کد خبر: ۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۸

بازداشت فردوسی‌پور تکذیب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون دادستان تهران بازداشت عادل فردوسی‌پور را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمود سالاركيا در گفتگو با ایسنا شایعه دستگیری و بازداشت عادل فردوسی‌پور مجری و گزارشگر فوتبال سیمای جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

وی درباره‌ استفاده‌ آزمايشی از دستبندهای الكترونيكی كنترل مجرمان، اظهار كرد: «كارخانه‌‌ای داخلی اين دستبندها را توليد كرده و به صورت آزمايشی توسط پليس به اجرا درآمده اما در حال حاضر به توليد انبوه نرسيده است». 

سالارکیا در ادامه گفت كه اگر آزمايش دستبندهای الكترونيكی موفقيت‌آميز باشد به صورت گسترده برای مجرمان خاص استفاده می‌شود.

معاون دادستان تهران در امور ضابطان افزود: «در صورت استفاده از اين دستبندها برای مجرمان محدوده‌ی خاصی تعيين می‌شود اگر چنانچه از اين محدوده خارج شوند فرستنده‌ اين دستبندها، واحد كنترل را از اين موضوع آگاه می‌كند».

سالاركيا با اشاره به اين‌كه از اين دستبندها برای محكومان مالی و تصادفات استفاده خواهد شد، افزود: «در صورت موفقيت اين دستبندها برای اعطای مرخصی و يا اتمام محكوميت مجرمان حرفه‌ای و مرتكبان جرايم خطرناک استفاده مي‌شود زيرا كنترل اين دسته از مجرمان توسط افراد سخت است».

وی با بيان اين‌كه اين دستبندها دارای فرستنده است و برای استفاده‌ گسترده از آن بايد گيرنده‌ای در نيروی انتظامی نصب شود، گفت: «با استفاده از اين دستبندها امكان كنترل برای ضابطان بسيار زياد می‌شود و جمعيت كيفری زندان‌ها كاهش پيدا می‌كند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین