کد خبر: ۸۶۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۲۵
ادعای جنجالی یک روزنامه ترکیه

فروهرها را تروریست‌های افراطی ترک کشته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه طرف، چاپ ترکیه در خبری جنجالی، فاش کرده که سازمان تروریستی ارگنکن ترکیه، مسؤول قتل داریوش و پروانه فروهر بوده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در هنگام جستجو در خانه مصطفی ازبک، رییس اتحادیه «ترک متال» نامه‌ای به دست آمده‌ است که در آن، مستقیماً‌ به دخالت ارگنکن در قتل فروهرها اشاره شده است.
 
ازبک به دلیل این که عضو سازمان تروریستی ارگنکون است تحت بازداشت قرار دارد. ارگنکن متهم است که قصد براندازی دولت ترکیه را داشته است. محاکمه هشتاد و شش متهم به عضویت در شبکه کودتا از اکتبر گذشته آغاز شده است. در بین این افراد ژنرالهای بازنشسته ارتش، روزنامه نگار و شخصیت‌های سیاسی دیده می‌شود.

با دستگیری ژنرال‌های مخالف دولت؛ تنش‌ها در ترکیه اوج گرفت [+]
محاکمه متهمان کودتا در ترکیه [+]
فرمانده سابق پلیس ویژه ترکیه دستگیر شد [+]
ارگنکن، آزمون روابط دولت و ارتش در ترکیه [+]
دستگیری 30 نفر دیگر در ترکیه در ارتباط با پرونده ارگنکن [+]
بیشتر مردم ترکیه ارگنکن را واقعی می‌دانند [+]

نامه به دست آمده اشاره به آن دارد که ارگنکون در سال 1998 داریوش فروهر، وزیر اسبق کار ایران و همسرش را به همراه «گالینا واسیلیونا استراوویتووا»، نماینده مجلس روسیه به قتل رسانده است.

به نوشته روزنامه طرف، این نامه به دست یکی از افراد نظامی حزب با نام مستعار غفور نوشته شده. در ابتدای آن آمده است: «قابل توجه آقای مصطفی ازبک» و در ادامه کشته شدن سه نفر به دست ارگنکون روایت شده. این سه نفر فروهر و همسرش در ایران و «استاروویتووا» در روسیه هستند.

این ترورها بعد از اخراج عبدالله اوجالان، رییس حزب کارگران کردستان (PKK) از سوریه انجام شد. اوجالان در حال حاضر زندانی است. 

در نامه آمده: «رییس گرانقدر ما مستعدترین تیراندازها را برای عملیاتی ضروری به ایتالیا فرستاد. در همین حین، استراراویتووا که با رییس گروه [اوجالان] تماس تلفنی داشت و به او کمک کرده بود کشوری برای پناهنده شدن پیدا کند از سوی پیوندهایی که از طرف خود رییس در اوکراین ایجاد شده بود کشته شد. فروهر، وزیر کار سابق ایران که تماس‌های مکرر او با اوجالان در حال بیشتر شدن بود، دو روز بعد از حضور رییس کشته شد. سپس رییس بسیار محترم ما به ایتالیا بازگشت.»

اوجالان که از سوریه اخراج شده بود ابتدا به روسیه و بعد به ایتالیا رفت. در آن جا ترکیه از مقامات ایتالیا خواست او را برای محاکمه به این کشور بازگردانند. تلاش‌های ترکیه برای استرداد اوجالان از ایتالیا به جایی نرسید و اوجالان سرانجام توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شد و به این کشور بازگشت.

استاراویتوا در 20 نوامبر 1998 در مقابل خانه‌اش کشته شد. فروهر و همسرش هم دو روز بعد در خانه با چاقو مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند. در آن هنگام گفته می‌شد هر دو ترور از طرف نیروهای خودسر روسیه و ایران انجام شده است. 

به نوشته این روزنامه ترکیه، سه فرد از روسیه قاتل استاراوویتووا شناخته شده و به 11 تا 23 سال زندان محکوم شدند و سه نیروی ایرانی هم به دلیل قتل فروهر اعدام شده و پنج نفر دیگر به حبس ابد محکوم گشتند.

روزنامه طرف می‌افزاید: «طبق این نامه دولت سایه ترکیه هر دو سیاستمدار را به دلیل تماس‌های تلفنی با اوجالان و پیشنهاد کمک به او کشته است. این نامه همچنین به نیازهای مالی سازمان تروریستی ارگنکون برای عملیات در ایتالیا، آلمان، لیبی و سودان اشاره دارد. قرار بود در این کشورها نیروها پول را بین 1459 نفر تقسیم کنند».

گفتنی است، پروانه و داریوش فروهر، عصر ۱ آذر سال ۱۳۷۷ در منزل شخصیشان واقع در محله فخرآباد تهران با ضربات چاقو به قتل رسیدند و جسدشان به نحو فجیعی مثله شد.

این قتل‌ها، سرآغاز پرونده‌ای جنجالی شد که قتل‌های زنجیره‌ای نام گرفت. در جریان این پرونده جنجالی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات وقت دولت خاتمی از سمت خود استعفا داد. 

دستگیری سعید امامی، مصطفی موسوی (کاظمی) و مهرداد عالیخانی، از مسؤولان وقت وزارت جمهوری اسلامی ایران، و خودکشی سعید امامی در زندان، از تبعات بعدی این پرونده معروف به شمار می‌رود.

در دادگاه برگزار شده برای متهمان این قتل‌ها، در نهایت ۱۸ متهم پرونده که البته سعید امامی در میان آن‌ها نبود، به حبس‌هایی از دو سال تا حبس ابد محکوم شدند. 

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده‌ها، مصطفی موسوی (کاظمی) و مهرداد عالیخانی را به اتهام آمریت در قتل داریوش و پروانه فروهر، به چهار بار حبس ابد محکوم کرد. محمود جعفرزاده و علی محسنی به‌ترتیب به اتهام زدن ۲۶ ضربه و ۲۵ ضربه کارد بر بدن داریوش و پروانه فروهر، به قصاص نفس محکوم شدند. 

حمید رسولی، مجید عزیزی و مرتضی فلاح نیز به استناد معاونت در جرم، به دو فقره حبس ابد محکوم شدند. ابوالفضل مسلمی، محمد اثنی‌عشر، علی صفایی‌پور، مصطفی‌هاشمی و علی ناظری نیز به‌ترتیب به هشت، هفت، هفت، هشت، و دو و نیم سال حبس محکوم شدند. 

اصغر سیاح و خسرو براتی، همکاری خود در این ماجرا را تکذیب کردند و گفتند که هنگام قتل فروهرها بیرون از خانه بوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
3
0
بابا شوخي هم حدي دارد. از آفتاب نيوز بعيد است كه سايتش را با اينگونه مطالب بي اساس پر كند. اگر اين خبر درست باشد پس آيا اين تاييد همان خبر مربوط به دخالت موساد و سيا در قتل هاي زنجيره اي محسوب نمي شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
3
0
از اين جور اخبار بي سر و ته و مضحك فقط كساني كه به دنبال تطهير باند جنايتكار سعيد امامي هستند يعني باقيمانده‌ها و اعوان و انصارشان سود مي‌برند.
يعني آفتاب هم...؟!
ناشناس
|
Denmark
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
2
0
راحت باشين خونه خودتونه. واقعا كه... شعبده بازي هم حدي داره. بگين راحت كه انتخابات داره نزديك ميشه و باز دولت ميخواد با اين سناريو و شعبده بازي خودش را پاكيزه نشان بده. خجالت كشيدن هم بد چيزي نيست ها !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
پس اعترافات ان ده پانزده نفرچه توجيهي دارد زندان و ......؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
1
0
بالاخره ارتباط اون حزب تركيه اي با اين افراد ايراني وروسيه اي چي بود؟چه نفعي ازكشتن اين افراد ميبرد؟ چرا داريوش فروهر راكشت و مثلا فلان شخص رانكشت؟؟؟
مطلبتان خيلي غامض بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
1
0
بابا بخدا ما هم عقل داریم..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
1
0
این اطلاعات نادرست هستن. من از منبعی بسیار موثق خبر دارم که سرخپوستان ساکن در بخش های شمال شرقی جنگل های آمازون در این جنایت دست داشته اند.
همین و بس...!
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
1
1
بابا فکر میکنید مردم [...] که این مزخرفات را تحویلشان میدهید
واسه پیروزی در انتخابات احمدی نژاد و راستی ها دیگه خبر از این بچه گانه تر نمیتونستند در آورند راستی که خجالت آوره
این همه باجی که به خاطر پرونده [...]هسته ای به روسیه وچین دادند(منظورم میدان های نفت وگاز دریای خزر و قرارداد گازی با چین و اجازه ورورد بی رزیه اجناس چینی به بازارهای ایران که منجر به ورشکستگی کارخانجات داخلی شد، است) کافی نبود که حالا برای یگ چپاول چهار ساله دیگر دارند به روسیه باج میدهند که بتوانند در مقابل از یک محکوم زندانی سوء استفاده کنند و چهره [...] خودشان را به اصطلاح تطهیر کنند
دارند با آب [...] میگیرند که نعوذبالله نماز بخوانند
نه بوی [...] اینها مدتهاست به مشام همه رسیده و این کارهای عوامفریبانه فقط شایسته آنهایی است که میثاق نامه وزرایش را در چاه [...]میاندازد و در سر سفره غذا بشقابی هم برای [...] میگذارد. هیچ سخنی باقی نمی ماند جز پوزش از امام زمان بخاطر جسارت های فراوان این [...] فساد و تباهی دین و کشور و ملت
اگر فردا شنیدید که فلان قرارداد نفتی یا گازی با ترکیه امضا شد لطفا دنبال پول این قرارداد نباشید که پولش همانا هزینه ای است که از نام اوجالان زندانی شده است
فقط از آفتاب تعجب میکنم که دارد آب به آسیاب این افراطیون میریزد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
1
0
من به نمایندگی از مردم ایران از محکومین پرونده به اصطلاح قتل های زنجیره ای عذر می خواهم .حیف شما که زندگی تان در زندان بگذرد . در این 4 سال خیلی کار می تونستید بکنید . خیلی ها دارند زیادی نفس می کشند مثلا همین گروه افتاب!
ناشناس
|
Iraq
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
0
1
از پانتركيست‌ها هر كاری برمی‌آيد. اگر الان اين خبر مهم بدست روزنامه نگاران تركيه فاش می‌گردد شايد دليل آن اين است كه دولتشان پانتركيست نيست و مردمشان هم احمدی نژاد رو واقعا دوست دارند و شايد بهتر باشد بگويم كه او را می‌پرستند!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین