کد خبر: ۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۸
مجیدی در آمریکا از ممیزی در ایران گفت؛

انتقاد مجیدی از شرایط سخت سانسور در دولت نهم

یک دولت فیلم‌مان را سانسور می‌کند و دولت بعدی به آن جایزه می‌دهد!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «مجيد مجيدی»، كارگردان فيلم «آواز گنجشک‌ها» در يک نشست خبری در لس‌آنجلس آمريكا اعلام كرد: «می‌خواهم فيلم‌هايم تصوير متفاوتی از ايران را به تماشاگران غربی نشان دهد».

هم‌زمان با آغاز اكران فيلم «آواز گنجشک‌ها» در سينماهای آمريكا، «مجيد مجيدی» در يک نشست خبری پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران خارجی بود.

«مجيدی» در ابتدای اين نشست گفت: «تصويری كه رسانه‌های غربی از ايران نشان می‌دهند، تاريخ غنی كشور ما را ناديده گرفته است. من می‌خواهم در فيلم‌هايم به تماشاگران غربی تصوير متفاوتی از ايران را نشان دهم».

«مجيدی» اظهار كرد: «من می‌خواهم اين فيلم تصوير متفاوتی از ايران به تماشاگران نشان دهد؛ چرا كه تصويری كه رسانه‌های آمريكايی نشان می‌دهند، ايران به‌عنوان يک دشمن ايدئولوژيک مصمم به كسب سلاح‌های هسته‌‌ای است».

كارگردان فيلم «آواز گنجشک‌ها» در ادامه با اضافه كردن اين مطلب كه « تصوير مخدوشی كه از ايران در رسانه‌های خبری غرب نشان داده شده است، تصوير اشتباهی است» گفت: «تلاش برای اين‌كه به همه‌چيز از دريچه‌ سياسی نگاه شود و ناديده گرفتن كشوری با ‌چنين تاريخ طولانی و فرهنگ غنی موجب می‌شود تا تصوير ايران در جهان آسيب ببيند».

وی افزود: «سينمای ايران تلاش می‌كند تا اين تصوير غلط را تصحيح كند و تصوير واقعی از ايران و مردم ايران را به جهانيان نشان دهد».

كارگردان فيلم «بچه‌های آسمان» در ادامه اين نشست به بحث سانسور در سينمای ايران پرداخت و گفت: «صنعت شكوفای فيلم در ايران از آن جايی ‌كه نمی‌داند با ماموران سانسور در كشور چگونه رفتار كند، اغلب بايد با حدس و گمان به فعاليت خود ادامه دهد».

وی افزود: «در ايران واقعا يک چارچوب استاندارد برای پرداختن به فيلم‌ها وجود ندارد. اين مساله بستگی به سليقه‌ افرادی دارد كه در دولت حاكم، حضور دارند».

مجيدی در ادامه به فرانس‌پرس گفت: «در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی، شرايط كمی بهتر و آسان‌تر بود، اما در دولت حاكم اوضاع كمی سخت‌تر شده است. مشكل اين است كه وضعيت سامان‌يافته نيست و شما نمی‌دانيد كه شرايط چگونه است. يک فيلم در زمان يک دولت سانسور می‌شود و در زمان دولت بعدی موفق به كسب جايزه می‌شود».

به نوشته‌ فرانس‌پرس، فيلم «آواز گنجشک‌ها» به‌جهت به‌تصوير‌كشيدن زندگی روستايی در ايران و هم‌چنين فيلم‌برداری خاص آن در نمايش زيبايی‌های طبيعت ايران، مورد تمجيد منتقدان سينما در آمريكا قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین