کد خبر: ۸۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۰
با صدور بیانیه عنوان شد؛

پرسش‌ها و انتقادات اکبر اعلمی از موسوی و کروبی

دعوت اعلمی از دو کاندیدای اصلاح طلب برای مناظره
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌ اکبر اعلمی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای خطاب به مهدی کروبی و میرحسین موسوی منتشر کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ این نماینده سابق مجلس در بیانیه خود آورده است:‌ «در حال حاضر در طیف موسوم به اصلاح طلب شما جزء مشهورترین داوطلبان نامزدهای دهمین دوره ریاست جمهوری هستید و خود نیک می‌دانید که این شهرت نوعا مرهون قدرت و وابستگی عمیق شما به ارکان قدرت و تریبون‌هائی است که از سال‌های دور تا کنون در اختیارتان قرار داشته است و به همین اعتبار رسانه‌های داخلی و خارجی و حتی آن دسته از رسانه‌هائی که ادعای بی طرفی و اطلاع رسانی آزاد آنها گوش فلک را کر کرده است، در یک حرکت کاملا منسجم و سازمان یافته وانمود می‌کنند که تنها کاندیداهای اصلاح طلب این دوره شما هستید، اما خود واقفید که با ناپیدا ساختن رقبای دیگر و جلوگیری از مطرح شدن دیدگاه‌های آنان، ستادهای تبلیغاتی مشاهیر الزاما پررونق و متاعشان پرفروش نخواهد شد».
 
اعلمی در بخش دیگری از این بیانیه آورده است:‌ «ملت ایران حق دارند که بطور دقیق از افکار، ایده‌ها، اهداف و برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری بطور واضح مطلع شوند، بر این اساس به منظور تنویر افکار عمومی به عنوان یکی از رقبای شما در میدان رقابت، رسما شما را به مناظره‌ای پیرامون محورهای زیر که می‌تواند ترسیم کننده خط مشی اصلی یک رئیس جمهور و دولت اصلاح طلب و تفاوت آن با رئیس جمهور کنونی و دولت موسوم به اصولگرا باشد، دعوت می‌کنم».
 
اعلمی ادامه داده است:‌ «لازم است توضیح داده شود که بنیاد اصلی اصلاحات چیست؟ این جریان سیاسی از چه ترکیبی برخوردار و منشور و مبانی فکری آن کدام است؟ وزن اجتماعی آن چقدر است؟ بر اساس کدام سازوکار دموکراتیک و اصلاح طلبانه‌ای، موسوی و کروبی به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات برگزیده شده‌اند و ویژگی‌های اصلاح‌طلبانه آنها و تفاوتشان با دیگر نامزدهای اصلاح طلب در چیست»؟

وی پرسیده است: «بجز شما چرا سایر کاندیداها قبل از رسیدن به مرحله نظارت استصوابی شورای نگهبان، برخلاف مشی اصلاح طلبانه، گرفتار تیغ سانسور شده و پیشاپیش صلاحیت آنها توسط رسانه‌ها و تشکل‌های موسوم به اصلاح طلب مردود اعلام می‌شود و اساسا چرا به عنوان اصلاح طلب در برابر این بی عدالتی‌ها سکوت اختیار می‌کنید»؟
اعلمی ادامه داده است:‌ «هریک از داوطلبان باید پاسخ دهند که برای پاسداری از قانون اساسي، پشتيباني از حق و گسترش عدالت، حمایت از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسی براي ملت شناخته است، موضوع مفاد اصل 121 این قانون چه سازوکاری را در نظر گرفته و برای جلوگیری از نقض آشکار اصول یاد شده و رواج فرهنگ نقد قدرت چه تمهیداتی اندیشیده‌اند»؟

نماینده مردم تبریز در مجلس ششم و هفتم افزوده است:‌ «برای تظاهر خواست و اراده واقعی مردم و استفاده آنان از حق انتخاب آزاد بمنظور اعمال حاکمیت واقعی برسرنوشتشان و اداره دلخواه کشور چه تدابیری را در نظر خواهید گرفت»؟

اعلمی پرسیده است: «برای پیشگیری از رد صلاحیت‌های غیرقانونی چه تدابیری اندیشیده‌اید»؟ 

اعلمی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است:‌« با وجود اینکه حدود 30 سال از زمان تصویب قانون اساسی سپری شده است، هنوز تعداد قابل توجهی از اصول آن همچنان متروک و مهجور باقی مانده‌اند».  

اعلمی تاکید کرده است:‌ «قهرا وعده‌ها و شعارهای تبلیغاتی هریک از کاندیداها زمانی مورد اعتماد مردم واقع خواهد شد که به آنان مستدل و مستند توضیح داده شود که مواضع و عملکرد گذشته هر یک از ما متناسب با قدرت و امکاناتی که پیش از این در اختیار داشته‌ایم، تا چه میزان با شعارهای امروزی ما مطابقت داشته است». 

وی اعلام آمادگی کرده است: «در هر محل و نقطه‌ای از ایران عزیز که شما بزرگواران و یا تشکل‌های سیاسی تعیین بفرمائید، بنده برای مناظره و مواجهه حضوری با شما و بیان دیدگاه‌های خود پیرامون پرسش‌های فوق و سایر محورهائی که تعیین خواهد شد، اعلام آمادگی می‌کنم و امیدوارم که با بلندی نظری خود این فرصت را از ملت ایران و برادر کوچکتان دریغ نفرمائید». 

وی افزوده است: «پر واضح است که اگر پاسخ‌ها و پایبندی هریک از شما به آنچه در این مناظره و توام با سوگند بیان خواهد شد، مجاب کننده تر از دیدگاه‌ها و تعهدات حقیر باشد، شخصا بنفع آن فرد از نامزدی انصراف خواهم داد و چنانچه نتیجه برعکس شود، انتظار عمل متقابل را دارم. بدیهی است چنانچه هریک از کاندیداهای مخاطب بنا به ملاحظاتی خود را ناتوان از شرکت در این مناظره صریح بدانند، ناگزیر شخصا در قالب بیانیه‌های بعدی ضمن به چالش فراخواندن مجدد آنان نسبت به یکایک موارد مطرح شده پاسخ خود را نیز در این خصوص بیان خواهم کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
این کروبی و موسوی هر چی باشند محافظه کار تر از خاتمی اند بعید می دانم اگر اعلمی تایید بشه این دو رایی بیاورند من که خودم به اعلمی رای می دم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
درود بر اکبر اعلمی بزرگمرد ایرانی آذربایجان
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۴
0
0
منتقدین معمولا مجریان چیره دست نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
ايا مسئولين امروز مجريان چيره دستي هستند؟
ما در انتظار تاييديه اعلمي هستيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
واي بحالتون آخه موسوي رو با اينا يكي ميكنيد. موسوي تكه. اگه اينا دكترا هم بگيرن خودشون تو علم اموختن بشن به ناخن پاي موسوي هم نميرسن. اين مرد يه چيز ديگست. درود و درود بر مير حسين موسوي مرد عمل ايران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
درود بر اعلمی و خاتمی نامردها بدجوری اعلمی را سانسور کردن هم راست هم چپ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین