کد خبر: ۸۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۴

وزیر اقتصاد: دولت روی بانک‌ها حساب باز کرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه "اقتصاد دنیا منقبض شده است"، گفت: «امروز برای گذر از پس لرزه‌های بحران جهانی اقتصاد، دولت روی نظام بانکی کشور حساب باز کرده است». 

سیدشمس الدین حسینی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک ملی در تهران گفت: «امروز در شرایطی قرار داریم که بزرگترین بحران اقتصادی گریبانگیر اقتصاد جهان است که بیشترین تاثیرات آن بر سیستم بانکی دنیا نمود یافته است، به نحوی که بزرگترین بانک‌های دنیا با وجود تزریق میلیاردها دلار روبه ورشکستگی گذاشته‌اند».

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: «این در حالی است که به لحاظ شرایط مناسب اقتصادی و بانکی کشور، سهام بانک ملت در بورس عرضه و با استقبال مواجه شد و هم اکنون ارزش سهام واگذار شده، افزایش یافته است و تمام این موارد به دلیل استحکام نظام بانکی ایران است».

وی با بیان اینکه سهام سایر بانکهای مشمول اصل 44 قانون اساسی یعنی بانک‌های تجارت، صادرات و پست بانک نیز به زودی عرضه می‌شوند، تصریح کرد: «با واگذاری سهام بانکهای مذکور، توسعه بخش خصوصی سرعت می‌گیرد».

حسینی از اعتماد به سیستم بانکی کشور با توجه به عملیات بانکی بدون ربا سخن گفت و افزود: «امروز ما برای گذر از پس لرزه‌های بحران جهانی نیاز به نقش آفرینی سیستم بانکی در کشور داریم و دولت روی نظام بانکی کشور حساب باز کرده است».

وی با تاکید بر حمایت سیستم بانکی کشور از بخش واقعی اقتصاد و مولد، گفت: «در ماه‌های گذشته فعالان بخش خصوصی از دولت تقاضای حمایت را داشتند که ما نیز این کار را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم که امسال نیز ادامه خواهد یافت».

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «با همکاری بانک مرکزی و با توجه به ابلاغ بسته سیاستی- نظارتی سال 88 این بانک، در جهت تقویت و تسهیلات دهی بیشتر تلاش می‌کنیم تا بدین طریق بخشی از کمبودهای ناشی از تاثیر رکود جهانی را در اقتصاد خود بر طرف کنیم».
وی سال 88 را سالی حساس عنوان کرد و با بیان اینکه بودجه سال جاری را با توجه به این امر با احتیاط بسته‌ایم، بر انضباط سیاست‌های پولی کشور برای جلوگیری از رکود تاکید کرد و افزود: «اقتصاد دنیا منقبض شده است و نمی‌توان در شرایط بحران جهانی ما هم به اقتصاد انقباضی روی بیاوریم».

حسینی یکی از سیاست‌های برنامه بنجم توسعه را تکالیفی که بر عهده بانک‌ها گذاشته شده است، عنوان کرد و افزود: «در این برنامه بر بانکداری اسلامی و نهاد فرض الحسنه تاکید شده است».

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بانک ملی، گفت: «این بانک هم اکنون 17 درصد سپرده‌های سیستم بانکی، 19.5 درصد مانده تسهیلات بانکی، 22 درصد پرسنل نظام بانکی و 17 درصد شعب بانکی را دارا است».

به گفته وی گرچه این بانک از واگذاری‌های اصل 44 استثناء شده است، اما از رویکردهای اصل 44 مستثنی نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین