کد خبر: ۸۶۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۳:۱۴

محبیان: حضور کمتر رییس جمهور در رسانه‌ها موثرتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امیر محبیان معتقد است اگر رسانه ملی را از دولت نهم گرفته شود "یک رسانه مهم را از دست می‌دهیم".
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محبیان طی گفتگویی با روزنامه اعتماد که در شماره روز سه شنبه این نشریه منتشر شده است، با انتقاد از عملکرد رسانه‌ای دولت نهم و حضور مداوم رییس جمهور در صدا و سیما گفته است: « من اگر می‌خواستم به دولت نهم مشورت بدهم، می‌گفتم از ساعات حضور دولت نهم در صدا و سیما کم کنید و به عمق آن اضافه کنید چون حضور دلیل این نیست که اثر مثبت می‌گذارد. شما تصور کنید دولتی اعلام کند که من همیشه می‌خواهم در تلویزیون صحبت کنم. شما می‌توانید این سرویس را به ایشان بدهید منتها وسط یک فوتبال آن را قطع کنید چون رئیس جمهور می‌خواهد صحبت کند. اصلاً بحث محاسبه میزان ساعات اختصاص یافته یک چیز اشتباه است». 

این روزنامه نگار اصولگرا با اشاره به تاثیرگذاری روش‌های غیرمستقیم در کار رسانه‌ای اظهار داشته است: «روش دوم این است که شما اجازه دهید همه حرف خودشان را بزنند منتها شما مسیر را به گونه‌یی هدایت کنید که به نتیجه‌یی که می‌خواهید برسید. مردم آزادانه و مختار عمل می‌کنند یعنی کاملاً دموکراتیک نگاه می‌کنید و مشتری شما هم زیاد می‌شود. خیلی از رسانه‌های دوم خردادی بلد هستند این کار را انجام دهند و انجام دادند و تبدیل به آوردگاه اندیشه‌ها می‌شوند. سیستم ما باید مدیریت جریان باشد نه حاکم کردن یک جریان مشخص». 

وی البته در پاسخ به این سوال که "چرا این روزنامه‌های موفق دوم خردادی توقیف می‌شوند" گفته است: «این همان تاثیرگذاری آنها را می‌رساند». 

محبیان ادامه داده است: «شما می‌توانید یک عمر باشید ولی بین بودن و نبودن شما فرقی نباشد. یک زمانی است که شما فقط 10 روز حضور دارید ولی در همین زمان کم به محل بحث تبدیل می‌شوید. به نظر من این هنر را دارند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین