کد خبر: ۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۰

احمد خاتمی: کمیته صیانت از آراء توهین به نظام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه تشكیل كمیته صیانت از آرا اهانت به نظام اسلامی است، افزود: «جمهوری اسلامی نظامی است كه در طی 30 سال گذشته بیش از 30 بار انتخابات‌های مختلف را با كمال امانتداری برگزار كرده است». 

موسوی و کروبی کمیته صیانت از آراء را تشکیل می‌دهند [+]

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفتگویی با فارس با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها مبنی بر تشكیل كمیته صیانت از آرا از سوی برخی از گروه‌های تندرو، گفت: «پیام این كمیته بی‌اعتمادی به مسئولان نظارتی و اجرایی انتخابات است». 

وی با اشاره به اینكه در مواقعی مجریان انتخابات مسئولانی منتسب به جناح اصلاح‌طلب بوده و در مواقعی دیگر نیز مسئولان انتخاب منتسب به جریان‌های دیگر بوده‌اند، ‌گفت: «چنین نظامی امتحان خود را در صداقت پس داده است و متهم كردن مسئولان و تشكیل كمیته صیانت از آرا بی‌انصافی در حق مسئولان نظارتی نظام است». 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاكید بر اینكه مسئولان نظام در نهایت امانتداری در انتخاب ریاست جمهوری دهم نیز در عرصه حضور خواهند داشت، تصریح كرد: «كاندیداها و هوادران آن‌ها باید بدانند كه در چارچوب نظام اسلامی می‌خواهند كاندیدا شوند و فعالیت داشته باشند پس در این راستا باید مراقب باشند كه با گفتار خود نسبت به نظام، بی‌مهری روا ندارند». 

آیت‌الله خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه مدت‌ها است دوره تندروی‌ها گذشته و تندروی دیگر در این كشور جواب نمی‌دهد، گفت: «به بزرگان جریان اصلاح‌طلب توصیه می‌كنم كه مراقب باشند تشكیل چنین كمیته‌هایی یكی از مصادیق تندروی‌های است كه در گذشته آن را تجربه كرده و به نظر می‌رسد از پیامدهای آن عبرت نگرفته‌اند». 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: «نظام اسلامی بر آن است كه انتخاباتی پرشور برگزار كند تا زمینه‌ای فراهم شود همه صاحبان حق رای با حضور حداكثری در پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را رقم بزنند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
حضرت آيتالله احمد خاتمي فرمودند كه" کمیته صیانت از آراء توهین به نظام است". ولي ايشان نفرمودند اگر حقوق نامزدها و راي دهندگان پايمال شد به كجا مراجعه كنند. اگر ايجاد يك كميته مردمي توهين به نظام است پس [...]راي مردم تهران در ششمين دوره انتخابات مجلس چه مي شود؟. از حضرت آيت الله مي پرسم مگه حق الناس بالاتر از حق حكومت نيست؟ اگر حضرتعالي ايجاد كميته مردمي براي برگزاري سالم انتخابات را مجاز نمي دانيد پس نقش مردم در تعيين دولت چه مي شود؟ لطفا توضيح بدهيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین