کد خبر: ۸۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۰
با انتشار بیانیه‌ای از سوی جامعه اصناف سینمای ایران مطرح شد؛

هفت سوال سینماگران از نامزدهای ریاست جمهوری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با نزدیک شدن زمان اعلام نامزدی و تشریح برنامه‌های داوطلبان احراز پست ریاست جمهوری، جامعه اصناف سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای جایگاه مطالبات سینمای ایران در برنامه نامزدهای ریاست جمهوری را با طرح پرسش‌هایی مورد سئوال قرار داد و خواستار اعلام نظر صریح و شفاف آنان شد.
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از روابط عمومی خانه سینما، در این بیانیه آمده است: 

جامعه اصناف سینمای ایران ضمن مشارکت در مهمترین رویداد انتخاباتی کشور، اهداف و برنامه‌های قلمرو فرهنگ، هنر و به ویژه سینما را با طرح مطالبات صنفی و حرفه‌ای خویش از نزدیک رصد کرده و نسبت به شفاف‌سازی نظرات نامزدهای محترم برای همکاران سینمایی خود اقدام خواهد نمود. 

خانه سینما در مرحله نخست، پاسخگویی نامزدهای محترم را به سئوالات زیر برای آشنایی هر چه بیشتر هنرمندان سینمای ایران با نظرگاه‌های هنری و سینمایی داوطلبان ریاست جمهوری، بسیار ضروری می‌داند: 

1. برنامه مشخص شما برای رونق اقتصاد هنر به ویژه قلمرو سینما چیست؟ وجستجوی سهم تولیدات سینمایی ایران در جهان را چگونه دنبال می‌کنید؟ 

2. اشتغال به تولید و عرضه در فعالیت‌های هنری به ویژه سینما را حق می‌دانید و یا امتیاز؟ ساختار حقوقی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی متکفل این عرصه، کدام گزینه را برگزیده است؟ 

3. ظرف چه مدت بیمه بیکاری هنرمندان مصرح در قانون برنامه چهارم را که تاکنون مغفول مانده، عملیاتی می‌کنید؟ 

4. ممیزی در تولید و نمایش آثار هنری به ویژه سینما را چگونه می‌بینید و چه سازوکاری را برای اعمال آن بر می‌گزینید؟ 

5. برنامه شما برای حمایت از حقوق مادی و معنوی هنرمندان و آثار سینمایی چیست و ظرف چه مدت آن را اجرائی می‌کنید؟ 

6. آیا ساختار، اهداف و برنامه‌های نظام موجود اداری حوزه فرهنگ و هنر را برای مدیریت توسعه این عرصه مناسب می‌دانید؟ در غیر این صورت چه ساختار و برنامه‌ای را طراحی و به مورد اجرا می‌گذارید؟ 

7. نامزدهای مورد نظر شما برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه کسانی هستند؟ 

جامعه اصناف سینمای ایران امیدوار است، هر یک از نامزدهای محترم ریاست جمهوری با طرح نظرات شفاف خود در مورد این سوالات جایگاه مطالبات سینمای ایران را در برنامه های خود را اعلام نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین