کد خبر: ۸۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵

گزارش كامل تصادف اتوبوس زائران ايرانی +تصاوير

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اثر تصادف يک دستگاه اتوبوس زائران ايرانی در منطقه عرفات، 18 نفر از زائران مجروح شدند كه بلافاصله با انتقال به بيمارستان، عمليات مداوا انجام شد. خوشبختانه آسيب شديد و جدی به زائران ايرانی وارد نشده است.

حدود ساعت 10 صبح روز شنبه اتوبوس حامل زائران ايرانی كاروان «زرين عنقا» قزوين كه به منظور زيارت دوره در منطقه عرفات در حال حركت بود، با يک دستگاه اتوبوس زائران كشور مراكش به شدت تصادف می‌كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی حج از مكه مكرمه، در لحظات نخست اين تصادف، حادثه‌ديدگان از اتوبوس خارج شده و موضوع به اطلاع عوامل اورژانس و پليس عربستان مي‌رسد. متاسفانه حال زائران مراكشی وخيمتر از زائران ايرانی بوده و احتمال مرگ چند تن از زائران وجود داشت.

حضور سريع حسين اسماعيلی مدير عمليات عمره به همراه چند تن از مسئولان ستاد عمره و هيأت پزشكی در محل حادثه تعجب و تحسين همگان را برانگيخت.

حادثه ديدگان به بيمارستان منتقل می‌شوند

با هماهنگی‌های صورت گرفته بين هيأت پزشكی جمهوری اسلامی ايران در مكه مكرمه با بيمارستان‌های «ملک فيصل» و «النور» حادثه ديدگان به اين بيمارستان منتقل شده و عمليات درمانی آغاز می‌شود.

در همه مراحل درمانی حضور پزشكان و عوامل هيأت پزشكی در كنار بيماران آرامش خاصی به سانحه ديدگان داد.

سه ساعت پس از انتقال مصدومان به بيمارستان اغلب مصدومان در حال مرخصی از بيمارستان هستند و تنها سه نفر از بيماران كه دچار شكستگی از ناحيه دست شده اند جهت ادامه مداوا در بيمارستان بستری هستند.

مسئول هيأت پزشكی پاسخ می‌‌دهد

دكتر شيرخانی مسئول هيأت پزشكی جمهوری اسلامی ايران كه با تسلط به زبان عربی در كنار حادثه ديدگان حضور دارد و همه مراحل درمانی را مديريت مي‌كند به خبرنگار پايگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: خوشبختانه با مديريت قوی و حضور سريع در كنار مصدومان همه مراحل درمانی در حال انجام و 15 نفر از حادثه ديدگان ساعت 3 ظهر مرخص و تنها سه نفر جهت ادامه درمان در بيمارستان حضور دارند.

وی افزود: «با لطف خداوند متعال آسيب جدی به زائران ايرانی وارد نشده است و جای نگرانی برای هموطنانمان وجود ندارد».

مسئول ستاد عمره در كنار مصدومان

حسين اسماعيلی مسئول ستاد عمره، پس حضور در محل سانحه و نظارت دقيق بر انتقال مجروحان به بيمارستان، در بيمارستان ملک فيصل حضور يافته و از سانحه ديدگان عيادت كرد.

در اين برنامه دستورات لازم جهت انجام سريع و دقيق مراحل مداوای زائران از سوی مسئول ستاد عمره كشورمان صادر شد. {$old_album_86716}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین