کد خبر: ۸۶۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

بهبود درد‌های عضلانی با شنا کردن

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ورزش شنا برای تمام گروه سنی مناسب است، گفت: آب یک نوع درمان است و کسانی که مشکل فیزکی مانند دردهای مفاصل وعضلات دارند با  ورزش شنا در استخر مشکل آن‌ها بهبود پیدا می‌کند.
بهبود درد‌های عضلانی با شنا کردن
آفتاب‌‌نیوز :

بهنام قاسمی با اشاره به اینکه از آب درمانی در استخرهای شنا می‌توان به عنوان کمک کننده در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد، اظهار کرد: آب در درمان بسیاری از بیماری‌ها و عارضه‌ها نقش بسیار مهم و تاثیر بسزایی در گردش جریان خون دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد افزود: ورزش شنا برای هر گروه سنی می‌تواند مناسب باشد یعنی شنا با حرکت در آب همراه بوده ومقاومت آب بیش‌تر از مقاومت هواست، به طوری که اگر شخصی فعالیتی را در خشکی انجام دهد فشارکمی بر بدن وارد می‌کند، اما فعالیت در آب چند برابر فشار به بدن وارد می‌کند که این می‌تواند به آمادگی جسمانی افراد نیز کمک کند.

تصریح کرد: ورزش در آب بهتر و از جذابیت بیشتری نسبت به ورزش در خشکی برخوردار است، پس توصیه می‌شود افرادی که می‌توانند از آب استفاده کنند ورزش شنا را انجام دهند.

قاسمی با اشاره به اینکه ورزش شنا در استخر برای سالمندان و به ویژه خانم‌ها بسیار مفید است، تصریح کرد: ورزش شنا برای همه گروه‌های سنی مناسب است، اما کسانی که مشکلات کمر درد و یا دردهای عضلانی دارند پزشکان آب درمانی را برای آن‌ها تجویز می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه شنا برای بیماران قلبی و عروقی می تواند مفید باشد، اضافه کرد: این افراد در آب استخر می‌توانند احساس امنیت بیشتری داشته باشند، همچنین کسانی که مشکلات عضلانی دارند بهتر است همراه با یک مربی برای بهره‌مندی از درمان بهتر شنا را انجام دهند که توصیه می‌شود افرادی که به آب آلرژی دارند کمتر از ورزش شنا استفاده کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه  ورزش شنا برای تمام گروه سنی مناسب است اظهار کرد: آب یک نوع درمان است و کسانی که مشکل فیزکی مانند دردهای مفاصل و عضلات دارند با  ورزش شنا در استخر بهبود پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آب‌درمانی نوعی از درمان‌های مدرن است که برای درمان برخی از بیماری‌ها استفاده و نتیجه مطلوبی را به همراه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین