کد خبر: ۸۶۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۸
پس از اعلام دو خبر خوش هسته‌ای اعلام شد

آمادگی احمدی‌نژاد برای مشارکت در طرح خلع سلاح اتمی اوباما

احمدی‌نژاد: 4 سال قبل اره برقی نطنز هم پلمپ شده بود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: «برخی گفته‌اند که سلاح هسته‌ای بد است و می‌خواهند خلع سلاح کنند؛ ما استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم در مدیریت خلع سلاح جهانی مشارکت کنیم. البته در این راه، ملت ایران براساس عدالت و قانون ابتدا از دانه درشت‌ها آغاز خواهد کرد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد ، عصر پنجشنبه، در مراسم ویژه جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در اصفهان، گفت: «امروز حلقه‌های مختلف مدیریت سوخت هسته‌ای را به طور کامل و بومی در اختیار داریم و خدا را شاکریم که پی در پی عنایات خود را شامل حال ملت ایران می‌گرداند».

وی گفت: «دانشمندان، جوانان و مدیران این سرزمین به لطف خداوند مسیرهای طولانی و قله‌های رفیع پیشرفت را به سرعت طی می‌کنند و نتایج شیرین آن را در اختیار ملت ایران قرار می‌دهند».

احمدی‌نژاد با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای افزود: «بسته‌بندی سوخت و آماده کردن آن برای قرار گرفتن در رآکتورها و تولید نیرو نخستین دستاورد صنعت هسته‌ای کشور است».

احمدی‌نژاد آزمایش دو نوع سانتریفیوژ جدید با ظرفیت چند برابر سانتریفیوژهای موجود را دومین دستاورد صنعت هسته‌ای کشور دانست و گفت: «این دستاوردها به طور کامل حاصل تلاش و نوآوری و سازندگی دانشمندان و جوانان این سرزمین است». 

خبر خوش هسته‌ای اعلام شد [+]

احمدی‌نژاد ادامه داد: «ارزش این دستاوردها زمانی بیشتر معلوم می‌شود که در همه این دوران، بدخواهان ملت ایران سنگین‌ترین محدودیت ها، فشارهای سیاسی و تبلیغات روانی را تحمیل کردند و حتی تا مرز تهدید نظامی و ادبیات خشن نظامی پیش رفتند».

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: «قطار پیشرفت و تعالی ملت ایران با سرعت روزافزون و در مسیر درست در حال حرکت است».

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود گفت: «اگر چه راهی طولانی طی کرده‌ایم اما در مقایسه با نقطه آرمانی در ابتدای راه هستیم».

وی به علت اصلی پیروزی‌های ملت ایران و شکست‌های پی در پی بدخواهان اشاره کرد و افزود: «بسیار روشن است که ایمان به خدا، کار برای خدا، اخلاص در عمل و ارزش‌های ذاتی ملت ایران مانند استعدادهای انسانی، قدرت خلاقیت، ذکاوت و خودباوری، اعتماد به نفس، امید به آینده، مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر دانشمندان، محققان و کارشناسان، تحقق اراده قوی و دست به سوی آسمان گرفتن یک ملت مومن و شجاع و ایستادگی و مقاومت، رمز پیروزی مردم ما است».

رئیس دولت نهم، با بیان اینکه راه آینده همین است گفت: «اگر بنا باشد ملت ایران جایگاه شایسته خود را احراز کند که البته شایستگی ملت ایران بسیار بالاتر از موقعیت کنونی است و اگر بخواهیم قله‌های سعادت را به سرعت طی کنیم راه همین است».

احمدی‌نژاد افزود: «تراز شایستگی ملت ایران رسیدن به جامعه نمونه و برپایی حیات طیبه الهی در سراسر گیتی است، جامعه ای که در آن اخلاص، ایمان، عدالت، برادری، عشق و محبت و معنویت و اخلاق، علم و فناوری، عزت و اقتدار و کرامت انسانی در اوج خود باشد».

وی با بیان اینکه جایگاه شایسته ملت ایران پرچمداری حرکت در این مسیر است گفت: «پرچمداری، تحقق حیات طیبه الهی است البته به فضل الهی طلیعه‌های تحقق چنین جامعه ای پیدا شده است».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «باید موانع را به سرعت از پیش پا برداریم و دل‌ها را بیش از گذشته به هم گره بزنیم؛ همت‌ها و اراده‌ها را مستحکم و افق نگاه را به دوردست آرمانی خیره و گام‌های خود را استوار کنیم؛ بدون شک ملت ایران این شایستگی را دارد».

احمدی‌نژاد تاکید کرد: «ملت ایران بدون توجه به گزافه گویی و ادعای دشمنان، مسیر پیشرفت مستقلانه را ادامه می‌دهد».

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجتمع آلیاژهای نوین اصفهان با بیان اینکه در سال‌های طولانی، بدخواهان در برابر حرکت رو به جلو و پیشرفت ملت ایران صف آرایی کرده و با دروغ و جنگ روانی کوشیده‌اند حرکت علمی ما را متوقف کنند، به سوء استفاده دشمنان از سازمان‌های بین المللی اشاره کرد و گفت: «حتی استفاده ابزاری از شورای امنیت سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتوانست بر عزم ملت ایران اثر بگذارد».

وی به شعار دوستی، احترام و صلح دشمنان ملت ایران اشاره کرد و افزود: «پشت نقاب این شعارها مقابله با پیشرفت و حرکت رو به جلو ملت ایران قرار داشت». 

احمدی‌نژاد: غربی‌ها می‌خواستند رشته‌های ریاضی و تجربی را در دبیرستان‌ها پلمپ کنند [+]

احمدی‌نژاد گفت: «در سال 84 و بعد از انتخابات ریاست جمهوری به اتفاق جمعی از دوستان به اصفهان و هم‌چنین به نطنز سفر کردیم و دیدیم که این مکان‌ها را گرد و غبار گرفته است و سایه‌ غم بر همه‌ آن‌ها سنگینی می‌کرد و ما با دیدار جوانان و متخصصانی متوجه شدیم که در چهره‌ آن‌ها غم وجود داشت».

وی با اشاره به این که در نطنز ما مشاهده کردیم که حتی اره‌ برقی نیز پلمپ شده بود، گفت: «معنای آن این است که اگر آن‌ها فرصت کنند و فرصت پیدا می‌کردند و به آن‌ها میدان داده می‌شد حتی در دبیرستان‌های ما رشته‌های ریاضی و تجربی را و در دانشگاه‌های ما رشته‌های مهندسی و فنی را پلمپ می‌کردند. کما این که این ادعا و تقاضا را نیز کرده بودند و این مساله در اسناد موجود است».

وی گفت: «آدم کش‌های حرفه‌ای که صدها هزار انسان را به خاک و خون کشیده‌اند در فرایند دستیابی صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران به دانش هسته‌ای حنجره خود را پاره و با جنگ روانی اعلام کردند که ایران امنیت و صلح جهانی را به خطر انداخته است اما بسیار روشن بود که ملت بزرگ ایران پیوسته به خط ولایت و امامت است و نمی‌تواند تهدید زورگویان را تحمل کند».

احمدی‌نژاد اعلام کرد: «ایستادگی و مقاومت ستودنی ملت ایران در دستیابی به حق مسلم خود، دشمنان را گام به گام به عقب نشینی واداشت».

آقای احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در روز ملی فناوری هسته‌ای در اصفهان با اشاره به فشارهای روبه تزاید دشمنان و از طرفی ایستادگی و مقاومت ستودنی ملت ایران گفت: «از آغاز معلوم بود در پایان این معادله کدام طرف پیروز است».

احمدی‌نژاد افزود: «وقتی دلدادگان به خدا و ارزش‌های الهی و آرمان‌های بلند انسانی، متحد و همدل می‌ایستند سنت خدا است که طعم شیرین پیروزی را به آنها بچشاند».

وی اظهار داشت: «ملت ایران در پاسخ به تهدید دشمنان در صدور قطعنامه و تحریم اقتصادی ، نخستین زنجیره سوخت هسته‌ای را در فروردین 1387 راه اندازی کرد و به این ترتیب به جمع کشورهایی که توان تولید سوخت هسته‌ای را دارند ، پیوست و این موضوع به طور رسمی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) اعلام شد».

احمدی‌نژاد گفت: «پس از آن سر و صداها افزایش یافت، اما هر گامی که دشمنان ملت ایران علیه این ملت بر می‌داشتند، ملت ایران نیز گام بلندی به جلو بر می‌داشت».

وی افزود: «بالاخره صحنه انحرافی حل و فصل مسائل در میدان سیاست در هم شکست و مقرر شد موضوع هسته‌ای از طریق قانون و در چارچوب قواعد حقوقی رسیدگی شود».

احمدی‌نژاد اظهار داشت: «در تیر 1386 رسماً اعلام کردم از نظر ما مسئله هسته‌ای ایران خاتمه یافته است و علت موضوع نیز روشن بود و آن اینکه آنهایی که قوانین را نوشته بودند ، خود به آن پایبند نبودند».

احمدی‌نژاد گفت: «آنها به ملت ایران دیکته می‌کردند که برای تامین حقوق خود تبعیت از آنها را بپذیرد و هنگامی که دیدند این موضوع کارساز نیست، مسیر تعامل تغییر کرد و از آن هنگام، ملت ایران گام به گام به جلو پیش رفت و بدخواهان این ملت روزبه روز عقب نشینی کردند».

احمدی‌نژاد اظهار داشت: «همه دنیا پذیرفته‌اند که ملت ایران صلح‌جو و عدالت‌محور است و خواسته‌های خود را به رغم همه دشمنی‌ها محقق می‌کند. قدرت صالح و انسانی و قدرتی که اقتدار آن برخاسته از فرهنگ ،‌تمدن، اندیشه و عشق الهی است، متکی به سلاح و خشونت طلبی و زورگویی نیست».

احمدی‌نژاد گفت : «ملت ایران مخالف جنگ، خشونت و استفاده از سلاح و زور است و همه دنیا می‌داند ملت ایران برای تحقق خواسته‌های به حق خود یکپارچه و مقاوم می‌ایستد. ملت ایران آماده است برپایه عدالت و احترام به حقوق طرفین درباره موضوع هسته‌ای گفتگو کند».

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی ایران به غرب و بیان اینکه در این بسته به همه مسائل مهم جامعه بشری پرداخته شده بود افزود: «آن موقع اعلام کردیم در چارچوب این بسته با غرب مذاکره می‌کنیم. آنها هم در مقابل، بسته‌ای را تقدیم کردند و یکی دو دور مذاکره هم انجام شد که بی نتیجه بود».

احمدی‌نژاد با اشاره به بی نتیجه بودن این مذاکرات گفت: «منطق روشن ما برای مذاکرات این بود که باید نخست چارچوب مذاکرات مشخص شود و آغاز گفتگوها بر پایه موضوعات مشترک و دغدغه‌های عمومی باشد و اگر بتوانیم در این مرحله به موفقیتی دست پیدا کنیم راه برای گفتگو درباره موضوعات اختلافی باز خواهد شد اما آن گفتگوها به نتیجه‌ای نرسید».

احمدی‌نژاد اصرار غرب را برای تحمیل توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، علت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات اعلام کرد و افزود: «روشن بود که ملت ایران زیر بار این تحمیل نمی‌رود».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «امروز آنها اعلام کردند استفاده از چرخه سوخت و مدیریت سوخت حق مسلم ملت ایران است و اعلام کردند که می‌خواهند مطمئن شوند برنامه هسته‌ای ایران به سوی ساخت سلاح منحرف نشود».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «آنها برای چندمین بار اعلام کردند سلاح هسته‌ای خطرناک و برای بشر مضر است و نیز اعلام کردند که آماده گفتگو با ملت ایران هستند».

وی تصریح کرد: «مواضع ملت ایران روشن است؛ ملت ایران از ابتدا هم اهل منطق و گفتگو بوده است اما گفتگویی که برپایه عدالت، و احترام کامل به حقوق و قوانین باشد. هیچ انسان آزاده‌ای گفتگوی یک طرفه، مشروط و در فضای تهدید را نمی‌پذیرد، اما اگر عدالت، یعنی برابری دو طرف و نیز احترام به حقوق مسلم طرفین باشد ملت ایران همواره آماده گفتگو بوده است».

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شرایط جهان تغییر یافته اس ، افزود: «به نظر می‌رسد با توجه به تحولات جهانی‌، باید به بسته‌ای که سال گذشته پیشنهاد دادیم‌، موضوعاتی را اضافه کنیم تا گفتگوها جامع‌، ‌موثر و راهگشا باشد».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «برخی گفته‌اند که سلاح هسته‌ای بد است و می‌خواهند خلع سلاح کنند؛ ما استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم در مدیریت خلع سلاح جهانی مشارکت کنیم. البته در این راه، ملت ایران براساس عدالت و قانون ابتدا از دانه درشت‌ها آغاز خواهد کرد».

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حل مشکلات اقتصادی جهان نیز آماده مشارکت فعال هستیم، افزود: «البته در این موضوع باید همه دولت‌ها و جوامع بشری مشارکت کنند».

احمدی‌نژاد گفت: «برخی کشورها که ادعای خلع سلاح را مطرح می‌کنند و بمب اتم را بد می‌دانند در ادامه گفته‌اند که بمب‌های خود را تا خلع سلاح کامل جهانی حفظ خواهند کرد، ‌در حالی که این ادعا نوعی تناقض و خودخواهی است که راه‌ها را مسدود می‌کند».

وی افزود: «کسانی که قصد انهدام سلاح‌های اتمی را دارند باید ابتدا از خود شروع کنند . در این راه حاضریم راهمان و منطقمان را به آن کشورها بیاموزیم».

احمدی‌نژاد کسانی را که سلاح اتمی انباشته می‌کنند عقب افتادگان سیاسی خواند و افزود: «دوران سلاح و تفاخر جاهلی به پایان رسیده و عصر ملت‌ها، فرهنگ‌ها، منطق، محبت،‌ عشق و برادری فرا رسیده است».

احمدی‌نژاد گفت: «آنها باید راه گفتگو با ملت‌ها را یاد بگیرند و رفتارهایشان را تغییر دهند. همان طورکه در جمع مردم اصفهان گفتم اگر کسانی صادقانه و بر اساس عدالت و تغییرات واقعی پا پیش بگذارند با استقبال ملت ایران مواجه می‌شوند».

وی گفت: «برخی این گونه ادعا می‌کنند حال که سیاست‌های آمریکا تغییر کرده است ما هم دو قدم برداریم، اما چه سیاستی عوض و چه تصمیم بزرگی گرفته شده است؟ در هر حال منتظر تغییریم و از آن استقبال می‌کنیم. دوران تغییرات بزرگ در اندیشه‌ها ،‌ارزش‌ها و نگاه‌ها فرا رسیده است».

احمدی‌نژاد گفت: «اگر کسی خود را برتر و حاکم دنیا بداند و به ملت‌ها و حقوق آنها بی احترامی کند و سیاست آقای بوش را با ادبیات و بسته بندی جدید دنبال کند، سرنوشت آقای بوش را خواهد داشت».

احمدی‌نژاد در پایان افزود: «تغییر بدون صداقت، عدالت و احترام به ملت‌ها، هیچ گاه روی نخواهد داد و دشمنان ایران بدانند که ملت ایران اهل عدالت، منطق و گفتگو است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین