کد خبر: ۸۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
معاون رئیس جمهور خبر داد:

کاهش مرگ و میر در دولت نهم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون رئيس جمهور در امور اجرايى، حرکت رو به جلو دولت را در عرصه‌هاى مختلف درخشان عنوان کرد و گفت: «در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکى فعاليت‌هاى گسترده‌اى صورت گرفته، اورژانس بيمارستانها به بيش از دو برابر افزايش يافته‌اند، پزشک خانواده با پوشش ۱۰۰ درصدى روستاها گسترش يافته، ضمن اين که مرگ و مير مادران در ۹ استان به صفر رسيده، در کل کشور ۲۰ درصد کاهش داشت و مرگ و مير نوزادان حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است».

به نوشته روزنامه ایران، معاون اجرايى رئيس جمهور گفت: «دولت اسلامى براى شکوفايى، اصلاح ساختارها و روش‌ها، کاهش بوروکراسى، سرعت در اجرا، توزيع اعتبارات و فروريختن ديوار بى‌اعتمادى، سفرهاى استانى را در قالب روش مديريتى جديد در کشور نهادينه کرد». 

على سعيدلو در آستانه سفر هيأت دولت به استان کرمان تصريح کرد: «انباشت امکانات و ثروت ملى در برخى استان‌ها و شهرهاى خاص، عدم فرصت‌سازى براى رشد و توسعه متناسب همه مناطق در گذشته، کم توجهى به زيرساخت‌هاى اقتصادى و توليدى در سراسر کشور موجب عقب‌افتادگى بخش‌هايى از مناطق شده و دولت نهم با ايده سفرهاى استانى توانست بستر خدمت‌رسانى را فراهم کند». 

وى يادآور شد: «دولت براى اجراى عدالت، اصولى مانند توزيع عادلانه منابع و ثروت، هدايت امکانات و اعتبارات، تغيير الگوى مديريت، صرفه‌جويى در زمان، برداشتن ديوار بى‌اعتمادى بين مردم و مسئولان و تمرکززدايى از نظام ادارى را در ايده سفرهاى استانى به عنوان يک راهبرد عملياتى کرد». 

سعيدلو با اشاره به برخى اظهارات درخصوص سفرهاى استانى هيأت دولت يادآور شد: «يکى از دستاوردهاى مهم سفرها بحث تثبيت حق مسلم فناورى هسته‌اى ايران اسلامى است و مردم با حمايت و پشتيبانى بى‌دريغ به اين مهم دست يافتند». 

وى افزود: «بعضى‌ها سعى دارند با زير سؤال بردن اقدامات دولت درخصوص سفرهاى استانى ايجاد ترديد نمايند به کرات توضيح داده شده است که قبل از سفرهاى استانى کار کارشناسى و برنامه‌ريزى صورت مى‌گيرد و در طول اين برنامه‌ريزى‌ها هزاران نفر ساعت کار انجام مى‌شود و مصوبات در جلسه دولت شکل حقوقى و رسمى به خود مى‌گيرد ولى متأسفانه برخى‌ها خود را به تغافل مى‌زنند». 

معاون رئيس جمهور خاطرنشان کرد: «عده‌اى با اهداف خاص براى خودنمايى، و جبران فرصت سوزى‌هاى گذشته گاهى مطالب بى‌پايه و اساس از قبيل دادن آش و نان و سيب زمينى را مطرح مى‌کنند اين گونه اظهارنظر و نگاه اهانت به مردم است، آنها بايد از شکيبايى مردم شرمنده باشند، تاريخ هرگز اين نوع نگاه‌ها را نخواهد بخشيد».
 
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: «شبهه‌افکنى، اتهام‌زنى، توطئه و تخريب و سنگ‌اندازى در اراده ملت و دولت خللى وارد نخواهد کرد و عملکرد دولت همگرايى ملى، اعتماد عمومى و اقتدار اسلامى را دوچندان کرده است». 

معاون رئيس جمهور در امور اجرايى حرکت رو به جلو دولت را در عرصه‌هاى مختلف درخشان عنوان کرد و گفت: «براى نمونه در بخش صنعت نفت طى دو سال گذشته ۱۶ طرح عمده توسعه پالايشگاهى در کشور در دست اجرا است که ظرفيت توليد بنزين کشور را از ۳۹ميليون ليتر به ۱۲۶ ميليون ليتر در روز افزايش خواهد داد، احداث يا مشارکت در احداث پالايشگاه در ۱۱ کشور در دست اقدام است. در اين مدت توليد گاز غنى شده ۶۵ ميليون متر مکعب در روز افزايش داشته است و پتروشيمى مورد توجه قرار گرفته که حاصل اجراى برنامه‌هاى گسترده در حوزه‌هاى مختلف مرتبط با آن رشد ۲۱ درصدى توليد وزنى محصولات، ۲۶ درصدى ميزان صادرات و ۳۴ درصدى ارزش صادرات را به دنبال داشته است». 

وى اضافه کرد: «در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکى فعاليت‌هاى گسترده‌اى صورت گرفته، اورژانس بيمارستانها به بيش از دو برابر افزايش يافته‌اند، پزشک خانواده با پوشش ۱۰۰ درصدى روستاها گسترش يافته، ضمن اين که مرگ و مير مادران در ۹ استان به صفر رسيده، در کل کشور ۲۰ درصد کاهش داشت و مرگ و مير نوزادان حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است». 

سعيدلو در ادامه با اشاره به سفر هيأت دولت به استان کرمان، گفت: «دولت براى شکوفايى استان کرمان و کاهش نابرابرى‌هاى منطقه‌اى در دور اول سفرها با تصويب طرح‌ها و اجراى آن، تحولات چشمگيرى در استان به وجود آورده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
مردن هم سیاسیش کردین؟؟؟!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین