کد خبر: ۸۶۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۳۹
نگاه به مواضع انتخاباتی اخیر مشارکت و مجاهدین انقلاب؛

اعتماد: موسوی با دوقلوهای سیاسی همراهی کرده یا آنها کوتاه آمده‌اند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی مسوولان ارشد جبهه مشارکت که پیشتر نسبت به هویت اصلاح طلب میرحسین موسوی ابراز تردید کرده بودند، ظاهراً توانسته‌اند بر تردیدها غلبه کنند و به همین دلیل نیز گفته‌اند تنها کسی که در شرایط فعلی بیش از هر کس توان «تغییر» در وضع موجود را دارد و به دیدگاه‌ها و برنامه‌های حزب مشارکت نزدیک تر است، آقای موسوی است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه خود با انتشار این خبر افزوده است: «بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز درونمایه‌یی شبیه بیانیه جبهه مشارکت دارد و این دو حزب که به عنوان احزاب دوقلوی اصلاح طلب شناخته می شوند، در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز سوگیری‌های مشترکی را از خود به نمایش گذاشته‌اند».
 
اعتماد در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که « آنها تاکید خود را بر تغییر وضع موجود قرار داده‌اند و زاویه نگاه خود را به انتخابات بیشتر از جنبه سلبی تعریف کرده‌اند. برخی سران مشارکت و مجاهدین زمانی که هنوز محمد خاتمی از کاندیداتوری انصراف نداده بود، می‌گفتند تنها وی می‌تواند احمدی نژاد را در انتخابات شکست دهد اما ظاهراً اکنون به برداشت تازه‌یی درباره انتخابات رسیده‌اند». 

اعتماد توضیح داده است: «برای مثال یکی از دغدغه‌های جبهه مشارکت که در کنگره ستاد 88 در اسفند سال گذشته مطرح شد، این بود که حزب متبوعش باید حامی کاندیدایی باشد که به اصلاح طلب بودن افتخار می‌کند. برخی این موضع را طعنه‌یی آشکار به میرحسین موسوی تعبیر کردند که خود را اصلاح طلب از جنس اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین نمی‌داند. اما اکنون که حمایت مشارکت و سازمان از موسوی قطعیت یافته باید این سوال را طرح کرد که آیا موسوی با تعریف احزاب دوقلوی اصلاح طلب همراهی کرده یا اینکه این دو حزب از خواسته‌های خود کوتاه آمده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین