاسفم به لطف خداوندمتعال عزت وابروی بانوی ایرانی قابل تحسین است شمابهتراست که فکر عاقبت امرخودتان باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
به نظر بنده تیتر خبر بسیار بسیار نامرتبط هستش!

کی گفته که تمام دنیا باید سلیقه و نظرشون با هم یکی باشه!

خدا خیر بده خاتمی رو که گفت: زنده باد مخالف من!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۲
0
0
آقای نبوی گرامی
شما دیگه چرا؟؟
چرا موسوی؟؟
ما ها رایمون کروبیه!!
موسوی مردانه نیومد ...
ما نمی تونیم به ایشان اطمینان کنیم
به نظرمون ورژن جدید و به روز احمدی نژاده !
خواهش می کنیم ی حرف ما فکر کنید
شاید شما هم تغییر ایده دادید
کامیاب باشید
به امید دیدار شما در ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین