کد خبر: ۸۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۶
در واکنش به اقدام شورای امنیت

کره شمالی مذاکرات هسته‌ای را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کرد که در اعتراض به محکومیت پرتاب راکت توسط این کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاسیسات هسته‌ای‌اش را که غیر فعال کرده بود، بر می‌گرداند و گفت و گوهای بین المللی بر سر برنامه سلاح‌های اتمی‌اش را تحریم خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه کره شمالی در اظهار نظری گفت که این کشور قاطعانه اقدام شورای امنیت را محکوم می‌کند. او گفته است که این اقدام شورای امنیت، استقلال این کشور را نقض می‌‌کند و عزت و غرور مردم کره را نادیده می‌گیرد.

در این اظهار نظر آمده است: «ما گزینه‌ای نداریم به جز آنکه در آینده، بازدارندگی هسته‌ای خود را قوی‌تر کنیم تا بتوانیم با تهدیدات نظامی از جانب نیروهای متخاصم مقابله کنیم». این اظهار نظر همچنین اشاره کرده است که کره شمالی، آزمایش‌های ماهواره‌ای بیشتری انجام خواهد داد.

این اولین عکس العمل کره شمالی در برابر محکومیت شورای امنیت بوده است. پیونگ‌ یانگ می‌گوید یک ماهواره به فضا فرستاده است اما ایالات متحده و سایر کشورها عقیده دارند که کره، یک فن‌آوری موشک دور برد را آزمایش کرده است.

در اظهار نظر همچنین آمده است که کره شمالی «هیچ‌گاه در گفت و گوهای 6 جانبه شرکت نخواهد کرد» چرا که سایر اعضا روح مذاکرات را «آشکارا انکار کردند».

کره شمالی ماه قبل تهدید کرده بود که هر گونه انتقادی از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پرتاب [موشک]، به خاتمه گفت و گوها منجر خواهد شد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی هیچ گونه دیدگاه سریعی در این زمینه نداشته است. مقامات وزارت امور خارجه در چین نیز، که میزبان مذاکرات هستند، برای اظهار نظر سریع در این مورد در دسترس نبوده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین