کد خبر: ۸۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸

توضيحات استانداری قم در مورد سيل اخیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استانداری قم با توجه به درج مطالبی در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین مطبوعات استانی و سراسری در باره میزان خسارات وارد شده بر اثر جاری شدن سیل در قم، با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، در اطلاعیه استانداری قم آمده است: «در پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر بارانی بودن هوای اغلب استا‌ن‌های کشور و احتمال جاری شدن سیل و طغیان رودخانه قمرود و سایر مناطق سیل خیز استان، ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان در روزهای ۹ و ۱۰ فروردین ماه اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌های لازم را صادر و تمام دستگاه‌های اجرایی استان را به حالت آماده باش درآورده و تمهیدات لازم برای مقابله با این وضعیت اتخاذ می‌شود».

از صبح و بعدازظهر دهم فروردین با مدیران عضو کارگروه‌های عملیاتی مذاکره و ضمن تشریح موضوع، هشدارهای لازم به آنها ارائه شد. 

همچنین در تماس تلفنی با مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مدیر پروژه ضلع غربی حرم احتمال وقوع سیل به آنان اعلام شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در شب حادثه و به دنبال شدت گرفتن بارش‌ها دستور تخلیه رودخانه قمرود از جانب ستاد حوادث صادر و با هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری و نیروی انتظامی بیش از 5 هزار خودرو پارک شده در مسیر رودخانه به بیرون هدایت شده و جمعیتی معادل 15 هزار نفر از داخل رودخانه تخلیه و در مکان‌های معینی اسکان داده شدند که این مسئله یکی از اقدامات هوشمندانه و مؤثر ستاد است که از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری به‌عمل آورد. 
از شروع بارندگی‌ها و جاری شدن آب‌های سطحی تمام دستگاه‌های عضو ستاد حوادث وارد عمل شده و به شهرداری یاری رساندند. علاوه بر آن از استان‌های معین تهران و مرکزی نیز تقاضای مساعدت شد که این استان‌ها با اعزام ماشین آلات کمکی همکاری نمودند».

در بخش دیگری از اطلاعیه استانداری قم آمده است: «در خصوص آمار خسارت‌های سیل به اطلاع می‌رساند دام‌های تلف شده بر اثر سیل کمتر از 2هزار رأس است. همچنین در این حادثه تنها به ۲۰ واحد مسکونی آسیب جدی وارد شده و هزار و 530 واحد نیز دچار آبگرفتگی شدند. در بخش خسارت‌های وارده به تأسیسات و فعالیت‌های عمرانی بستر رودخانه نیز خسارت‌ها عمدتا به‌صورت جزئی بوده و تخریب یک پل سطحی نیز تعمدا برای تسهیل در روان سازی عبور سیل انجام گرفته است».

در ادامه اطلاعیه استانداری قم تصریح شده است: «در خصوص عدم تشکیل جلسات ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان اعلام می‌دارد که با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته پیش از وقوع سیل، جلسه ستاد در روز یازدهم فروردین در چند نوبت با حضور مدیران و اعضای کارگروه‌های تخصصی تشکیل و روند هدایت و مدیریت بحران در این جلسه بررسی و تصمیم گرفته شد». 

در خصوص آمار کشته‌ها و مفقودین این حادثه نیز به اطلاع می‌رساند تاکنون براساس اعلام پزشکی قانونی صرفا چهار نفر به نام‌های:«
1-حمید رحمتی فرزند محمد علی( افغانی) شماره تردد ۱۰۱۰۶۵۶۳ متولد ۱/۱/۶۵؛
۲- سهراب ملکی فرزند عیسی به شماره شناسنامه ۴۰۵ محل تولد اراک متولد ۷/۲/۴۴؛
۳- امیر دارایی فرزند علی ۲۱ ساله به شماره شناسنامه ۱۴۱۶۹؛
۴- حسن اسداللهی فرد فرزند علیرضا ۲۳ ساله متولد قم؛
ضمنا ۲ نفر مفقودی به ستاد حوادث اعلام شده بود که علاوه بر جستجوی کامل منطقه از طرف بستگان ایشان نیز تاکنون مراجعه‌ای صورت نگرفته است».

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: «در پایان اعلام می‌دارد با توجه به اینکه بسیاری از اطلاعات و آمار ارائه شده در گزارش‌های مذکور غیرواقعی و کذب بوده و به جز تشویش اذهان نتیجه گیری نداشته است، لذا انتظار این است که در مواقع بحرانی و بروز حوادث غیرمترقبه اخبار و مستندات از منابع مؤثق و با نقل قول رسمی از جانب استاندار و دبیر ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان ارائه شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
سلام کسی برای پیدا کردن سه نفر از بستگانش مراجعه کرده به او بیش از 25 جسد غرق شده نشان دادند لابد این جسدها را از شهرهای دیگر اورده بودند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین