کد خبر: ۸۶۷۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

اوکراین خواستار اخراج روسیه از سازمان امنیت و همکاری اروپا شد

وزیر خارجه اوکراین در اظهاراتی خواستار خارج کردن روسیه از سازمان امنیت و همکاری اروپا شد و هشدار داد اگر روسیه در آنجا باقی بماند، این سازمان «به مرگی بی‌صدا» دچار خواهد شد.
اوکراین خواستار اخراج روسیه از سازمان امنیت و همکاری اروپا شد
آفتاب‌‌نیوز :

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا برای آن شکل گرفت که تنش‌ها میان شرق و غرب را در زمان جنگ سرد کاهش دهد و به اعضایش کمک کند تا درخصوص مسائلی همچون حقوق بشر و کنترل تسلیحاتی هماهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کولبا در ادامه گفت: تنها کاری که روسیه این روزها در سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام می‌دهد، نابود کردن این سازمان است.

وی عنوان کرد: شرایط در سازمان امنیت و همکاری اروپا بسیار پیچیده و دردناک است اما انتخاب ساده‌ است؛ یا باید به همراه روسیه به مرگی آرام دچار شد و یا بدون این کشور حیاتی جدید را آغاز کرد.

اوکراین از زمان آغاز جنگ با روسیه خواستار اخراج روسیه از سازمان‌های بین‌المللی از جمله گروه ۲۰، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بزرگ شده است.

روسیه بارها غرب را به تلاش برای تضعیف و تحت کنترل در آوردن سازمان امنیت و همکاری اروپا متهم کرده بود و گفته بود که این گروه از اصول اولیه خود فاصله گرفته است.

این سازمان ناظرانی برای درگیری‌ها و همچنین برای انتخابات ارسال می‌کند. این سازمان همچنین برنامه‌هایی با هدف مقابله با قاچاق انسان و اطمینان حاصل کردن از آزادی مطبوعاتی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین