کد خبر: ۸۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۰:۴۴
پس از مذاکره با سولانا درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام شد؛

واکنش کلینتون به سخنان احمدی‌نژاد در کرمان

کلینتون: پشت تحریم‌هایی که تاکنون اجرا شده‌اند ایستاده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فقط چند ساعت پس از آن که محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان ساخت که تمایل دارد رابطه‌ای جدید با آمریکا آغاز کند، دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و اروپایی جهت برنامه‌ریزی برای یافتن راهی در برخورد با برنامه هسته‌ای ایران، با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون و رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خاویر سولانا برای گفت و گو با یکدیگر در مورد ایران، با هم ملاقات کردند.

کلینتون پس از دیدار با سولانا به خبرنگاران گفت: «با احترام به صحبت‌ها و ملاحظات اخیر از جانب ایران، ما از گفت و گو استقبال می‌کنیم. ما گفته‌ایم که خواهان آن هستیم که با ایران تعامل داشته باشیم».

او گفت شش کشوری که در حال تلاش برای متمایل ساختن ایران برای بازگشت به میز مذاکره هستند، در روزهای آتی حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهند داشت. این کشورها هفته گذشته از سولانا درخواست کردند تا ایران را به دور جدیدی از گفت و گو دعوت کند.

کلینتون همچنین اظهار داشت: «ما به همکاری با متحدانمان ادامه خواهیم داد تا این موضوع را روشن کنیم که ایران نمی‌تواند به دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد. ما در پشت تحریم‌هایی که تاکنون اجرا شده‌اند ایستاده‌ایم و به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای گسترش اقدام جمعی در مورد برنامه هسته‌ای ایران هستیم».

سولانا گفت که تاکنون جوابی از جانب ایران دریافت نکرده است. 

محمود احمدی‌نژاد ظهر روز چهارشنبه در جمع مردم كرمان اظهار داشت: «سال گذشته یک بسته پیشنهادی برای گفتگو ارائه كردیم و امروز با توجه به اینكه تحولات بزرگی در دنیا اتفاق افتاده است در حال تدوین بسته جدید هستیم كه به زودی آماده خواهد شد و برپایه آن آماده گفتگو در خصوص مسائل مختلف هستیم». 

احمدی‌نژاد: بسته‌ای برای گفتگو آماده‌ کرده‌ایم [+]

احمدی‌نژاد خطاب به قدرت‌های زورگوی جهان اظهار داشت: «ملت ایران، ملت كریمی است و ممكن است كه گذشته را فراموش و دوران جدیدی را شروع كند اما هر كس بخواهد از موضع خودخواهی با این ملت صبحت كند پاسخ ایرانیان همان است كه قبلا به آقای بوش داده‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۷
0
0
قبلا هم وجود داشته اما پشت پرده اما الان دیگه میخوان علنی کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۱
0
0
دبیر کل سازمان ملل اظهارات محمود احمدی نژاد علیه اسرائیل را محکوم کرد و هیئت نمایندگی چک نیز که رییس اتحادیه اروپا است به طور کامل نشست ژنو را ترک کرد.

بان کی مون، دیبر کل سازمان ملل روز دوشنبه گفت که رییس جمهور ایران از سخنرانی اش برای متهم کردن، تفرقه و حتی تحریک استفاده کرد که در تضاد با هدف این نشست است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین