کد خبر: ۸۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۰

اسلام و شین.توییزم در ژاپن گفتگو کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایندگانی از مرکز ادیان ایران امروز سه‌شنبه 24 فروردین ماه با مسئولین آیین شین.تو در توکیو دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار آفتاب از توکیو، ساعت 10 صبح امروز به وقت ژاپن، هیات سه نفری مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامل «عبدالرحیم گواهی» صاحب کتاب شین.توییزم به همراه «محمدمهدی علی‌مردی»، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب و نیز «رسول رسولی‌پور» رئیس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مسئولان «جین.جا هون.چو» بنیاد ایزد کده‌های آیین شین.تو در هتل «می.آ.کو» شهر توکیو دیدار و گفتگو کردند.

در این دور از گفتگوها که با هدف آشنایی ایرانیان با آیین شین.تو و نیز آشنایی مسئولین آیین شین.تو با اسلام صورت گرفت، نخست «تا.کا.اُ ای.نا» مدیرکل روابط عمومی بنیاد ایزد کده‌های شین.تو به نمایندگی از هیات 5 نفری ژاپنی ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی درباره آیین شین.تو و جایگاه این بنیاد در سراسر ژاپن سخنانی را بیان کرد.

وی گفت: «هم‌اکنون 80 هزار ایزکده رسمی و ثبت شده در سراسر ژاپن وجود دارد که بنیاد او این مراکز را سرپرستی و اداره می‌کند و 22 هزار کاهن شین.تو کار تربیت شاگرد و راهنمایی و برآوردن نیازهای مردم را انجام می‌دهند. در ژاپن 47 استان وجود دارد و در هر استان یک نماینده اصلی این بنیاد، به ایزدکده‌ها و کاهن‌های آن استان سر و سامان می‌دهد».

سپس عبدالرحیم گواهی نیز درباره شیعه و جایگاه اسلام در کشورمان سخنانی را بیان کرد و به جایگاه کعبه شریف و نیز مزار ائمه و مساجد ایران اشاره کرد و برای درک بهتر طرف ژاپنی در مقام سنجش به اشتراکات و اختلافات و شیوه رفتار و اداره این مراکز برآمد.

پس از آن دو طرف برای آشنایی بیشتر پرسشهایی را از یکدیگر بیان و تلاش کردند تا به اشتراکات دو اندیشه دینی برسند.

در پایان طرف ایرانی از استقبال گرم طرف ژاپنی سپاسگزاری کرد و از آنها خواست که هیاتی را در ماههای آینده به ایران بفرستند و از نزدیک با مرام مذهبی ایرانیان بیشتر آشنا شوند. از دیگر موارد بیان شده می‌توان به تبادل دانشجو در زمینه شناخت دینی و تبادل استاد و برگزاری مرتب این گونه نشست ‌‌ها اشاره کرد.

در پایان عبدالرحیم گواهی کتابی با عنوان «شین.تو.ییزم» را که خود گردآوری کرده بود برای بهره‌گیری ژاپنی‌ها به کتابخانه جین.جا هون.گو تقدیم کردند.

پس از این دیدار دو طرف از یکی از معابد معروف شهر توکیو دیدن کردند تا با نمادهای این آیین از نزدیک بیشتر آشنا شوند. 

گفتنی است که آیین شین.تو، آیین بیشتر مردم کشور ژاپن است که از دیرباز در این کشور رایج بوده است و این آیین در زندگی روزمره مردم جاری است و ژاپنی‌ها بر اساس این آیین رفتار می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
سلام. چقدر خبرنگارتان زیبا خبر می نویسد و احساس خوبی از خواندنش به خواننده دست می دهد. شبیه این خبر را در ... هم خواندم. گویا خبرنگارش کیلویی خبر می دهد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین