کد خبر: ۸۶۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۸

مصر: حزب‌‌الله بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه مصری روز چهارشنبه به نقل از یک مقام این کشور گفت که حزب‌الله بنا بر آنچه که مقامات مصری تصور می‌کنند تلاش‌هایی برای انجام حملات تروریستی درون این سرزمین بوده است، «بهای سنگینی» پرداخت خواهد کرد. 

احمد ابوالغیظ: ایران می‌خواهد از طریق حزب‌الله در مصر نفوذ کند [+]
نصرالله: ارتباط با ایران برای ما افتخار است [+]
اهانت شرم‌آور روزنامه دولتی مصر به سید حسن نصرالله [+]


به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، قاهره و حزب‌الله از هفته گذشته در یک وضعیت رویارو قرار گرفته‌اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که نیروهای امنیتی مصر 49 نفر را به جرم برنامه‌ریزی برای انجام حملات علیه توریست‌ها در شبه جزیره سینا، دستگیر کردند.

عملیات تجسس توسط مصری‌ها حتی به مبادله آتش بین پلیس مصر و بادیه‌نشین‌ها در سینا منجر شد. این اتفاق پس از آن روی داد که شب دوشنبه، افسران پلیس قصد داشتند خانه‌های افراد بادیه‌نشین را به منظور یافتن افراد حزب‌الله، مورد جست و جو قرار دهند.

علاوه بر آن، منابع مصری ادعا کرده‌اند وفاداران حزب‌الله ساختمانی در قاهره و چندین ساختمان را در سینا خریداری کرده‌اند و از آن‌ها به عنوان پایگاه استفاده می‌کنند.

به گفته روزنامه «الاهرام» و به نقل از یک مقام بلند مرتبه، مصر لزومآ به پایگاه‌های حزب‌الله حمله نخواهد کرد و یا اعضای این گروه را نخواهد کشت؛ اما اعضای حزب‌الله، از جمله بعضی وزیران دولت لبنان، ممکن است از وارد شدن به مصر منع شوند.

این مقام قول داده است بعد از آنکه بازجویی از مظنونان حزب‌الله در مصر به پایان برسد «شیوه رفتار با این سازمان نسبت به قبل، کاملآ متفاوت خواهد بود».

خصومت میان این کشور سنی آفریقایی و گروه شیعه، در جریان عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه، زبانه کشید؛ زمانی که رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، از مصری‌ها خواست که برای اعتراض به خیابان‌ها بریزند. پس از آن مقامات مصری، نصرالله را به تلاش برای تحریک جهت کودتا در مصر متهم ساختند.

اما تحولات اخیر از خصومت تاریخی میان ایران و مصر نیز سرچشمه می‌گیرند.

قاهره، فعالیت حزب‌الله در مصر را دخالت ایرانیان در امور داخلی‌اش تفسیر می‌کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین