کد خبر: ۸۶۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۳

مشكل مشمولان خارج از كشور حل شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس سازمان وظيفه عمومى نيروی انتظامی گفت: «تردد آن دسته از مشمولان نظام وظيفه كه تا پايان سال 82 از كشور خارج شده‌اند چه با پرداخت وجه وديعه و چه بدون آن، به كشور آزاد است».

سردار محمدجواد زاده‌كمند افزود: «پس از سفرهاى متعدد به كشورهايى كه ايرانيان زيادى در آن‌جا ساكن هستند، مشكلات نظام وظيفه مشمولان مقيم آن كشورها مورد بررسى قرار گرفت و مقررات جديدى براى حل مشكل اين افراد تعيين شد».

رئيس سازمان وظيفه عمومی تصريح كرد: «عمده‌ترين مسئله براى افراد مشمولى است كه از كشور به هر دليلى خارج شده‌اند و امكان برگشت آنان به كشور وجود نداشت كه اين امر به دغدغه‌اى بزرگ براى اين افراد و خانواده آنان تبديل شده بود».

سردار زاده‌كمند افزود: «بر اساس قانون قبلى كه هنوز هم قابل اجراست آن دسته از مشمولانى كه تا پايان سال 82 از كشور خارج شده‌اند در قبال پرداخت وجهى مى‌توانند از معافيت بهره ببرند و به داخل كشور تردد كنند».

وى با بيان اين كه با اجراى اين قانون مشكل 90 درصد از مشمولان خارج از كشور برطرف شد، خاطرنشان كرد: «افرادى هم هستند كه به دلايل مادى يا هر دليل ديگر نمى‌توانستند از اين معافيت بهره‌مند شوند بنابراين با مقررات جديد آن‌ها نيز مى‌توانند سالى يك‌بار به كشور تردد داشته باشند».

سردار زاده‌كمند در ادامه گفت‌: «دسته ديگر مشمولانى هستند كه تا شهريور سال 85 براى تحصيل از كشور خارج شده‌اند و به دليل هماهنگ نكردن با وزارت علوم، معافيت تحصيلى ندارند. اين افراد نيز طبق مقررات جديد تا پايان تحصيلشان مى‌توانند سالى 2 بار به كشور تردد كنند»‌.

وى افزود‌: «دسته‌اى ديگر از مشمولان بيمارانى هستند كه خود را واجد اخذ معافيت پزشكى مى‌دانند و طبق قانون قبلى كه هنوز هم به قوت خود باقى است براى اخذ اين معافيت بايد به ايران بيايند و با حضور در شوراى پزشكي، رأى نهايى براى آن‌ها صادر شود كه اين امر براى اين افراد مستلزم هزينه و در برخى موارد غيرممكن بود».

رئيس سازمان وظيفه عمومى ناجا گفت‌: «براى ارائه خدمات بهتر به اين افراد مقرر شد در كشورهايى كه ايرانيان بيش‌ترى در آن‌جا ساكن هستند پزشكانى معين تعيين شود و پرونده پزشكى اين افراد به جاى حضور فيزيكى به ايران فرستاده شود و از اين‌جا براى افراد واجد شرايط معافيت صادر مى‌شود».

سردار زاده‌كمند تصريح كرد: «با هماهنگى وزارت خارجه به زودى دفاتر نمايندگى پزشكان معين سازمان نظام وظيفه در چند كشور اروپايى و آمريكايى افتتاح مى‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
0
0
با سلام.این قانون که قدیمی است و چطور حالا مشکلات را حل کرده است؟ در ضمن کسانیکه بعد از تاریخ های اعلام شده خارج شده اند باید چکار کنند؟لطفا سازمان محترم نظام وظیفه پاسخ دهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین