کد خبر: ۸۶۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵

محصولی: کمیته صیانت از آراء مساله آمریکا و سلطنت‌طلبان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر كشور گفت: «پیرو دستورات رییس‌جمهور، وزارت كشور به مساله امنیت و آرامش سخنرانی‌ها توجه خاص داشته و از طرف وزارت كشور این آمادگی وجود دارد تا تسهیلات سخنرانی‌های نامزدها فراهم شود و مردم بتوانند با در جریان قرار گرفتن بیانات كاندیداها، انتخاب خود را داشته باشند». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، صادق محصولی در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات وزارت كشور برای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان كرد: «پس از تشكیل رسمی ستاد انتخابات اقدامات لازم در جهت ابلاغ بخشنامه‌ها به طور مكرر صورت می‌گیرد و در این راستا به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تا به حال بخشنامه‌های متعددی ارسال كرده‌ایم؛ از جمله آن‌ها مواضع دولت و وزارت كشور در رابطه با امكان سخنرانی و برگزاری جلسات كاندیداها و طرفداران‌شان بوده است كه امنیت و آرامش كامل آن‌ها فراهم شود و بتوانند صحبت‌های خود را داشته باشند».

وی خاطرنشان كرد: «امروز (سه‌شنبه) اولین جلسه كمیسیون تبلیغات كه مطابق ماده 62 قانون انتخابات ریاست جمهوری تشكیل شده، برگزار می‌شود و در این راستا تصمیماتی گرفته خواهد شد». 

وی اظهار كرد: «طبیعی است كل امكانات در اختیار دولت از جمله صداوسیما به طور مساوی در اختیار كاندیداها قرار خواهد گرفت. در مورد نحوه ارایه خدمات به نامزدهای ریاست جمهوری و استفاده از تسهیلات تبلیغاتی این كمیسیون طبق قانون مركب از وزیر كشور، رییس سازمان صدا و سیما و دادستان كل كشور است و شورای نگهبان نیز می‌تواند در آن نماینده داشته باشد».

وزیر كشور توضیح داد: «در جلسه‌ای كه تشكیل خواهد شد درباره مكانیزم‌هایی كه مطابق آن می‌توان امكاناتی را در اختیار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار داد، بحث می‌شود و طبعا این امكانات به طور مساوی در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توزیع خواهد شد و البته این امكان مربوط به پس از معرفی نامزدها توسط شورای نگهبان خواهد بود، اما پیش از آن هم همان‌طور كه اعلام شده است در سراسر كشور براساس بخشنامه‌های اعلام شده و سخنان رییس‌جمهور آمادگی تامین امنیت مكان‌هایی كه نامزدهای ریاست جمهوری در آن جا صحبت می‌كنند را فراهم می‌كنیم تا در كمال آرامش بتوانند صحبت‌های خود را داشته باشند». 

موسوی و کروبی کمیته صیانت از آراء را تشکیل می‌دهند[+]

وی هم‌چنین در مورد طرح برخی بحث‌ها مبنی بر تشكیل كمیته صیانت از آرا گفت: «در سال‌های گذشته و پس از پیروزی انقلاب هرگاه كه بحث انتخابات در ایران مطرح می‌شد، كشورهای بیگانه و سلطه‌گر به دنبال زیر سوال بردن انتخابات به انحای مختلف بوده‌اند؛ از جمله آن‌ها بحث سلامت انتخابات است كه همیشه سعی كردند با ایجاد شائبه در مورد سلامت آن، انتخابات را زیر سوال ببرند. امروز هم وقتی رسانه‌های بیگانه را پیگیری می‌كنیم، می‌بینیم كه هم رسانه‌های كشورهای سلطه‌گر از جمله آمریكا و هم سلطنت‌طلبان ـ كه بر علیه كشور خود مقاله یا مطالبی می‌نویسند ـ بر این مساله هم داستان شده‌اند كه اگر كمیته صیانت نباشد، نمی‌شود سلامت انتخابات ایران را تعیین كرد. متاسفانه برخی نیز در داخل بدون توجه به این‌كه این مساله ساخته اذهان و دست چنین افرادی است به آن دامن می‌زنند. طبیعی است كه در قانون مشخص شده است كه نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است و سلامت انتخابات همیشه در كشور ما مورد تایید مردم بوده است و با حضور گسترده‌شان این سلامت را تایید كرده‌اند».

وزیر كشور تاكید كرد: «ما به مردم عزیزمان تعهد كامل و اطمینان می‌دهیم؛ هیچ‌گونه نگرانی از بابت سلامت انتخابات وجود ندارد و مسایل مطرح شده شایعات و دسیسه‌های دشمنان كشور ماست». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
احتمالا اینکه اقای کروبی از پشت نرده ها برای دانشجویان سخنرانی می کند و اونم با بلند گوی دستی از نتایج زحمات اقای محصولی و تو صیه های اقای رییس ... می باشد !و احتمالا به همین ترتیب از ارا نیز صیانت خواهند کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین