کد خبر: ۸۶۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳

کروبی: با مشارکت زیاد مردم امکان تقلب کم می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی کروبی کاندیدای دور دهم انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه با حضور در مسجد جامع شهرستان بوئین زهرا در جمع مردم این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، کروبی در ابتدای سخنان خود به تکریم جایگاه مسجد پرداخت و گفت: «سر منشأ بسیاری از تحولات از جمله انقلاب از مسجد نشأت گرفته بود و پس از انقلاب نیز بر رونق مساجد افزوده شد».
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: «سیر انقلاب اسلامی را که دنبال کنیم متوجه می‌شویم که این نظام از چه گردنه‌های دشواری عبور کرده و همواره متولیان و بزرگان نظام مورد کینه دشمنان بودند و همه می‌دانید که چه اندازه از نیروهای مخلص و روحانی به شهادت رسیدند از جمله در حادثه 7 تیر که بزرگانی چون شهید منتظری، شهید هاشمی، شهید حیدری و در رأس آنها شهید بهشتی به فیض شهادت رسیدند. آنها افرادی بودند که تمام تلاششان، تکریم و تثبیت نظام بود که امروز خوشبختانه حاصل شده است».

رییس مجلس ششم در ادامه افزود: «البته باید توجه داشته باشیم که به فرموده امام (ره) مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند و باید سعی کنیم تا همیشه خدمتگزار مردم و نظام باشیم».
 
کروبی گفت: «یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی که بزرگترین سهم را در استحکام نظام دارد انتخابات است. مسئولان خود را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند و در صورت پیروزی اگر عملکرد آنها مطلوب و مردم راضی بودند آنها به مسئولیت خود ادامه خواهند داد و در غیر این صورت توسط مردم کنار خواهند رفت و این حق مردم است که مسئولینی را که عملکرد نامناسب دارند، کنار بگذارند».
 
وی اظهار داشت: «اگر در انتخابات ریاست جمهوری درصدپایینی از مردم شرکت کنند بالاخره یک نفر رییس جمهور خواهد شد و سرنوشت کشور را در دست خواهد گرفت».

کروبی افزود: «اگر به میزان زیاد در انتخابات شرکت کنیم عرصه برای تقلب در شمارش آرا نیز بسیار پایین می‌آید ولی اگر به پای صندوق‌های رای نیاییم دست متخلفین باز خواهد شد».
 
وی همچنین خواستار توجه مردم به اهمیت انتخابات شد و گفت: «شما در این انتخابات فردی را به مسند می رسانید که نماد تبلور کشور در جهان است و بسیاری از مقدرات خود را در دست او قرار می‌دهید».

دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: «حتماً از وضعیت معیشت و بیکاری در رنج هستید و از تبعیض‌ها خسته‌اید، راه آن حضور فعال در عرصه انتخابات است».

وی تأکید کرد: «به توصیه امام توجه کنید که فرمود "مبادا کشور به دست نااهلان بیفتد" بنابراین غیر از حل مشکلات روزمره برای پاس داشت خون شهدا و عمل به وصایای امام (ره) و توجهات مقام معظم رهبری که حضور پر شور در انتخابات را خواستار هستند باید در انتخابات پیش رو حضور گسترده داشته باشیم».

رییس سابق مجلس در ادامه یکی از بزرگترین اهداف انقلاب را دفاع عنوان کرد و گفت: «یکی از مهمترین برنامه‌هایمان کمک به اقشار آسیب پذیر از طریق سهیم کردن مردم در درآمدهای ناشی از فروش نفت است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین