کد خبر: ۸۶۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۸

کنترل هوشمند تاکسی‌های تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کنترل هوشمند تاکسى‌هاى تهران با نصب سیستم‌هاى راهیاب الکترونیکى (RFID) در 120 تاکسى راه آهن و مسیریاب جغرافیایی( GPS ) در 30 تاکسى گردشی، به صورت آزمایشى آغاز شد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، مدیرعامل سازمان تاکسیرانى تهران با اعلام این خبر گفت : «استفاده از سامانه‌هاى نرم افزارى بخشى از ابزارهاى کنترل ناوگان تاکسیرانى است و در دستورکار این سازمان قرار دارد».

حسین تیمورى کرمانى افزود: «21 هزار تاکسى گردشى تهران به تدریج در مدت هشت سال حذف مى‌شود و در قالب تاکسى‌هاى خطى و تلفنى در 3500 ایستگاه که 500 ایستگاه آن جانمایى شده است به کار گرفته مى‌شود».

وى با اشاره به استقبال نکردن مسافران از تاکسى متر گفت: «شهروندى که در یک مسیر کرایه ثابتى را مى‌پردازد، نمى‌پذیرد در روزى که ترافیک در همان مسیر سنگین‌تر است، براساس تاکسى‌متر کرایه بیشترى بپردازد».

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتى در این سازمان افزود: «از ماه آینده همه کارهاى مربوط به تاکسیرانى از دفاتر خدمات الکترونیک شهر صورت می‌گیرد».

وى با بیان اینکه نصب برچسب‌هاى نرخ جدید کرایه در تاکسى‌ها آغاز شده است افزود: «در مدت یک هفته برچسب‌هاى جدید به تاکسى‌ها تحویل داده مى‌شود و براى این منظور رانندگان تاکسى‌هاى خطى باید از سرپرستان خطوط و رانندگان تاکسى‌هاى گردشى نیز باید از سازمان تاکسیرانى برچسب‌هاى خود را تحویل بگیرند».

تیمورى با بیان اینکه 95 هزار تاکسى و مسافربر در تهران مشغول به کارند گفت: «پارسال 1230 مورد با رانندگان متخلف برخورد شده است که این تعداد در مقایسه با سال 82 هفت برابر افزایش داشته است».

مدیرعامل سازمان تاکسیرانى تهران افزود: «بیشتر تماس‌هاى مردمى با این سازمان براى اطلاع و اطمینان از نرخ جدید کرایه تاکسى‌ها است و شهروندان هرگونه تخلف در عرضه خدمات ناوگان تاکسیرانى را با شماره تلفن 1888 اطلاع دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین