کد خبر: ۸۶۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالزی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «زمبری عبد القادر» وزیر امور خارجه مالزی پیرامون آخرین تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالزی
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی با اشاره به وخامت اوضاع انسانی در غزه تاکید کرد: تداوم جنایات جنگی علیه غیرنظامیان و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی حد و مرزی ندارد و این رژیم بیمارستان کودکان غزه را با بمب‌های فسفری ویران و کودکان بستری در بیمارستان را قتل عام کرده است.

 امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نشست شورای اجرایی سازمان همکاری های اسلامی در جده گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع توقف جنایات جنگی علیه غیرنظامیان در غزه و پایان دادن به محاصره انسانی است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده با دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر کل صلیب سرخ توجهات را به  وخامت اوضاع انسانی در غزه جلب کرد و ضرورت گشودن کریدور برای ارسال کمکهای فوری انسانی به غزه را مورد تاکید قرار داد. 

وزیر امور خارجه مالزی نیز در این تماس تلفنی هر گونه کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان را محکوم کرد.

وی ضمن تشکر از مواضع کشورمان، بر ضرورت همکاری با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید و برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرد.

زمبری عبدالقادر گفت: ضروریست مسیرهای تامین کمک‌های انسان دوستانه از جمله آب، برق، دارو و غذا به غزه باز باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین