کد خبر: ۸۶۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۸

20 فروردين ماه؛ سالروز شهادت آقامرتضی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 20 فروردين ماه، مصادف با سالروز شهادت شهيد اهل قلم است؛ 16 سال از آخرين قرار فيلمبرداران راويت فتح (بهار1372) با حضور سيد مرتضی آوينی ‌گذشت. 

مرتضی شعبانی در خاطراتش از آن روز آورده :«...مين درست زير پای آقامرتضی منفجر شده بود پای راستش از زير زانو قطع شده بود پشت ران پای چپش هم شكاف عميقی برداشته بود تعدادی تركش هم به بازو و كمرش خورده بود با اين همه اصلا ناله نمی‌كرد. سعيد يزدان پرست كه پشت سر آقامرتضی حركت می‌كرد و مين مقابلش منفجر شده بود يک عالمه تركش به سينه و شكمش خورده بود و چند تا هم به دست و صورتش زانوهايش هم در اثر موج انفجار شكاف برداشته بود. 

آقامرتضی را كه خواستيم روی برانكاد بگذاريم فريادش بلند شد و گفت: «مرا كجا مي خواهيد ببريد، می‌خواهم همين جا شهيد شوم، بگذاريدم كنار همين بچه ها، دوست دارم همين جا بمانم...»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
سلام.جبهه حال و هوای عجیبی داشت .ان زمان کجا و این زمان هر که زودتر رفت کمتر الوده شد...........ای داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
ای شهید ، ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود نشسته ای، دستی بر آر.
دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
اکثریت ما مانند ظرف آبکش هستیم تا زمانی که در آب هستیم بر از آبییم و آن زمان که مارا از آب بیرون می آورند خالی از آب آیا این بدان معنی نیست که هر گاه به عکس یک شهید نظر میکنیم آه از سرا بر می آوریم که ای شهدا کجائید ولی هنگامی که تنهائیم و خارج از آّ ب در حقیقت خارجیم از همه عرفان و شعور عشق واقعی بخدا و واقعیت هستی و امکان بیائیم سعی کنیم تا آنجا که میتوانیم در آب باشیم والسلام
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین