کد خبر: ۸۶۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۷

تردید دانشگاه آریزونا برای دادن دکترای افتخاری به اوباما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بحث اعطای دکترای افتخاری از سوی دانشگاه ایالت آریزونای آمریکا به باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور، مسأله‌ساز شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، در حالی که مدافعان اعطای این مدرک افتخاری به اوباما، معتقدند که وی علاوه بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو کتاب پرفروش را نیز به رشته تحریر در آورده است، دانشگاه ایالت آریزونا اعلام کرد که قصد ندارد به رئیس جمهور آمریکا، مدرک افتخاری اعطا کند.

این دانشگاه اعلام کرد قصد ندارد به هنگام سخنرانی باراک اوباما، اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آمریکا، در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان خود در ماه آینده، به وی مدرک افتخاری اعطا کند. به اعتقاد مقامات دانشگاه، اوباما سابقه فعالیت علمی کافی را برای اهدای مدرک افتخاری ندارد.

این رویه، که با روش مرسوم دانشگاه مغایر است، موجی از انتقادات به مقامات دانشگاه را به همراه داشته است.

«شارون کیلر»، یکی از سخنگویان این دانشگاه در این زمینه گفت: «اوباما هیچ کاری انجام نداده که سزاوار دریافت مدرک (دکترای) افتخاری باشد. ما برای اهدای مدرک افتخاری به یک فرد، حجم فعالیت‌های علمی وی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و شخصی را انتخاب می‌کنیم که برای مدت زمانی طولانی شرایط ما را احراز کرده باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین