کد خبر: ۸۶۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۳:۵۷

برنامه آمریکا برای گرفتن زهر چشم از شرکت‌های طرف معامله با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو سناتور آمریکایی خواهان اعمال محدودیت‌های شدیدتر علیه شرکت‌های طرف معامله با ایران شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «ایوان بای» سناتور دموکرات از ایالت ایندیانا اظهار داشت: «اکنون باید زهر چشم خود را بگیریم زیرا اگر اجازه دهیم کارها همان‌گونه که تا به حال انجام شده‌اند به پیش رود، یک روز صبح که از خواب برمی‌خیزیم مشاهده خواهیم کرد که ایرانی‌ها به تسلیحات هسته‌ای دست یافته‌اند».

«بای» اعلام کرد که او به همراه «جان کیل» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا تصمیم دارند به وضع قوانینی بپردازند که از شرکت‌های طرف معامله با ایران «زهر چشم واقعی» بگیرد.

وی گفت علی‌رغم اینکه در مورد کارآمد بودن تحریم‌ها در دراز مدت اطمینان ندارد اما اعمال فشار بیشتر از سوی کاخ سفید روی چین، روسیه و اروپا برای موفقیت‌آمیز بودن تحریم‌ها کارساز است.

این سناتور دموکرات افزود: «باید شرکت‌های خارجی را مجبور سازیم یکی را انتخاب کنند: آیا می‌خواهید با ایالات متحده روابط خوبی داشته باشید؟ آیا می‌خواهید در آمریکا به تجارت بپردازید؟ یا اینکه تصمیم دارید به رفتار غیرمسئولانه خود در قبال موضوع ایران ادامه دهید»؟

همچنین «تام کوبرن»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوکلاهاما در سخنان جداگانه‌ای از فروش بنزین توسط متحدین آمریکا به ایران اظهار تأسف نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین