کد خبر: ۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
در جریان سفر به قزوین عنوان شد؛

کروبی: به رهبری گفتم حضور من جهاد و فداکاری است

برای پیروزی در انتخابات حضور یافتم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری شب گذشته و امروز در جمع مردم قزوین و در مسجد موسی بن جعفر و همچنین مردم شهرهای الوند و تاکستان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از دبیر کل حزب اعتماد ملی با انتقاداز شرایط کنونی گفت: «وظیفه‌ی هر دولتی که بر سر کار آید این است که امکانات را در سراسر کشور به صورت عادلانه تقسیم کند و باید برای بخش صنعت اهمیت ویژه‌ای را قائل شود و با تدبیر مانع از شکل گیری برخی بحران‌ها شوند». 

کروبی افزود: «متاسفانه وضعیت کشور امروز به گونه‌ای است که ما شاهد فشار مضاعفی به مردم بر اثر تورم و بیکاری هستیم. و این وظیفه دولت و مسئولان است که در صدد رفع آن باشد و و تلاش کند تا این بار تورم را از دوش مردم بردارد».

وی وضعیت رقابت کاندیداها را ناعادلانه خواند و گفت: «دولتی که بر روی کار است امروز از همه امکانات برخوردار است و با هزینه کردن بیت المال و برپایی سفرهای استانی به بهانه افتتاح طرح و پروژه‌ای به تبلیغات می‌پردازد. از سوی دیگر رسانه ملی نیز به خاطر مسئولیتی که در پخش برنامه مسئولان دارد شب و روز در اختیار یک کاندیدا قرار می‌گیرد».

کروبی تاکید کرد: «باید تمامی امکانات در اختیار همه کاندیداها قرار گیرد». 

کاندیدای ریاست جمهوری دهم خطاب به دولت گفت: «ما از شما می‌خواهیم که از این کارهای تبلیغاتی دست بردارید و اگر می‌خواهید پروژه‌ای را افتتاح کنید یا وزراء را بفرستید و یا اینکه این برنامه‌های تبلیغاتی را از هزینه بیت المال و برای انتخابات به راه نیندازید. از شورای نگهبان نیز تقاضا می‌کنم در اندیشه تدبیری برای جلوگیری از چنین اقداماتی از سوی دولت‌ها در پایان چهار ساله باشد».

وی تاکید کرد: «زمانی که مقام معظم رهبری ریاست جمهوری را بر عهده داشتند و یا زمانی که هاشمی رفسنجانی رییس مجلس بود در پایان چهار سال اول دولتشان دست به چنین تبلیغاتی نمی‌زدند».

وی همچنین خواستار اداره صحیح کشور از سوی دولتمردان و همچنین حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات شد، گفت: «حضور مردم در انتخابات باید تعیین کننده باشد».

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به موضوع سیاست خارجی پرداخت و گفت: «دولتی باید بر سر کار آید که مشکل و وضعیت سیاست خارجی را سر و سامان دهد و به ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در کشور بپردازد. دولتمردان باید منافع ملی مردم را مدنظر قرار دهند». 

دبیرکل حزب اعتمادملی همچنین شب گذشته طی سخنانی در مسجد حضرت‌رسول شهر الوند گفت: «با آنکه سال‌ها مبارزه و تلاش برای استقرار، تثبیت، توسعه نظام و کشور صورت گرفته است اما امروزه آن نتیجه‌ای که مد نظر بود حاصل نشده است».

کروبی با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصاد در کشور و عدم مدیریت صحیح در این زمینه گفت: «به خوبی اطلاع دارم که امروزه بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در آستانه تعطیلی قرار گرفتند، نیروهایشان را کاهش دادند و حقوق کارمندان و کارگرانشان را پرداخت نکرده‌اند».

وی افزود: «وام‌های هنگفتی که طی برنامه‌های خاصی ارائه شد باعث شد تا عده‌ای به دنبال راه‌اندازی صنایع کوچک بروند ولی با وضعیت نامطلوب اقتصادی با مشکل برخورد کردند و عده‌ای دیگر نیز به نام کار‌آفرینی وام ها را گرفتند و در جاهای دیگر صرف کردند».

وی ابراز امیدواری کرد که چرخ‌های اقتصادی کشور در وضعیت بهتری قرار بگیرند و شاهد افزودن بر خیل کارها نیز باشیم.

کروبی در ادامه به مسائل انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: «در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم خطاب به ایشان حضور خود را جهاد و فداکاری عنوان کردم».

کروبی گفت: «طی سال‌هایی که در رژیم سلطنتی مبارزه می‌کردیم و کارهای بسیار خطرناکی انجام می‌دادیم هرگز فکر نمی‌کردم که جهاد یا فداکاری باشد. اما امروز وضعیت به گونه‌ای است که احساس می‌کنم این حضور فداکاری و جهاد است».

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: «قطعا‍ برای پیروزی در صحنه انتخابات حضور یافتم و اگر پیروز هم نشوم به عنوان یک سرباز فداکار در خدمت نظام و مردم و انقلاب خواهم بود و چنانچه توفیق پیروزی داشتم امیدوارم به گونه‌ای عمل کنم که مردم از من راضی باشند». 

مهدی کروبی کاندیدای دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) در جمع مردم تاکستان حضور یافت و در مسجد حجت این شهر به ایراد و سخنرانی پرداخت.

کروبی در ابتدای سخنان خود به روزهای اولیه شکل‌گیری نظام اشاره کرد و گفت: «در میان یاران امام(ره) و انقلاب دو اندیشه وجود داشت، گروهی بر این باور بودند که با توجه به عظمت این انقلاب و وقوع آن در یکی از حساسترین مناطق جهان و همچنین کارشکنی‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و عوامل آنها در درون کشور. مدیریت کشور باید توسط جمع محدودی از نخبگان صورت گیرد».

وی افزود: «اما در برابر این اندیشه گروه دیگر نیز بودند که بیشتر به نظریات امام (ره) نزدیک بودند و اعتقاد داشته که هر چه سریعتر قانون اساسی تنظیم و نظام جدید بر پایه‌ی انتخابات نهادینه شود».

کروبی گفت: «اینکه بلافاصله پس از وقوع انقلاب امام (ره) مردم را به پای صندوق‌های رای بیاورند آن را به یکی از بی‌نظیر‌ترین انقلاب‌ها تبدیل کرد».

رییس مجلس اصلاحات انتخاب جمهوری اسلامی از سوی مردم را به عنوان نظام جایگزین رژیم سلطنتی نه ناشی از زور و اجبار دانست و گفت: «این حکومت امام(ره) بر قلب‌های مردم ایران بود که باعث شد مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی رای دهند».

کاندیدای دهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری سپس به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «امروز خواسته‌ی رهبری انجام یک انتخابات پرشور و حداکثری و گروه‌های فکری و نمایندگان آنها فعالیت کنند و برای اندیشه و خود تبلیغ و ترویج کنند بدون آنکه دیگری را تخریب کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
اکبر اعلمی با صدور بیانیه ای:

کروبی و میرحسین موسوی را به مناظره فراخواند!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین