کد خبر: ۸۶۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
در دیدار با جمعی از تشكل‌های دانشجويی:

هشدار هاشمی در باره خطر بی‌تفاوتی در دانشگاه‌ها

در انتخابات، مصالح ملی، اسلامی و انقلابی بر همه چيز ارجحيت دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از تشكل‌های دانشجويی و مسوولان منطقه 6 دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اين ديدار با اشاره به انتخابات آتی رياست‌جمهوری تاكيد كرد: «در انتخابات، مصالح ملی، اسلامی و انقلابی بر همه چيز ارجحيت دارد و همه فعالان و افراد موثر در صحنه انتخابات بايد به اين موضوع توجه داشته باشند».

رييس هيات امناء دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «برای اينكه در آينده، كشور وضع مطلوب‌تری داشته باشد، بايد دانشجو مطلع، آگاه و در صحنه باشد و تشكل‌های دانشجويی در ايجاد اين فضا نقش موثری دارند».

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه بزرگ‌ترين خطر برای انقلاب را بی‌تفاوتی مردم دانست و تاكيد كرد: «اگر بی‌تفاوتی از دانشگاه‌ها شروع شود خطرناک‌تر است؛ از اين رو بايد تلاش شود تا صحنه برای اظهارنظر و فعاليت سياسی دانشجويان مهيا باشد».

وی مهم‌ترين سرمايه كشور را نيروی انسانی برشمرد و گفت: «از قشر آگاه و تحصيل‌كرده‌ای كه در دانشگاه‌های كشور فعال است بايد به نحو مطلوبی برای پيشرفت كشور استفاده كرد و نگذاشت اين سرمايه معطل بماند».

هاشمی رفسنجانی در ادامه سرمايه موجود در دانشگاه آزاد اسلامی را در خدمت مردم عنوان كرد و افزود: «اموال دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به هيچ‌كس نيست و اكنون تلاش داريم با وقف اين اموال برای دانش و تحصيل مردم ايران، اين سرمايه را برای آيندگان حفظ كنيم».

وی سياست دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش تحصيلات در مقاطع تكميلی در كشور عنوان كرد و افزود: «اكنون عرضه فرصت تحصيلی در دانشگاه از تقاضا در حال فزونی گرفتن است كه در اين زمينه گسترش مقاطع تحصيلات تكميلی می‌تواند كارگشا باشد».

رييس هيات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پايان بحث اشتغال فارغ‌التحصيلان را نيز مهم عنوان كرد و گفت: «دانشگاه‌های كشور می‌توانند با همكاری بانک‌ها و سرمايه‌گذاران بخش خصوصی، تحقيقات علمی و صنعتی در كشور را گسترش دهند و علم و صنعت را به يكديگر نزديک كنند».

بر اساس اين گزارش در ابتدای اين ديدار دكتر عزيزيان رييس منطقه 6 دانشگاه آزاد اسلامی و همچنين آقايان نصرآبادی و دكتر اميدوار به نمايندگی از تشكل‌های دانشجويی هر كدام مطالبی را درباره وضعيت تشكل‌های دانشجويی و رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و وضعيت دانشجويان اين دانشگاه بيان كردند و گفتند در استان خوزستان دانشگاه آزاد اسلامی 128 هزار دانشجو مشغول به تحصيل دارد و 120 هزار فارغ‌التحصيل نيز داشته است.

دكتر اميدوار در اين ديدار با ارائه آماری، عنوان كرد: «اكنون 70 درصد از هنرمندان و 80 درصد خبرنگاران و روزنامه‌نگاران از فارغ‌التحصيلان و يا دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی هستند».

وی افزود: «حتی در تاسيسات فن‌آوری هسته‌‌ای كشور تعدادی از فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامی در حال خدمتگزاری در عرصه علمی كشور هستند كه موجب سربلندی و عزت كشور است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین