کد خبر: ۸۶۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷

پروژه‌های ساخت مسکن؛ قربانی بی‌توجهی یا بازیهای سیاسی؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- گروه اقتصاد و صنعت: در حالیکه طرح مسکن مهر به‌عنوان مهمترین برنامه دولت برای کاهش قیمت مسکن مطرح می‌شود، اما عدم التزام دولت به انجام تعهدات خود درباره این طرح، ابهامات زیادی را درباره میزان اعتقاد دولت نهم نسبت به کارآمدی آن ایجاد کرد‌ه است.

اخبار زیادی مبنی بر عدم انجام به‌موقع تعهدات دولت نسبت به شرکت‌های تعاونی شکل گرفته در مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی برای ساخت مسکن مهر دریافت شده‌است که در آنها تاکید شده که علی‌رغم پایبندی اعضای تعاونی‌ها که عمدتاً از اقشار کم‌درآمد جامع هستند، به پرداخت مبالغ تعیین شده برای انجام طرح، اما در بسیاری از موارد هنوز اقدامی از سوی دولت برای انجام تعهداتش انجام نشده است.

نمونه این مساله وضعیت تعاونی مسکن مهر یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور است که قرار بوده در آن به ازای پرداخت ده‌میلیون ریال به عنوان سهم هر کارگر، همین مبلغ نیز توسط دولت برای تسطیح و آماده‌سازی زمین مورد نظر برای اجرای طرح هزینه شود، اما با گذشت ماه‌ها از پرداخت سهم تمامی کارگران و اعضای تعاونی، هنوز اقدامی از سوی دولت انجام نشده‌است.

این در حالی است که کلنگ اجرای طرح مسکن مهر برای کارگران این شرکت بزرگ خودروسازی کشور که به‌تازگی مدیرعامل آن برکنار شده‌است، با تبلیغات فراوان و توسط وزیر مسکن و شهرسازی به زمین زده شده بود.

از سوی دیگر نوع تعامل دولت با پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن، شائبه دخالت مسائل سیاسی در نحوه برخورد دولت با شرکت‌های تعاونی مسکن مهر را فزونی بخشیده‌است که مهم‌ترین مورد آن دستور اکید مقامات دولتی برای منع هرگونه همکاری با یک پروژه 4000 واحدی ساخت مسکن در اطراف شهر تهران است که توسط یک موسسه وابسته به مصطفی پور محمدی، وزیر برکنار شده کشور در دولت نهم اداره می‌شود.

از قرار معلوم، مقامات دولتی در مکاتباتی صریح، تمامی سازمانها را از هرگونه همکاری با پروژه مذکور تا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دهم منع کرده‌اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین