آفتابنیوز : آفتاب: بهدنبال جلسه مشترک شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با ریاست این سازمان، سیاستهای تبلیغی صداوسیما در انتخابات دهم ریاست جمهوری در 11 بند در اولین جلسه سال 88 با حضور همه اعضای شورای نظارت تصویب و به این سازمان ابلاغ شد.
به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، حسین مظفر، رئیس شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با اعلام این مطلب برخی از نکات که میبایست در سیاستهای تبلیغی صداوسیما در مورد انتخابات دهم ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد را به شرح ذیل اعلام نمود:
1- ترویج رهنمودهای حضرت امام (ره) و گفتمان مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در تبیین جهتگیریها و معیارهای انتخاباتی برای انتخاب اصلح.
2- برنامهریزی متنوع و جذاب اقناعی و انگیزشی برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبیین نقش حضور حداکثری مردم در انسجام ملی و افزایش اعتبار بینالمللی نظام اسلامی در عرصه جهانی.
3- برنامهریزی و فرهنگسازی برای رعایت و اشاعه اخلاق سیاسی و انتخاباتی و برحذر داشتن نامزدها و حامیان آنان از بداخلاقیهای سیاسی و افزایش هشیاری مردم در قبال انحراف جریان انتخابات از مسیر سالم.
4- توجه به مصالح عمومی در تبلیغات، اتخاذ گفتمان وحدت و انسجام و همبستگی ملی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی، قومی و نژادی.
5- تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و نقش رئیس قوه اجرایی کشور، جهت افزایش حساسیت مردم برای مشارکت گسترده و انتخابات اصلح.
6- حفظ استقلال رسانه ملی و اعمال سیاست بیطرفی و پرهیز از حمایت از گروه و فرد خاص و یا تخریب و تضعیف نامزدها.
7- اتخاذ رویکرد برنامهمحوری به مقوله انتخابات در تبلیغات با واکاوی برنامهها و اهداف نامزدها و تنویر افکار عمومی با تبیین ویژگیهای کاندیدای کارآمد و شایسته.
8- پیشبینی وقت کافی در ساعت مناسب و پربیننده برای انعکاس دیدگاهها و برنامههای نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان در رسانه ملی.
9- برگزاری میزگرد و مناظرههای انتخاباتی میان نامزدها و حامیان آنها جهت آشنایی بیشتر مردم از مواضع و برنامههای آنان.
10- پیگیری سیاست رقابتی نشان دادن انتخابات میان نامزدها و حامیان آنها جهت آشنایی بیشتر مردم از مواضع و برنامههای آنان.
11- پوشش خبری مناسب در مورد رویدادها و مسائل انتخاباتی و اطلاعرسانی به موقع در این زمینه.