کد خبر: ۸۶۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۷
سردار رویانیان خبرداد:

ممنوعیت تردد مسافربرهای شخصی از تیرماه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: «سالانه 5 هزار میلیارد ساعت وقت مردم در ترافیک کلان شهرها هدر می‌رود».

سردار محمد رویانیان روز سه شنبه در نخستین همایش «تحول اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و توسعه حمل و نقل»، افزود: «میزان پرداخت یارانه‌های دولت در بخش حمل و نقل 47 درصد است، این در حالیست که تنها 27 درصد مردم جزو استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی هستند».

وی با اشاره به اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ما 5 برابر نرم جهانی است، افزود: «سالانه 32 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های مصرف سوخت و هزینه‌های تصادفات در کشور می‌شود».

به گفته رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور، آمارها نشان می‌دهد که سالانه 25 هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های مصرف سوخت و 7 هزار میلیارد تومان نیز صرف هزینه‌های مستقیم تصادفات در حوزه حمل و نقل می‌شود که می‌توان با اجرای طرح‌های ویژه این ارقام را ظرف سه سال تا یک سوم کاهش داد.

وی یکی دیگر از مسائل مرتبط با بحث حمل و نقل و مصرف سوخت را آلودگی هوا و آسیب‌های بهداشتی و روانی آن دانست و گفت: ‌آمارها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی و ریوی و تصادفات دو عامل بزرگ مرگ و میر در ایران هستند.


سالانه 600 هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شود
رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه سیستم‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود فرهنگ صحیح استفاده و بنیه حمل و نقل در کشور واقعاً ضعیف هستند، تصریح کرد: «در عین حال دولت نهم اقدامات موثری را در این راستا آغاز کرده است».

وی در این راستا به ایجاد سامانه هوشمند عرضه بنزین و گازوئیل در کشور اشاره کرد و گفت: «با راه‌اندازی سامانه هوشمند عرضه بنزین حدود 25 درصد در مصرف این فراورده نفتی صرفه‌جویی شده است که این رقم باید در سال جاری افزایش یابد. در عین حال با اجباری شدن استفاده از کارت هوشمند گازوئیل از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گازوئیل در کشور حداقل 10 میلیون لیتر در روز کاهش یابد».

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور به خروج خودروهای فرسوده اشاره کرد و گفت: «طی سه سال گذشته 500 هزار خودروی فرسوده از رده خارج شده است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و واگذاری مسئولیت خروج خودروهای فرسوده به خودروسازان از امسال، سالانه 600 هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شود».

به گفته وی، خودروسازان از سال جاری موظف شده‌اند به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی نو، یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.


ممنوعیت تردد مسافربرهای شخصی از تیر ماه
راه‌اندازی 14هزاردفتر پیشخوان خدمات دولتی

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور ساماندهی مسافربرهای شخصی در کشور را یکی از تحولات بسیار بزرگ در عرصه حمل و نقل دانست و گفت: «براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تردد مسافربرهای شخصی از ابتدای تیرماه در شهرها و جاده‌های کشور ممنوع بوده و پلیس به شدت با این مقوله برخورد می‌کند».

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار دستگاه دولتی و وابسته به دولت هم اکنون خدمات خود را به صورت مستقیم به مردم ارائه می‌کنند، گفت: «این در حالیست که بر اساس مصوبه دولت باید 10 هزار دفتر خدمات الکترونیکی و پیشخوان خدمات در روستاها و چهار هزار دفتر نیز در شهرها از سال جاری راه‌اندازی شود که بدین ترتیب با راه‌اندازی 14 هزار دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک، ضمن توسعه عدالت در کشور، صرفه‌جویی در عرضه سوخت، کاهش سفرها و کاهش بار ترافیک و غیره نیز صورت گیرد».

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور سال اصلاح الگوی مصرف را نه سال فشار بر مردم بلکه سال ساختارشکنی و انحصار شکنی در دولت دانست و گفت:‌ «ارتقای فرهنگ اجتماعی، توسعه فرهنگ صرفه‌جویی، استفاده از وسایط نقلیه عمومی و ساختار و انحصارشکنی در دولت از مهمترین اهداف سال اصلاح الگوی مصرف است».

سردار رویانیان در خاتمه اظهار امیدواری کرد: «با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مردم در سال 1390 شیرینی فرمایش مقام معظم‌رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف را بچشند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین