کد خبر: ۸۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۱

پیشنهاد جامعه دریایی درباره ادامه پرداخت تسهیلات بانکی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی انتشار اخباری مبنی بر امضای تفاهمنامه‌ای میان بانک ملت و سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه ادامه پرداخت تسهیلات به شناورهای در حال ساخت از محل طرح وجوه اداره شده، رییس هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران در نامه‌ای به رییس کمیته وجوه اداره شده؛ مواضع و پیشنهادهای خود را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصاد و صنعت آفتاب به نقل از دبیرخانه انجمن مهندسی دریایی ایران، در نامه دکتر محمدسعید سیف خطاب به مهندس علی جهاندیده، معاون مالی- اداری و رییس کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، آمده است: «اخیراً در رسانه‌های مختلف، خبر از توافقات اصولی آن سازمان محترم با بانک ملت مبنی بر از سرگیری اعطای تسهیلات به متقاضیان و شناورسازان طرح‌های نیمه تمام با شرایطی جدید که به نظر می‌رسد راهگشای حل مشکلات موجود باشد، منتشر می‌شود. از آنجائی که تبعات توقف پرداخت‌ها، علاوه بر ضرر و زیان‌های وارده به کلیه عوامل ذینفع، خصوصاً متقاضیان و کشتی‌سازان را بی‌انگیزه و بی‌اعتماد نموده است. مزید امتنان خواهد بود در راستای موارد فوق، دستور فرمائید اقدامات زیر نیز صورت پذیرد: 

1. جزئیات توافق‌ها بصورت کاملتر و همچنین روال و الگوریتم و نیازمندی‌های شروع پرداخت به این انجمن ارسال تا اطلاع رسانی کاملی در این زمینه بعمل آید. 

2. به نظر می‌رسد بعد از توافقات مهم آن سازمان با بانک عامل، توافقات بانک عامل و کشتی‌سازان نیز مسئله مهمی باشد که اخیراً دچار چالش‌هایی نیز گردیده است به همین منظور پیشنهاد می‌گردد با دعوت از عموم کشتی‌سازان و مسئولین تصمیم‌گیر بانک عامل در اسرع وقت این موضوع نیز نهایی گردد تا تلاش‌های جدید آن سازمان و بانک عامل محترم به نتیجه مطلوب برسد». 

رییس هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، در پایان نامه خود آمادگی این انجمن را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین