کد خبر: ۸۶۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۵

محمد هاشمی:‌ آیت الله هاشمی گفت در کارگزاران دموکراتیک عمل کنید

کرباسچی گفت تعهداتی به کروبی دارم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی دیدار چند روز پیش اعضای شورای مركزی حزب كارگزاران با دیدار هاشمی‌رفسنجانی، محمد هاشمی از اعضای شورای مرکزی این حزب، اعلام حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مورد هریک از کاندیداها را در این دیدار تکذیب کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، محمد هاشمی رفسنجانی در گفتگویی با روزنامه اعتماد ملی که در شماره روز چهارشنبه این نشریه منتشر شده است، گفت: «اصل دیدار، طبق روال سالانه ما بود كه دوستان نزد ایشان رفتند. با این حال طبق شرایط زمانه، به اقتضای مسائل روز، مباحثی مطرح می‌شود».
 
وی افزوده است:‌ « آقای هاشمی توصیه‌ای نداشتند اما توضیحاتی دادند. به اعضای حزب كارگزاران گفتند كه خودتان بروید و تصمیم بگیرید. من نمی‌گویم از چه كسی حمایت كنید. بعد نیز توصیه كردند كه اگر اختلاف‌نظری در شورای مركزی شما پیش‌آمد، دموكراتیک عمل كنید». 

محمد هاشمی گفته است: «بالاخره وقتی موضوعی مطرح می‌شود كه همه اتفاق نظر درباره آن ندارند. خصوصا یک موضوع سیاسی. آقای هاشمی گفتند كه شما مباحث و مساله خودتان را در حزب مطرح كنید نه بیرون از آن. آقای هاشمی گفتند كه این نوع مسائل و اختلافات طبیعی است و همه جا وجود دارد. احزاب نیز چون تمرین دموكراسی می‌كنند، بهتر است دموكراتیک عمل كنند. در درون خودتان حرف‌ها و نظرات خود را بگویید، بعد رای‌گیری كنید و تن به رای اكثریت بدهید». 

وی با اشاره به تصمیم کارگزاران مبنی بر حمایت از موسوی پس از این جلسه در مورد این انتخاب گفته است: «دلایل متعددی بود. عمده دلایل این بود كه آقای میرحسین 10 سال نخست‌وزیر بودند و تجربه اجرایی خود را در دوران سخت جنگ و زمان امام داشتند پس تجربه خوبی دارند. دوم شعارهایی كه میرحسین موسوی مطرح كرده است، نشان می‌دهد كه تلاش برای تغییر در كشور دارد و به دنبال اصلاح مدیریت جامعه است. این موارد، از جمله مباحثی است كه كارگزاران نیز به دنبال آنهاست. مدیریت فعلی مشكلات بسیاری را ایجاد و آسیب‌هایی را به جامعه وارد كرده است. این آسیب‌ها نیز بیانگر خلاء مدیریت برنامه‌محور است». 

وی همچنین در مورد تناقض سیاست‌های اقتصادی میرحسین موسوی با کارگزاران نیز گفته است:‌ «اعلام مواضع اخیر ایشان با مواضع ما در تضاد نیست. به خاطر این كه ایشان گفته‌اند دیدگاه گذشته، مربوط به زمان جنگ بوده و شرایط ویژه و محدودیت‌های قانون‌اساسی بوده است. الان كه اصل 44 قانون اساسی تصویب شده است، برنامه‌های اقتصادی آقای موسوی نیز طبق گفته خودشان مبتنی بر سیاست‌های اصل 44 خواهد بود».

وی اضافه کرد‌: «گویا در دیداری كه با برخی از دوستان كه آن زمان (دهه 60) نماینده مجلس بودند، بیان كرده و گفته‌اند آن زمان اگر دولت لایحه‌ای می‌آورد، شما به‌عنوان نماینده چیزی را به آن اضافه می‌كردید. نمی‌گفتید كه این لایحه درست نیست. به قول معروف شما چپ‌تر از من بودید».
 
مرعشی: کرباسچی در مرخصی دو ماهه است [+]

وی در مورد اظهارات کرباسچی در این جلسه نیز گفت:‌ «ایشان گفتند كه من باحضور آقای میرحسین، نه‌تنها هیچ تعارضی ندارم بلكه از حضور ایشان نیز استقبال می‌كنم اما تحلیلی آقای كرباسچی ارائه كردند كه به نظرم تحلیل درستی نیز بود. ایشان گفت من تعهداتی به آقای كروبی دارم و از ایشان نیز حمایت كرده‌ام ضمن آنكه حضور همزمان آقایان كروبی و میرحسین به هدفی كه ما داریم كمک می‌كند. این نقطه قوت است و نقطه ضعف نیست. من نیز این را قبول دارم. چون هر دو كاندیدا می‌توانند حداقل تا نزدیكی زمان انتخابات از فضای موجود به نفع جریان اصلاحات، استفاده كنند. این رفتار نه‌تنها مفید بلكه ضروری است زیرا آسیب‌پذیری كاندیدای نهایی جبهه اصلاحات را كم می‌كند. به هرحال در انتخابات باید پیش‌بینی همه چیز بشود ضمن آنكه مسائل كشور زیاد است و یک كاندیدا نمی‌تواند همه آنها را مطرح كند. ممكن است كاندیدا محذوراتی داشته باشد اما وقتی دو تا نامزد در صحنه باشند، چالش‌های موجود را هركدام به فراخور، مطرح می‌كنند. ما نیز از آقای كرباسچی خواهش كردیم همچنان در ستاد آقای كروبی بمانند و برمبنای رفتار اخلاقی، به وعده‌ای كه به آقای كروبی داده‌اند عمل كنند».
 
هاشمی در مورد انجام فعالیت‌های تبلیغی به نفع موسوی نیز گفت: «این بستگی به درخواست آقای موسوی از ما دارد. ما اینكار را داوطلبانه انجام نمی‌دهیم. هیچ حزبی، این كار را نمی‌كند. الان در شورای عالی میرحسین موسوی، دو سه نفر از اعضای كارگزاران حضور دارند. اسحاق جهانگیری، دكتر امراللهی و آقای مرعشی».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
0
0
درود بر محمد هاشمي از ياران امام خويني(ره)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین