کد خبر: ۸۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۱۲

کیهان در پاسخ به قوه قضاییه: مستند و شواهد کافی داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در واکنش به یادداشت روز گذشته کیهان با عنوان «آنجا چه خبر است»؟! معاونت نظارت بر امور زندان‌های قوه قضائیه جوابیه‌ای به این روزنامه ارسال و این مطلب را تکذیب کرد. 

شریعتمداری:‌ مافیای قوه قضاییه حکم آزادی شهرام جزایری را صادر کرد! [+]

واکنش قوه قضائیه به سرمقاله امروز کیهان [
+]
 

رییس قوه قضاییه با مرخصی شهرام جزایری موافقت کرده است [+]

در این تکذیبیه با اشاره به اینکه "همه زندانیان و محکومان حق درخواست عفو یا مرخصی را مطابق قانون و آئین نامه سازمان زندان‌ها دارند" آمده است: «محکوم علیه یاد شده در دوران محکومیت پس از هشت سال تحمل کیفر حبس و گذشت دو سال از محرومیت اعزام به مرخصی در ایام سال نو همانند سایر زندانیان درخواست اعطای مرخصی نموده که بر این اساس وثیقه‌ای معادل دو برابر میزان محکومیت خود به شورای طبقه‌بندی زندان معرفی کرده است. پس از ارزیابی وثیقه قاضی ناظر زندان اعلام داشته که وثیقه تعرفه شده با عنایت به رأی محکومیت متهم برای اعطای مرخصی کفایت می‌نماید». 

در ادامه این جوابیه آمده است: «این اقدام به هیچ‌وجه به منزله صدور حکم آزادی به نحوی که در یادداشت مذکور به آن اشاره شد نمی‌باشد صرفاً اظهارنظر قاضی ناظر زندان مبنی بر این که نامبرده براساس وثیقه تودیع شده شرایط اعزام به مرخصی را دارد تلقی می‌گردد». 

پاسخ قوه قضاییه می‌افزاید: «لکن رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه بیم فرار وی را محتمل اعلام داشته که متعاقب آن از سوی رئیس محترم دفتر ویژه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی به این معاونت ابلاغ شد که به مددجوی مذکور مرخصی اعطا نگردد. لذا در تاریخ 14/1/88 پرونده درخواست مرخصی مشارالیه بایگانی شد». 

کیهان نیز در پاسخ به این نامه نکاتی را ذکر کرده است. 

کیهان تصریح کرده است: «آنچه در یادداشت روز کیهان آمده از مستندات و شواهد کافی برخوردار است و برخلاف ادعای جوابیه، تلاش برای خارج کردن جزایری از زندان روال عادی و قانونی نداشته است بلکه عده‌ای بیرون از روال عادی و قانونی برای بیرون آوردن وی از زندان تلاش کرده و به نتیجه نیز رسیده بودند که با هوشیاری حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و دستور صریح و قاطع حضرت آیت الله شاهرودی مبنی بر نقض حکم صادره، از انجام آن جلوگیری شد که البته به همان اندازه که حرکت آن عده مذموم است اقدام ریاست محترم قوه قضائیه و معاون اول ایشان در خور تقدیر است». 

کیهان ادامه داده است: «در جوابیه آمده است که رئیس مرکز حفاظت اطلاعات کل قوه قضائیه با توجه به احتمال فرار محکوم علیه مانع از اجرای آن شده است که این ادعا نیز با اسناد و شواهد موجود مغایرت دارد چرا که حکم صادر شده بود و تنها بعد از پیگیری آقای رئیسی و دستور صریح ریاست محترم قوه قضائیه حکم مزبور نقض و از اجرای آن جلوگیری شده بود».
 
کیهان همچنین افزوده است: «در جوابیه آورده‌اند که پرونده درخواست مرخصی مشارالیه در تاریخ 14/1/88 بایگانی شده بود که باید گفت؛ ظاهرا تهیه کننده جوابیه فراموش کرده‌اند که روز 14/1/88، روز جمعه و تعطیل بوده است»!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
بسمه تعالي . برادر غيور و مومن، استاد شريعتمداري مواظب باشيد شما را به جاي شهرام خان دستگير نكنند كه در آن صورت هرگز از زندان خلاصي و مرخصي نخواهيد داشت .
نتيجه اخلاقي :
ميشود با پول حرام و دزدي وثيقه گذاشت (بخصوص دو برابر)
و به راحتي در خارج تفريح كرد و به ريش ملت خنديد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین