کد خبر: ۸۶۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

نمایش‌های پرمخاطب پاییز کدامند؟

با نگاهی به پرمخاطب‌ترین تئاتر‌های اولین ماه پاییز به نظر می‌رسد دیگر چهره اولویت انتخاب تماشاگر برای تماشای تئاتر نیست و کارگردانی حرفه‌ای و متن خوب حرف اول را می‌زند.
نمایش‌های پرمخاطب پاییز کدامند؟
آفتاب‌‌نیوز :

با نگاهی به پرفروش‌های تئاتر در اولین ماه پاییز به نظر می‌رسد که دیگر اولویت اول تماشاگران امروز تئاتر؛ چهره نیست و متن خوب و کارگردانی حرفه‌ای حرف اول را در استقبال تماشاگران می‌زند.

همیشه تئاتر خوب مخاطب خودش را دارد؛ جمله‌ای که بار‌ها از زبان بسیاری از کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان شنیده ایم. اما بازیگر شناخته شده و چهره هم گیشه فروش را تضمین می‌کند و نمی‌توان آن را انکار کرد.

اولین ماه پاییزی با بیشترین اجرا به پایان رسیده و حالا تماشاخانه در آبان ماه میزبانی خود را از نمایش‌های روی صحنه و نمایش‌های تازه ادامه می‌دهند. 

از میان بیش از ۶۰ نمایشی که توسط کارگردانان مختلف اجرا شده؛ برخی از نمایش‌ها توانستند بیشترین فروش را داشته باشند و در مقایسه با دیگر نمایش‌ها سالن اجرایشان از تماشاگر پر شده است. تماشاگرانی که با گذشت سال‌ها با هم از سینه به سینه از تعریف یک نمایش به سالن اجرا می‌آیند و با توجه به وضعیت نامناسب تبلیغ نمایش‌ها و نبود بودجه مناسب برای تبلیغ و عدم همکاری هنوز تئاتر نتوانسته مانند سینما در تبلیغ تولیداتش موفق باشد. 

شانسی به نام سجاد افشاریان

کیومرث مرادی بعد از مدت‌ها با نمایش «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی» روی صحنه برگشته؛ نمایشی به نویسندگی سجاد افشاریان که خودش هم به عنوان بازیگر روی صحنه حضور دارد. به نظر می‌رسد نام و حضور افشاریان در میان کست یک نمایش حالا تضمینی برای فروش شده است. این نمایش که اجرایش از نهم مهر ماه شروع شده به مدت دو ما در ایرانشهر روی صحنه است و با توجه به تعداد اجراهایش در سایت فروش بلیت روز‌های پر شده زیاد دارد.

یک گروه حرفه‌ای

«انسان/اسب. پنجاه/پنجاه» از دیگر نمایش‌های پرفروش مهر ماه است، نمایشی که در تالار مولوی با استقبال روبه‌رو شد و به دلیل همین استقبال اجرای خود را در شهرزاد از سر گرفت. نمایشی به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی که هاله مشتاقی‌نیا نمایش را با نگاهی به نمایشنامه «زیک و زاک» برتولت برشت نوشته است. این نمایش در سایت فروش و در روز‌های باقیمانده بیشترین حجم خریدار را داشته.

مجری سابق در یک نمایش موزیکال

یکی از نمایش‌هایی که مهر ماه صندلی‌های سالن نمایشش پر بوده؛ نمایش موزیکال «کمدی گمنام»‌است. نمایش یک ساعتی به کارگردانی علی اصغری و بازی فرزاد حسنی و حسین پورکریمی که به نظر می‌رسد تماشاگران را به سالن نمایش کشانده. این نمایش با قیمت بلیت ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی در عمارت نوفل‌شاتو اجرا می‌شود و تا نهم آبان روی صحنه است و بلیت‌های روز‌های باقیمانده نسبت به دیگر نمایش‌ها از الان رزرو شده است.

پدر با حضور کیانیان

چهارمین نمایش پرمخاطب این روز‌های پاییزی «پدر» آروند دشت‌آرای با بازی رضا کیانیان در تالار اصلی تئاترشهر است. نمایشی که با توجه به بیشتر بودن تعداد صندلی‌ها نسبت به دیگر تماشاخانه‌ها توانسته بیشتر از دو سوم صندلی‌هایش را پر کند. هر چند این نمایش در روز‌های ابتدایی در جذب مخاطب موفق نبود، اما با گذشت چندین اجرا توانست تماشاگر را به سالن بکشاند.

نمایش‌هایی که نفروختند

به جز چهار نمایش موفق در مهر ماه؛ چند نمایش دیگر هم اجراهایشان در تماشاخانه‌ها ادامه دارد که با گذشت چندین اجرا هنوز نتوانستند پرتماشاگر باشند. نمایش‌هایی که در گروه بازیگری و یا کارگردانی نام‌های شناخته شده دیده می‌شود. «هوندا، آدیداس ۲» با وجود بازیگران شناخته شده هنوز توفیقی در جذب مخاطب نداشته و یا نمایش «دایره و دلقک» که هنوز سالن‌اش پر نشده است. «در انتظار گودو» مازیار لرستانی که بعد از توقف ناگهانی اجرایش در تئاترشهر حالا در خانه دا اجرا می‌شود آنقدر‌ها در جذب تماشاگر و فروش بلیت موفق نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین