کد خبر: ۸۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱

دیدار نجم‌الدین اربکان با هاشمی رفسنجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نجم‌الدین اربکان نخست وزیر سابق ترکیه صبح دوشنبه با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و جهان اسلام گفتگو کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار؛ با توجه به اقدامات موثر اربکان در دوره نخست وزیری در توسعه روابط دوجانبه از جمله احداث خط لوله گاز میان دو کشور گفت: «روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه متاثر از مناسبات تاریخی و ارزش‌های مشترک فرهنگی و دینی و حسن همجواری است و باید تلاش شود این روابط مستحکم‌تر شود».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر از نقش فعالانه اربکان در جهان اسلام و به ویژه ابتکار تشکیل گروه "دی 8" تاکید کرد: «کشورهای اسلامی با همکاری یکدیگر می‌توانند نقش اساسی در تحولات جهانی و منطقه‌ای ایفا کنند».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت قاطع مردم و دولت ترکیه از مردم غزه را نشانگر عمق باورهای اسلامی و حق‌طلبی مردم این کشور عنوان کرد و گفت: «مشکلات جهان اسلام و مسلمانان در عصر کنونی ضرورت اتحاد بین مسلمانان را دو چندان می‌کند».

در ابتدای این دیدار نجم‌الدین اربکان نخست وزیر سابق ترکیه با تاکید بر نقش محوری اسلام در هدایت و سعاد ت انسان‌ها تاکید کرد، همکاری جهان اسلام و واکنش عملی و قاطع آن‌ها نسبت به تحولات می‌تواند در تصمیمات جهانی و تامین منافع مسلمانان موثر باشد و نقش هاشمی رفسنجانی در تاسیس دی هشت را ممتاز خواند.

نخست وزیر سابق ترکیه با اشاره به تهدیدات اسرائیل علیه جهان اسلام به ویژه مردم لبنان و فلسطین خواستار همکاری و وحدت کلیه کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
هاشمی هاشمی .... خدا نگهدار تو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین