کد خبر: ۸۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۲

بحران در تیم فوتبال چک در پی رسوایی اخلاقی مربی و بازیکنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «پتر رادا» (Petr Rada)، مربی تیم ملی چک و 6 بازیکن از جمله «میلان باروش» (Milan Baros) پس از آن که یک روزنامه‌ی زرد ادعا کرد که در حال رقصیدن با فاحشه‌ها بوده‌اند، اخراج شدند. مربی آینده باید تصمیم بگیرد که آیا این بازیکنان شرمگین را دوباره فرا می‌‌خواند یا خیر. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، پس از اخراج نه تنها سرمربی ناموفق تیم، بلکه شش بازیکن مهم دیگر به دلیل رقصیدن با فاحشه‌ها، وضعیت تیم فوتبال چک به صورت معلق درآمده است. ظاهرآ این اتفاقات پس از یک بازی مقدماتی جام جهانی در هفته‌ پیش رخ داده است. 

بعد از شکست خانگی 2 بر 1 جمهوری چک مقابل اسلواکی، عکس‌هایی از بازیکنان به همراه چندین دختر، در دو روزنامه‌ زرد چک انتشار یافت. 

مربی تیم پس از نتیجه‌ مساوی نه چندان درخشان 0 – 0 خارج از خانه با اسلوانی و شکست مقابل اسلواکی، در میان رسانه‌ها و هواداران محبوبیت خود را از دست داده است. اینک این رسوایی به موارد قبلی اضافه شده است. 

پس از اخراج کل مدیریت تیم ملی، فردی برای جایگزینی «رادا»ی 50 ساله معرفی نشده است. «رادا» پس از آن که در یورو 2008 به جای «کارل بروکنر» بر سر کار آمد، تاکنون فقط در 2 بازی از 8 بازی به پیروزی دست یافته است. 

نام بازیکنان اخراج شده بدین شرح است: 

مدافع اتلتیکو مادرید، توماس آجفالوسی (Tomas Ujfalusi)
مهاجم گالاتاسرای، میلان باروش (Milan Baros)
مدافع وست هام، رادوسلاو کوواچ (Radoslav Kovac)
مهاجم فرانکفورت، مارتین فنین (Martin Fenin)
هافبک ریدینگ، مارک ماتجوفسکی (Marek Matejovsky)
مهاج سوچاکس، واکلاو سورکس (Vaclav Sverkos)

سازمان می‌گوید این تصمیم لزوماً بدان معنی نیست که این بازیکنان تا آخر عمر محروم شده‌اند؛ بستگی به مربی جدید دارد که تصمیم بگیرد آن‌ها را در آینده انتخاب کند یا خیر.

اما «آجفالوسی»، که جایگزین هافبک آرسنال، «توماس روسیچکی»، به عنوان کاپیتان جمهوری چک شده است، احتمالاً باز نخواهد گشت چرا که او روز سه‌شنبه گفته بود به دلیل رسوایی اخیر، حرفه‌ بین‌المللی‌اش را تمام خواهد کرد. 

او که 31 ساله است، در اظهار نظری توسط نماینده‌اش، در دفتر خبری CTK گفت: «من به دلیل وضعیت فعلی در سازمان فوتبال چک و رسانه‌های چک، بازی کردن برای تیم ملی را کنار می‌گذارم». 

چک هم اکنون در گروهش چهارم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین