کد خبر: ۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸

کروبی: حق همه ملت است که شرافتمندانه زنگی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی‌کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی با حضور در مسجد جامع قیدار خدابنده و مسجد جامع ابهر در جمع مردم این شهرها به سخنرانی پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه خبری حزب اعتماد ملی، کروبی در ابتدای سخنان خود با اشاره به توانمندی‌های فراوان شهرستان خدابنده گفت: «بارها از خود می‌پرسم که چرا با وجود این همه امکانات باید مناطقی همچون این منطقه در محدودیت باشند».

وی افزود: «وقتی به ژاپن و کره‌جنوبی نگاه می‌کنیم، وقتی ترکیه را با ایران سربلند مقایسه می‌کنیم با این چنین امکانات و نعمت‌ها و سرمایه‌ی خوب انسانی که پشتوانه توسعه هر کشوری است، متوجه می‌شویم علاوه بر محدودیت‌های دشمنان خارجی و کینه‌توزان و 8 سال جنگ تحمیلی ما نیز تدبیر درستی نداشتیم و کاستی‌هایی از جانب ما بوده است».

کاندیدای دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: «غاری بسیار زیبا در این منطقه وجود دارد که احتمال می‌رود حدود 24 کیلومتر طول داشته باشد که تا کنون تنها 3 کیلومتر آن کشف شده است که همین میزان نیز دارای طبقات متعددی است و به غار علی‌صدر متصل می‌شود. چرا نباید از این امکانات خدادادی برای جذب توریست و در کنار آن ایجاد اشتغال و رفع محرومیت استفاده کنیم».

شیخ اصلاحات افزود: «گردش‌گری صنعتی است که از طریق آن بیشترین اشتغال با کمترین هزینه‌ها ایجاد می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد».

وی در ادامه به انتخابات آتی اشاره کرد و آن را وضعیتی خاص توصیف کرد و از مردم خواست تا نه تنها در انتخابات حضور پر شور داشته باشند، بلکه همگان را نیز به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

رئیس مجلس اصلاحات گفت: «انتخابات می‌تواند مشکلات عمده‌ی کشور را حل کند».

کروبی در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از حضار در مورد رابطه‌ی وی با میرحسین موسوی گفت: «نگران روابط من و میرحسین موسوی نباشید، رابطه ما بسیار حسنه است و حتی اگر روزنامه اعتماد ملی را نگاه کنید به خوبی متوجه می‌شوید که روابط ما بسیار عالی است». 

همچنین مهدی کروبی، کاندیدای دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری امروز، با حضور در مسجد جامع ابهر و پس از به جای آوردن نماز ظهر و عصر، با حضور گسترده مردم این شهرستان به سخنرانی پرداخت. 

کروبی به اهمیت نیروی انسانی در کشور اشاره کرد و گفت: «باید تلاش کنیم تا کارگزاران خدوم، مردان بزرگ، مفاخر و مدیران خوب خود را در یادها و خاطرات زنده نگه داریم، تا به نوعی از عمل آنان قدردانی کرده باشیم».

وی افزود: «با آنکه امیر کبیر سه سال صدر اعظم بود اما کارهای بسیار بزرگی را در کشور انجام داد».

وی در ادامه سخنان خود به قدمت مسجد جامع ابهر اشاره کرد و گفت: «اینکه مسجدی در سال 90 هجری بنیان گذاشته شده باشد موجب افتخار است».

دبیر کل حزب اعتماد ملی افزود: «ابهر دومین شهر بزرگ استان و شهرستان صنعتی است و نزدیکی آن به تهران موجب شده است تا رونق یابد، اما باید این رونق بیشتر و جدی تر شود».

وی تصریح کرد: «متأسفیم که کشور پهناور، پر استعداد و پر امکانی داریم اما در هر جا که می رویم با نامه‌های مردمی مواجه می شویم که به دنبال یافتن کار شرافت مندانه هستند. جوانانی تحصیل کرده و کارآمد ولی بیکار، که خانواده‌هایشان در نگرانی و رنج از آینده به سر می‌برند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «با آنکه قوای مقننه و قضاییه دارای اهمیت هستند اما بیشتر حجم کارهای کشور و مدیریت با قوه اجراییه است که بودجه کل کشور را تنظیم می‌کند، درآمدها را کسب می‌کند، قراردادها را تنظیم می‌کند و روابط خارجی را شکل می‌دهد».

وی افزود: «از همین رو رئیس جمهور دومین فرد در کشور است و قانون اساسی به علت جایگاه خاص رئیس جمهور برای آن شرایط خاصی را در نظر گرفته است».

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به اهمیت حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: «این حق همه ملت است که شرافت‌مندانه زندگی کنند و از همین رو دین اسلام و پیشوایان ما توجه زیادی به حقوق بشر دارند و نامه امام علی (ع)‌ به مالک اشتر حاکی از همین مطلب است».
 
کروبی تاکید کرد: «رئیس جمهور موظف به دفاع از حقوق مردم است و در هر کجای جهان که بی حرمتی نسبت به یک ایرانی صورت گیرد باید دولت از حقوق آن فرد دفاع کند و هر چه دولت پاسخگوتر و مقتدرتر باشد در این زمینه موفق تر است».

کروبی در پایان خواستار حساسیت بیشتر مردم نسبت به سرنوشت خود شد و گفت: «مبادا از موقعیت سرنوشت ساز انتخابات کنار بکشید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
به گزارش خبرنگار سرويس سياسي قلم پرس حجه الاسلام مهدي کروبي روزشنبه در ادامه سلسله سفرهاي استاني اش در جمع دانشجويان دانشگاه زنجان حضور يافت وبه سوالات انان پاسخ گفت .



وي در اين مراسم که جمعي از دانشجويان و برخي از اساتيد حضور داشتند ودر پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر دريافت مبلغ از شهرام جزايري (مفسد اقتصادي) گفت: دريافت پول از كسي كه هيچ ادعايي ندارد اشكال ندارد پول را آن زمان گرفتيم هزينه كرديم اين حرف‌ها كهنه شده است حرف‌هاي جديد بزنيد!



وي بدون اشاره به چگونگي انجام اين عمل با ادعاي اينکه اگر رئيس جمهور شود گشت ارشاد خو به خود جمع مي شود افزود: احياي برنامه‌ريزي و سهام نفت دو شعاري است كه اعلاميه آنها صادر شده است و شعار سوم نيز كه درباره حقوق شهروندي است تا چند روز آينده اعلام مي‌شود.



در انتهاي اين مراسم دانشجويان دانشگاه و مردم عزتمند زنجان با شعار هاي" اصلاحات مرده است " و " زنده باد انقلاب " کروبي را بدرقه کردند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین