کد خبر: ۸۶۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۹

نمایندگانی که ریاست جمهوری را حق مردها می‌دانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ روزنامه اعتماد ملی در گزارشی به نظرخواهی از برخی نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی در مورد امکان ریاست جمهوری زنان پرداخته است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ در این گزارش که در شماره روز دوشنبه اعتماد ملی منتشر شده است،‌ محمدابراهیم نكونام از روحانیون سرشناس مجلس ابراز عقیده کرده است که "رجل به معنای مرد است". 

همچنین ملک محمدی نماینده دامغان از جمله دیگر روحانیون مجلس است كه معتقد است: « باید یكی از مردانی كه سابقه مدیریت و شجاعت و سابقه درخشان دارد كاندیدای ریاست جمهوری شود». وی البته یادآور می‌شود كه "مردان بر زنان از نظر اسلام فضیلتی ندارند اما برخی از مسوولیت‌ها براساس مصالح بین زنان و مردان تقسیم شده است". 

نماینده سمنان می‌گوید: «به‌طور مثال در جهاد ابتدایی مردها باید جهاد كنند و اینگونه نیست كه زن‌ها برای جهاد لیافت نداشته باشند بلكه اگر عرصه دفاع پیش آمد زن‌ها هم می‌توانند دفاع كنند و به نوعی ارج نهادن به زن در اسلام بوده است». 

وی افزود: «با توجه به اینكه مسوولیت یك كشور 70 میلیونی كه دشمنان زیادی نیز دارد می‌طلبد كه یكی از مردان فداكار فعال و پرتلاش این مسوولیت را بپذیرد». 

نماینده سلسله و محمد محمدی نماینده سلسله و دلفان نیز معتقد است كه "رجل سیاسی به معنای مردان است". 

حاجی محمد موحد نماینده بهبهان نیز با بیان اینكه "تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است" می‌افزاید: «من به عنوان نظر شخصی خود معتقدم كه برداشتی كه از قانون می‌شود این است كه رئیس‌جمهور باید از میان مردان انتخاب شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین