کد خبر: ۸۶۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۲
انتقاد صریح رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از واردات بی‌رویه

هاشمی: صنایع کشور در سراشیبی سقوط قرار دارند

مشکلات پیش روی صنایع کشور جدی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشکلات پیش روی صنایع کشور به خصوص صنایع غذایی را جدی خواند و تقویت آن را یک ضرورت و نیاز واقعی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اساتید و اعضای متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران و کارکنان کارخانجات برتر صنایع غذایی کشور گفت: «امروز هیچکس در کشور نیست که استراتژیک بودن صنایع غذایی را انکار کند».

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دارا بودن مزیت‌های نسبی بالا در صنایع غذایی کشور افزود: «صنایع غذایی، پس از جنگ تحمیلی رشد بسیار سریعی را در کشور آغاز کرد و به مراحل خوبی هم رسید، اما بی‌توجهی‌ها مشکلات جدی برای صنعتگران و تولیدکنندگان به وجود آورده است».

آیت الله هاشمی رفسنجانی، استفاده از تجربیات پس از جنگ توسط متخصصین، محققان و برنامه ریزان کشور را از نیازهای کنونی برای تقویت صنعت تولید کشور خواند و اظهارداشت: «امروز واردات بی‌رویه و بیش از نیاز، ضربه سنگینی به تولید و صنعت وارد می‌کند و صنایع گوناگون کشور را که سالها برای رشد و شکوفایی آنان تلاش شده است در سراشیبی سقوط قرار می‌دهد».

وی افزود: «توجه به اجرای برنامه ریزیهای بلندمدت، رفع موانع مالی، بانکی و ارزی صنایع، توجه به صادرات و مزیت‌های نسبی در کشور و استفاده از فن آوریهای روز در صنایع می‌تواند بسیاری از مشکلات تولید و صنعت کشور را برطرف کند».

بنا بر این گزارش، دکتر حسینی رییس باشگاه متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران، رهبری و امینی از فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی و مهندس مرتضوی، دکتر افلامی، شریعتی و مقتدایی از نخبگان صنایع غذایی کشور نیز در این دیدار وضعیت صنایع غذایی را تشریح کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۴
0
0
صنايع خصوصي يا صنايع عمومي؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین