کد خبر: ۸۶۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۵
انتقاد موسوی از سفرهای استانی دولت در جمع دانشجویان ایلام؛

موسوی: تعجب نکنید اگر سیاست خارجی مشابه دولت قبلی باشد

با خاتمی تصمیم مشترک گرفتیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام گفت: ««اعتماد از دست رفته دانشجویان را احیا کنیم».

به گزارش آفتاب،‌ میرحسین موسوی پس از نشست خبری در ایلام به دانشگاه ایلام رفت و در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام با بیان این مطلب گفت: «زمانی کمبود نیروی تحصیلکرده در این استان مشکل بود، اما خوشحالم که امروز صدها نفر از دانشجویانی را می‌بینیم که در ایلام مشغول به تحصیل هستند، این یک فرصت است و در عین حال یک تهدید هم به شمار می‌آید».

میرحسین موسوی درباره رفتاری که می‌تواند افزایش تعداد تحصیل‌کردگان را به یک فرصت برای نظام تبدیل کند، گفت: «باید به عقاید آن‌ها احترام گذاشت نباید راهشان با دنیا سد کنیم، باید به اعتقادات گرایشات و دین و اخلاق آن‌ها احترام گذاشت و با وجود دیدن اندک تفاوتی میان این نسل و نسل قدیمی‌تر بین این دو نسل جدایی ایجاد نکنیم. دانشجو چه در دست دارد که بخواهیم از نقد او بترسیم، ما باید زاویه دیدمان را نسبت به این قشر عوض کنیم و این اعتماد از دست رفته را احیا کنیم. این اعتمادها بود که در اوایل انقلاب جوانان را به صحنه کشاند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد».

میرحسین موسوی همچنین درباره شرایطی که می‌تواند به مثابه یک تهدید برای نظام مطرح باشد را چنین توضیح داد: «اگر اعتقادات و مسائل مهم دانشجویان و دغدغه آنها را جدی نگیریم و به فاصله ایجاد شده بین آن‌ها و خودمان روزبه‌روز بیافزاییم این مسئله تبدیل به یک تهدید می‌شود».
 
وی با اشاره به این که وجود هر مشکلی راه‌حلی دارد، گفت: «هر مسئله‌ای باید در چارچوب قانون و شیوه خود اداره و حل شود».

میرحسین موسوی در ادامه گفت: «بنده می‌خواهم بگویم که اگر رئیس‌جمهور شوم چه کارهایی را انجام «نمی‌دهم». بنده در وهله اول دروغ نمی‌گویم، مردم را محرم دولت و نظام قلمداد کرده و هیچ مسئله‌ای را از آن‌ها پنهان نمی‌کنم. من نیازی نمی‌بینم که به هر بهانه‌ای بخواهم قانون را دور بزنیم».

وی با اشاره به این که مفهوم کرامت و حقوق انسانی در سند 20 ساله و در قالب یک مفهوم بشری دیده شده است، گفت: «این مفهوم بزرگ‌ترین تأثیر را می‌تواند در برگزاری یک انتخابات سالم و پاسخگو داشته باشد و نادیده گرفتن آن یک تهدید خواهد بود».

میرحسین موسوی افزود: «کشور را همه می‌سازند و باید از همه نیروها برای اعتلای آن و انقلاب اسلامی استفاده کرد».

وی تأکید کرد: «بسیاری از کارها و پروژه‌هایی که امروز به ثمر نشسته در 30 سال قبل و توسط مدیران پیشین پایه‌گذاری شده است؛ همچنانکه امروز نیز هم پایه‌گذاری اقداماتی می‌شود که 10 سال بعد نتیجه‌اش را خواهیم دید». 

میرحسین موسوی که در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام سخن می‌گفت ادامه داد: «بنده خودم را مقید می‌دانم که در هنگام به ثمر رسیدن هر اقدام زیرساختی و توفیقی برای کشور، از مدیرانی که در این کشور زحمت کشیده‌اند نامی ببرم و براساس گرایش‌های سلیقه‌ای آن‌ها را فراموش نکنیم».

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس همچنین بر عزت نفس مردم ایلام تأکید کرد و گفت ایلام سرزمینی باستانی است و تمدن‌های بسیار بزرگی در اینجا متولد شده‌اند. تمدن‌هایی که عمق 5 هزار ساله دارد.
وی افزود: «تمدن‌هایی چون هخامنشیان یا دوره‌های مختلفی ساسانی در اینجا شکل گرفت و باید اضافه کرد که ایلام جایگاه مردان و زنان شجاع و دلاور است که در گذشته و همچنین پیش و پس از انقلاب رشادت‌های خود را در پاسداری از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی ثابت کردند».

میرحسین موسوی افزود: «اگر در بررسی تاریخ معاصر به خیزش مردم ایلام، قبل از استان‌های دیگر در سال 56 بر می‌خوریم، جای تعجب ندارد؛ چرا که تمدن‌های بزرگی که در این منطقه بودند، اثرات خود را بر مردم این منطقه گذاشته‌اند».

وی یادآور شد: «بنده در دوران جنگ هیچگاه ندیدم ایلامی‌ها میدان را خالی کننند. آن‌ها با کمترین درخواست‌هایی که از دولت و حکومت داشتند، از مرزهای طولانی کشور پاسداری کردند، لذا معتقدم هرقدر عزت نفس مردم ایلام با عدم توجه به آن‌ها تهدید شود بزرگترین سرمایه را در این منطقه از دست خواهیم داد». 

میر حسین همچنین با اشاره به مشکل فقر در جامعه ایران گفت: «ریشه فقر را باید در تلاش بین دولت و ملت جستجو کرد. ایجاد کار و به وجود آوردن زمینه تولید و پژوهش می‌تواند عامل مهمی در پیشرفت کشور باشد که در این راستا باید گفت پخش کردن صدقه بین اقشار نیازمند مشکل جامعه ما حل نمی‌کند شما باید اصل بیکاری را از بین ببرید».

وی همچنین با تأکید بر جدایی‌ناپذیر بودن حوزه فرهنگ از سیاست و اقتصاد گفت: «اگر در کشور شاهد رکود و بیکاری هستیم، اگر نرخ تورم به 25% می‌رسد و دورنمایی از آینده نداشته باشیم و سپس ا نتقاد می‌شود که چرا جوانان قشر تحصیل کرده ما از کشور فرار می‌کنند و یا براساس سلایق خود از کالاهایی که با فرهنگ جامعه ما مغایر است استفاده می‌کنند، مسلما نمی توانیم این مشکلات را جدای از حیطه مسائل اقتصادی و معیشتی کشور ببینیم و نقش مشکلات اقتصادی را در بروز مشکلات فرهنگی جامعه نادیده بگیریم».

وی با اشاره به این مشکلات اقتصادی براساس تخصص و علم، با برنامه ریزی و راه حل‌هایی از جنس قانون حل شدنی است: «معتقدم اگر از مشکلات اقتصادی با برنامه ریزی و راه حل‌هایی که بدون شک برای آن وجود دارد بکاهیم، می‌توانیم شاهد پایین آمدن معضلات و مشکلات فرهنگی نیز در جامعه باشیم».

وی افزود: «در این صورت نیروی خلاق و با استعداد جوان ما به کار گرفته می‌شود و شما گذشته از توسعه و پیشرفت علمی و انسانی در کشور کم شدن معضلات فرهنگی را نیز حس خواهید کرد».

میر حسین تأکید کرد جوانان برای کشور ما سرمایه‌های بزرگی هستند که باید نگاه همراه با شک شبهه و تردید به آنها را از بین ببریم.

وی با تأکید بر این که کشور ما بدون شک برای پیشرفت نیازمند استعدادهای جوانان خواهد بود، گفت: «شاید قرارگیری یک جوان در قیاس با یک مدیر با تجربه در منصبی مساوی نباشد، اما یادم می‌آید که اعتماد به جوان‌ها در اوایل انقلاب و زمان جنگ چه موفقیت‌هایی را برای ایران به همراه داشت و شما در جبهه‌های جنگ هم شاهد حضور فرماندهان 25 ساله در گروه‌‌ها بودید».

وی افزود: «با افتخار می‌گویم که در دولت دهه نخست وزرای 30 یا 27 ساله نیز حضور داشتند، اعتقاد به خلاقیت‌ها و توانایی‌های این قشر بهترین دستاوردها را برای ما به وجود آورد».

میرحسین موسوی تأکید کرد: «بنده در صورت انتخاب از سوی مردم ایران، به جوان‌ها اعتماد خواهم کرد و این سرمایه عظیم را به کار خواهم گرفت». 

پس از سخنان میر حسین جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

بر اساس این گزارش همچنین پیش از شروع سخنان موسوی عباس قربانی رئیس دانشگاه ایلام، استاد علی‌ اکبری یکی از اساتید این دانشگاه و یکی از دانشجویان به نمایندگی از دانشجویان با بیان سخنانی پیرامون مشکلات و محرومیت‌های استان ایلام، انتظارات و توقعات خود را در این باره بیان کردند.

در ادامه سفر موسوی به ایلام و سخنرانی در دانشگاه این شهر ، جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان ایلامی نیز برگزار شد. 

میرحسین موسوی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید آقای موسوی در این 20 سالی که از سیاست دور بودید کجا بودید، با ذکر مثالی در مورد برخی فیلم‌ها که در آن برخی شخصیت‌های قدیمی پا به دوره کنونی گذاشته و در اثر فعل و انفعلات روز جامعه دچار مشکل می‌شوند، گفت: «عده‌ای تصور می‌کنند که گویا من در دوره اول انقلاب و یا سال 68 منجمد شده‌ام و اکنون در مقطع فعلی از فضای دیگر وارد این دنیا و کشور ایران شده‌ام که در این صورت نمی‌توانم با مردم و مشکلاتشان و همچنین دغدغه‌ها ارتباط برقرار کنم».

وی افزود: «بنده مسئولیت‌هایی را در این مدت داشته‌ام که پررنگترین آنها حضورم در حوزه فرهنگ و ارتباط با جامعه میلیونی‌ای از هنرمندان است». 

وی ادامه داد: «معتقدم هیچ کس در کشور مانند من چنین توفیقی را پیدا نکرده این چنین با این جامعه هنری در ارتباط باشد البته گرایش فرهنگی و هنری ام مربوط به قبل از انقلاب است اما پس از انقلاب و سپری شدن دوره حضورم در دولت مجددا به این حوزه بازگشتم».

موسوی خاطرنشان کرد: «ما یک جمع علاقه مند فرهیخته هنرمند و معتقد به نظام را جمع کردیم و فعالیتهای فرهنگی و هنری انجام دادیم که از آن جمله می‌توان به چاپ 350 جلد کتاب درباره وضعیت فرهنگی کشور اشاره کرد و همچنین به هیچ وجه از سیاست جدا نبودم اکنون هم که وارد صحنه انتخابات شده‌ام از عملکرد گذشته در این حوزه احساس مفید بودن می‌کنم».

وی ادامه داد: «عده‌ای می‌گویند 20 سال سکوت داشتم اما به آنان خاطرنشان می‌کنم که سکوتی در میان نبود و اکنون هم که وارد عرصه انتخابات شده‌ام با سرمایه 20 ساله پا به میدان گذاشتم و تصمیم خود را گرفتم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در پاسخ به سوالی که در آن یکی از دانشجویان از شباهت سیاست خارجی احمدی نژاد و او پرسیده بود و نیز مساله شفافیت در سیاست خارجی، پاسخ گفت: «فکر می‌کنم ما در بحث سیاست خارجی یک سری اصول داریم که براساس آن تمامیت ارضی کشور حفظ شده و منافع ملت و کشور را در نظر می‌گیریم و به سمت جلو حرکت می‌کنیم در واقع به عنوان یک اصل بدترین وضعیت برای سیاست خارجی یک کشور آن است که ما روی همه سیاست‌های گذشته خط قرمز بکشیم و من این مسئله را قبول ندارم و در نقد همه سیاست‌های پیشین خودم را علامه دهر نمی‌دانم اما هیچ تعجب آور نخواهد بود در برخی از این سیاست‌ها بین دولت‌های گذشته و آینده شباهتی وجود داشته باشد». 

موسوی ادامه داد:‌ «معتقدم به نفع ما نخواهد بود که با چنین رویکردها و اختلافات بی نتیجه‌ای در این زمینه باعث تشدید فضای پرسر و صدایی پیرامون این مسئله شویم». 

وی در پاسخ به موضع خود پیرامون مسئله هسته ای کشور گفت: «بنده معتقد به استفاده صلح آمیز از دستاوردهای هسته‌ای هستم و ما نباید از حق خود در مسایل هسته‌ای بگذریم و پای آن با جدیت بایستیم اما در عین حال دلیلی ندارد که در بیان این حق، جامعه جهانی را علیه‌ خود برانگیزیم». 

موسوی در تشریح برنامه‌های خود گفت: «فکر می‌کنم در سیاست خارجی به اصول برمی‌گردم اما از هر گونه ایجاد حساسیت، ماجراجویی و تشکیل فضای آشوب برانگیز در میان جامعه جهانی علیه ایران پرهیز خواهم کرد». 

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در انتقاد دانشجویی مبنی بر کارآمد نبود مشی اقتصادی شما در اظهارات اخیرتان و همچنین صحبت‌های دکتر فرشاد مومنی و اینکه چرا از ورود سرمایه گذاران خارجی در کشور برای اعتلای بخش اقتصادی‌مان استفاده نمی کنیم پاسخ داد: «به نظر شما آیا در کشوری که مدیر مهم‌ترین بانک آن که بانک ملی باشد ظرف 4 سال 4 مرتبه عوض می‌شود و یا بانک مرکزی در این مدت سه بار مدیرش را تغییریافته می‌بیند، سرمایه گذار خارجی حاضر به سرمایه گذاری در آن هست؟ دوستان ما حتی در بخش ورزش یک مدیر را در 5 ماه تحمل نمی کنند چه برسد به بخش‌های اقتصادی کشور همچنین پیرامون آقای مومنی هم باید بگویم که او از فرهیختگان جامعه اقتصادی ما و دوستان نزدیک من است او از زمان جنگ نیز فعالیت‌های زیادی در این زمینه داشت و چندین کتاب پیرامون مسائل مختلف اقتصادی نوشته است ایشان گمنام نیستند و در مباحث اقتصادی نیز دید بازی دارند نباید ارزش‌های چنین شخصیتی که حتی مواضع خود را با دولت نهم به مناظره گذاشته نادیده گرفته شود ای کاش او بود و از خود در این مجلس دفاع می‌کرد».
 
میرحسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا هم کارگزاران و هم مشارکتی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از شما دفاع می‌کنند گفت: «مردم احساس تشویش می‌کنند و ما نمی‌توانیم روی حزب‌های قانونی و رسمی خط قرمز بکشیم. ممکن است اختلاف عقیده‌ای هم بین جمعی که یک هدف مشترک دارند مشاهده شود که برای مثال می‌توانم به دولت زمان جنگ اشاره کنم که حدود 9 نفر در کابینه وقت حضور داشتند و افکار و گرایشهای سیاسی شان مخالف ما بود اما کارها با تعامل پیش می‌رفت و مشکلی هم در دولت پیش نمی‌آمد».
 
وی ادامه داد:‌ «بنده نمی‌توانم بگویم که چه کسی و یا چه حزبی از من دفاع کند و یا نکند اما در عین حال از حمایت همه احزابی که قانونی و رسمی هستند اما گرایش‌های مختلف سیاسی دارند استقبال می‌کنم و البته این حمایت را حمایت از خود نمی‌دانم بلکه پشتیبانی از خط فکری می‌دانم که بیان می‌شود».

موسوی همچنین با انتقاد از جابه جایی مدیران در دستگاههای مختلف تأکید کرد: «معتقدم در دستگاه‌ها و امور تخصصی باید مدیران شایسته و متخصص آن بخش به کار گمارده شود و البته فرصت لازم برای پیشرفت در چارچوب قانون روال برنامه ریزی ساختاری و مشخص داده شود».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: «اکنون می‌بینیم که مدیران با تخصص‌های گوناگون در دستگاه‌های مختلف جابه جا می‌شوند و به عنوان مثال یک مدیر زمانی مسئولیت شرکت خودروسازی را بر عهده دارد و زمانی هم بر تأمین اجتماعی مدیریت می‌کند که این مسئله به ضرر ما و عدم پیشرفت ما خواهد بود».

وی افزود:‌ «مدیران متخصص سرمایه‌های بزرگتری از چاه نفت هستند که می‌توانند برای رشد کشور مفید باشند». 

میرحسین موسوی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید شما پس از اعلام انصراف خاتمی از عرصه انتخابات گفتید که من نه اصلاح طلب و نه اصول گرا هستم، منظور شما در تشریح این جمله چیست و همچنین تعریف مشخصتان را از عدالت و آزادی بگویید پاسخ داد: «چنین چیزی نگفتم و در عین حال معتقدم اصلاح طلبی هستم که در عین حال به اصول به طور مداوم برمی‌گردم در صحبت‌های گذشته‌ام گفته بودم که مردم ما پایبندی به اصول، اعتقادات و ارزش‌های دینی خود را مهم می‌شمارند و آنها را در زندگی خود دخیل می‌دانند اما در عین حال مخالف اصلاحات نیستند و برای مثال دوست ندارند جلوی دهان‌ها گرفته و یا روزنامه‌ای بسته شود همچنین در شعاری که مطرح کردم مفهوم عدالت را در کنار آزادی و قانون قرار داده و در راس آن ایران پیشرفته را جای می‌دهم. قرار گرفتن این منظومه در کنار هم استنباطی را از این مفهوم پدید می‌آورد که با اقتصاد صدقه‌ای منافات دارد».

موسوی در پاسخ به سوالی در مورد نقش سفرهای استانی در رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: «رفتن به استان‌های مختلف و دیدن مردم و رسیدن به مشکلات آنها کار خوبی است. اما معتقدم باید برای رسیدگی به این مشکلات طوری عمل شود که در سطح ملی شاهد خسارت نباشیم. ما می‌توانیم با کاری کارشناسانه و بررسی‌های دقیق، مشکلات استان‌ها را پی گیری کنیم و در نهایت طی یک اقدام ضربتی از سوی هیات دولت و یا رییس جمهور و مشاوران آنها حل شود. بنده با مسافرت‌های طولانی مدت و اینکه رییس جمهور به همراه 7-8 وزیر چند روزی را در یک شهر کوچک سپری کنند و وقت خود را به صورت غیر کارشناسی به ظاهر درحل مشکلات مردم بگذارند مخالفم چرا که نتیجه آن اقدامات و تصمیماتی بی نتیجه و نا پخته خواهد بود. معتقدم مشکلات در سطح ملی و همچنین رسیدگی به مسائل مختلف آنقدر زیاد است که ما باید برای بررسی و حل تمام مشکلات کلی و جزیی یک برنامه ریزی و استراتژی منظم و نتیجه گرا عمل کنیم».

وی درباره صحبت‌های دانشجویی مبنی بر اینکه شما صحبت‌های اخیر رییس جمهور که گفته است در سه سال گذشته کشور ما به مانند 50 سال گذشته رشد داشته است موافق هستید، خاطر نشان کرد: «یکی از کارهایی که دولت‌های با حساب و کتاب انجام می‌دهند، زدن حرف‌های منظم و مطابق با آمار دقیق است. این آمار باید به صورت اثباتی آمار درستی باشد تا به مردم کمک کند که نقد درستی از نظام داشته باشند وگرنه این کار جز ضایع کردن حق آنها نتیجه دیگری ندارد و امکان نظارت و قیاس را از مردم می‌گیرد».

یکی از دانشجویان از موسوی پرسید اگر شما در تاریخ 18 تیرماه 1378 رییس جمهور کشور بودید، مساله دانشجویان را به همان شکل پی‌گیری می‌کردید که دولت اصلاحات انجام داد؟ در این لحظه موسوی سه بار گفت: «بنده باز هم به مساله قانون بر می‌گردم و معتقدم هر مشکلی و هر مساله ای باید از راه قانون تحلیل شده و از همین راه حل شود. در عین حال، هر نوع تهاجم، حرکت و یا خسارتی که به یک فرد بیگناه وارد شود محکوم است و مورد تایید من نخواهد بود و پیگیری مساله را هم از همین زاویه می‌بینم».

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که درباره انصراف سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده بود گفت: «ما این تصمیم را به طور مشترک گرفتیم و گذشت زمان نشان خواهد داد که این تصمیم، تصمیمی درست بوده است».

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی که در مورد قدرت شورای نگهبان و اینکه آیا شما با آن مشکلی دارید و آیا با قدرت آن برخورد می‌کنید جواب داد: «مشکل این است که زمانی گفتند نظارت استصوابی، بنده هم گفتم این مساله را قبول ندارم. معتقدم یک اراده جمعی از رای مجلس و قوای دیگر می‌خواهد که این مساله حل شود. ما کمتر درباره لوایح مشکل داریم. نهاد مجمع تشخیص نظام به لوایح مختلف رسیدگی و تصحیح می‌کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از بهترین نهاد‌هایی است که یادگار حضرت امام خمینی بوده و موقعیت آن نیز بعد از سال 68 به تثبیت رسید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
دوستان آفتابی سلام!
بنده متن سخنان ایشان را در جای دیگری هم خواندم بیش از یک بار. اما به جرأت می گویم تیتری که انتخاب شده به هیچ وجه از سخنان ایشان بر نمی آید، به علاوه گمراه کننده نیز هست، ایشان گفته اند شباهت بین دولت های گذشته و آینده(به طور کلی).
همچنین ایشان در ادامه این شباهت را در پای بندی به یک سری اصول کلی دانسته اند [که حتی می توانیم شباهت هایی را در دولت اصلاحات و دولت فعلی ببینیم]. پی گیری حقوق هسته ای خواست بیشتر ماست اما چگونگی آن مهم است و این چگونگی پایه تفاوت در تعامل با دنیاست. مهندس می گویند: به نفع ما نخواهد بود که با چنین رویکردها و اختلافات بی نتیجه‌ای در این زمینه باعث تشدید فضای پرسر و صدایی پیرامون این مسئله شویم...«بنده معتقد به استفاده صلح آمیز از دستاوردهای هسته‌ای هستم و ما نباید از حق خود در مسایل هسته‌ای بگذریم و پای آن با جدیت بایستیم اما در عین حال دلیلی ندارد که در بیان این حق، جامعه جهانی را علیه‌ خود برانگیزیم... فکر می‌کنم در سیاست خارجی به اصول برمی‌گردم اما از هر گونه ایجاد حساسیت، ماجراجویی و تشکیل فضای آشوب برانگیز در میان جامعه جهانی علیه ایران پرهیز خواهم کرد».
دوستان!
آیا به نظر شما انتخاب این عنوان[خلاف واقع] برای خبر فوق، آن هم با وجود با وجود بحث ها و تردیدهای که برخی درباره سیاستهای ایشان دارند، دور از اخلاق و جوانمردی نیست؟!
منتظر تغییر این عنوان یا پاسخ شما عزیزان می مانم
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
من از مخاطبان قدیمی آفتاب هستم و یک مطلبی در مورد نظردهنده قبلی داشتم.
من فکر می کنم ایشان احتمالا از ستاد آقای موسوی هستندو دارن احساسی برخورد می کنن.
من می خواستم از آفتابی ها تشکر کنم، که مثل بقیه رسانه ها نیستن که همش بگردن هرچی حرف خوب یارو می زنه تیتر کنن. اصلا خود این موسوی هم بارها گفته من هم اصولگرا هستم و هم اصلاح طلب، پس بالاخره باید حرفهای اصول گرایانه اش هم شنیده بشه یا نه.
این بدبختیه که در مورد خاتمی هم داشتیم،‌حالا هم آقایان می خوان با جو سازی و قهرمان سازی الکی چهار ساله دیگه یک اصلاح طلب خط امامی را به اسم "تغییرات"‌تو پاچه ملت بکنن.
از طرفی از نظر حرفه ای کاملا تیتر آفتاب درسته. چون اگر به متن توجه کنید ایشان در پاسخ به سوالی در مورد سیاست خارجی می گه: هیچ تعجب آور نخواهد بود در برخی از این سیاست‌ها بین دولت‌های گذشته و آینده شباهتی وجود داشته باشد.
در جای دیگر هم می گوید: بنده معتقد به استفاده صلح آمیز از دستاوردهای هسته‌ای هستم و ما نباید از حق خود در مسایل هسته‌ای بگذریم و پای آن با جدیت بایستیم .

هر کند ذهنی می فهمد که از نظر جامعه بین المللی "عدم تعلیق" افراط و برانگیختن حساسیت است.

من از دوستان آفتابی تشکر می کنم از جهت اینکه واقع بین بوده اند و امیدوارم آفتاب همچنان "بی بی سی" ایران باشه(البته از نظر حرفه‌ای) (-;
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
اقای موسوی باید توجه داشته باشند که اینهمه بیکاری وفقر درجامعه درمدت سه سال واندی دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد رخ نداده است و باز هم توجه داشته باشند که دولتهای قبلی باهمین شعار فقرزدایی واشتغالزایی روی کار آمدن وصدقه دادن گریزان بودن اما بعد پایان هر دوره ریاست جمهوریشان هم فقر بیشتر شده وهم بیکاری افزایش پیدا کرده.لطفا به استحضار ایشان برسانید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین