کد خبر: ۸۶۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷

تجمع اعتراضی دامداران مقابل وزارت بازرگانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعدادی از دامداران صبح سه‌شنبه با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بازرگانی خواهان پاسخگویی مسئولان به وضعیت خرید شیر توسط کارخانجات موادلبنی شدند.

تجمع کنندگان که از دامداران و تولیدکنندگان شیر خام بودند خواهان خرید شیر تولیدی خود توسط کارخانجات شدند.

این افراد که به نمایندگی از دامداران مقابل وزارت بازرگانی تجمع کرده بودند خواهان قطع واردات شیرخشک توسط وزارت بازرگانی شدند.

حسین پورسان مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی در این باره گفت: «تجمع کنندگان خواهان افزایش قیمت شیر خام تولیدی خود هستند این در حالی است که قیمت مایحتاج نهادهای دامی مانند علوفه در سراسر دنیا و ایران بین 65 تا 70 درصد کاهش داشته است. به همین علت سازمان حمایت از مصرف کنندگان از افزایش قیمت شیر خام جلوگیری کرده است».

وی ادامه داد: «اگر قیمت شیر خام افزایش پیدا کند 70 میلیون مصرف کننده که مردم این کشور هستند باید این هزینه را بپردازند. به همین علت سازمان حمایت از مصرف کنندگان از این اقدام جلوگیری کرد».

پورسان در پاسخ به سئوالی مبنی بر واردات شیرخشک صنعتی و عدم خرید شیر تولیدی دامداران توسط کارخانجات تولید لبنیات گفت: «در سال 87 طبق آمار گمرک 3966 تن شیر خشک صنعتی وارد کشور شد که از این مقدار 2239 تن صادر و مابقی توسط کارخانجات تولید پروتئین مانند سوسیس و کالباس و شکلات مصرف شده است. این در حالی است که در سال گذشته 8 میلیون تن شیر در کشور تولید و مصرف شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین