کد خبر: ۸۶۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۴

ناگفته‌هايی از عوامل انفجار شيراز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به بهانه سالگرد انفجار حسينه سيدالشهدای شيراز در اين مطلب روش‌ها و انگيزه‌های عوامل اين انفجار مطرح شده است.

بعد از انفجار حسينه سيدالشهدای رهپويان وصال در شيراز دومين هدف بمب‌گذاری، خطوط انتقال نفت و مخازن نفت در بندر گناوه بود كه قبل از اجرای عمليات به دستور «جمشيد» عامل خارج از كشور، «محسن» و «مجيد» اجرای عمليات را معلق و به سمت تهران حركت می‌كنند.

در اين مرحله شناسايی و انجام انفجار در مراكز حساس در تهران از نظر انجمن در دستور كار قرار می‌گيرد و مراكزی مانند حرم حضرت امام(ره)، نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران، حوزه علميه قم، حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی شناسايی می‌شود.

متهمان متواری فوق با هماهنگی «جمشيد» نخست به رشت مراجعت و توسط متهم «روزبه.ی» كه از اعضای اصلی انجمن در رشت بوده و جهت اجرای عمليات براندازانه مكانهايی نظير كنسولگری روسيه در رشت و مصلی و حوزه علميه اين شهر را شناسايی كرده بوده است، در منزل يكی از بستگان «روزبه» اقامت می‌كنند و بمب مايرولی آماده شده توسط متهمان متواری تحويل «روزبه» با هدف اجرای عملياتهای تروريستی در مكانهای مزبور می‌شود.

«روزبه» نيز يک صداخفه كن كلت كمری تهيه و به متهمان «مجيد» و «محسن» تحويل می‌دهد.
در همين هنگام و همزمان «علی.ز» مقدار 100 هزار تومان پول از طريق «مهدی» به حساب متهمان متواری واريز می‌كند و «مهدی» برای بررسی امكان فراری دادن متهمان از طريق جنوب كشور و خليج فارس و پناهنده شدن متهمان به ناوهای آمريكايی مستقر در خليج فارس به جزيره كيش سفر می‌كند.

در اين مدت ارتباط تلفنی متهمان به صورت مداوم برقرار بوده و ضمن روحيه دادن به يكديگر، اطلاعات لازم را مبادله می‌كرده‌اند.

در بازگشت از رشت، «مجيد» و «محسن» وارد تهران شده و در هتل جهان مقيم می‌شوند تا نسبت به اجرای عمليات تروريستی در مكانهای شناسايی شده در تهران اقدام كنند.

در تاريخ 25/2/87 بر اثر انفجار حاصل شده در اتاق هتل جهان تهران و حين تهيه بمب، «مجيد» دچار آتش سوزی شده و توسط نيروهای امنيتی، دستگير و «محسن» از هتل متواری و به رشت باز می‌گردد. در اين مقطع متهم مزبور تمام تلاشهای خود را برای خروج از كشور به كار می‌بندد و «مهدی»، «علی» و «علی اصغر» نيز از طريق ارتباط تلفنی با او همكاری داشته‌اند.

لازم به ذكر است «مجيد» و «محسن» در تهران در دو مقطع به ترتيب مبلغ 3 ميليون تومان و 200 دلار از طريق هماهنگی با «جمشيد» دريافت می‌كنند.

پس از شناسايی انجمن و كشف دخالت آن در انفجار حسينيه سيدالشهدای شيراز و كانون فرهنگی رهپويان وصال با تلاش درخور تقدير سربازان گمنام امام زمان(عج)، «علی اصغر» در استهبان، «مهدی» و «علی» در شيراز، «محسن» در بابلسر، «روزبه» در رشت و «حيدرعلی» در فيروزآباد دستگير و با انجام تحقيقات در دادسرای رشت و شيراز و تفهيم اتهام به متهمان دستگير شده و صدور قرار تأمين نسبت به ايشان، پرونده برای رسيدگی واحد و توأمان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران، معاونت امنيتی دادسرا ارسال و پس از تفهيم اتهام و انجام تحقيقات مجدد و انجام تحقيقات لازم توسط وزارت اطلاعات منتهی به صدور قرار قانونی شد.

وی گفت: «"مجيد" پس از دستگيری در ساعات اوليه مورخ 26/2/87 با استفاده از سيانور به حيات ننگين خود پايان داد».

متهم رديف اول «محسن.الف» با نام مستعار «بهمن، يار دوم» متولد 1366 دانشجو، دارای سابقه كيفری، متهم رديف دوم «علی اصغر.پ» با نام مستعار «آراسپ، يار سوم» متولد 1367 دانشجو، دارای سابقه كيفری، متهم رديف سوم «روزبه.ی» با نام مستعار «روزبهان صادق افراسيابی» متولد 1355 ديپلم، تراشكار، دارای سابقه كيفری.

اتهام متهم رديف اول محاربه و افساد فی‌الارض از طريق عضويت و همكاری مؤثر در گروهک محارب، ملحد و ضد حكومت اسلامی انجمن پادشاهی ايران با علم و اطلاع از موضع گروه و طراحی و اقدام جهت براندازی حكومت اسلامی و تهيه سلاح و مهمات و ساخت بمب در اين راستا و مشاركت در انفجار تروريستی حسينيه سيدالشهدای شيراز كه منتهی به شهادت و زخمی شدن 22 نفر شده است و همچنين مشاركت در طراحی انفجار در ساير نقاط كشور و ساخت بمب مايرولی در اين راستا و طراحی ترور مسئولان نظام است.

اتهام متهم رديف دوم محاربه و افساد فی الارض از طريق عضويت و همكاری مؤثر در گروهک محارب، ملحد و ضد حكومت اسلامی «انجمن پادشاهی ايران»، با علم و اطلاع از موضع گروه و طراحی و اقدام جهت براندازی حكومت اسلامی و تهيه سلاح و مهمات و ساخت بمب در اين راستا و مشاركت در انفجار تروريستی حسينيه سيدالشهدا كه منتهی به كشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد و همچنين مشاركت در طراحی انفجار در ساير نقاط كشور و ساخت بمب مايرولی در اين راستا و تهيه طرح ترور مسؤولان نظام، ساب النبی و شرب خمر است.

اتهام متهم رديف سوم محاربه و افساد فی الارض از طريق عضويت و همكاری مؤثر در گروهک محارب، ملحد و ضد حكومت اسلامی «انجمن پادشاهی ايران»، با علم و اطلاع از موضع گروه و طراحی و اقدام جهت براندازی حكومت اسلامی از طريق مشاركت در تهيه بمب جهت كارگزاری در مراكز شناسايی شده در رشت و تهيه اسباب كار و امكانات مالی مؤثر در اين راستا و طراحی ترور استاندار گيلان و اعتياد به مواد مخدر است.

دلايل و مستندات اتهام متهمان عبارت است از گزارش و گردش كار تهيه شده عليه متهم توسط وزارت اطلاعات منتج از تحقيقات و كنترلهای اطلاعاتی صورت گرفته درخصوص متهمان و اقارير صريح و بدون شائبه متهمان در پذيرش اتهامهای وارده و ساير قراين و امارات موجود در پرونده. 

وی درباره كيفرهای خواسته شده اظهار داشت: «بنا به مراتب مذكور به لحاظ اهميت جرايم انتسابی به متهمان و خسارتهای مادی و معنوی ايجاد شده از فعاليت و اقدامات مجرمانه متهمان و لزوم برخورد قاطع با ايشان تقاضا می شود ضمن صدور حكم اعدام، حكم صادره درخصوص تمامی متهمان به صورت علنی در محل حسينيه سيدالشهدای شيراز اجرا شود».

حيدری فر خاطرنشان كرد: «در اين پرونده رسيدگی به اتهامهای ساير همدستان آنان در دست اقدام تحقيقاتی و تعقيبی است و درباره جرايم انتسابی افراد با هويت مستعار يا واقعی «فرود فولادوند» يا «فتح ا... منوچهری» و «جمشيد» همگی مقيم كشورهای آمريكا و انگليس كه از اعضای اوليه و اصلی انجمن ملحد «پادشاهی ايران» هستند و حادثه تروريستی شيراز با مشاركت مؤثر ايشان بوده، پرونده مفتوح و رسيدگی به اتهامهای اين اشخاص در محاكم داخلی و مجامع صالح بين‌المللی تحت عنوان افساد فی‌الارض و محاربه يا ساير عناوين كيفری منتسب در دستور كار معاونت امنيت دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرار خواهد گرفت».

وی در پايان قرائت كيفرخواست افزود: «درخصوص ساير جرايم انتسابی متهمان حاضر در اين پرونده از جمله معاونت در قتل عمدی 14 نفر و جرح عمدی 208 نفر نسبت به متهمان رديف اول و دوم، پرونده مفتوح است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین